Gå til innhold

Å miste seg selv i forholdet


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Huff, dette er en tung dag. :cry:

Jeg og sambo hadde en lang alvorsprat i går. Alt har vært et ork i det siste, og etter lange samtaler flere ganger over uker, har vi kommet frem til at vi begge har "mistet oss selv" i forholdet. Hele gnisten har liksom forsvunnet.

Vi har vært sammen i 3,5 år.

Det er vondt å innse at vi har kjørt "skuten" på et skjær, og jeg er redd for at den nå er i ferd med å synke.

Ingen av oss ønsker at forholdet skal ende.

Er det andre som har opplevd dette?

Hva kan jeg/vi gjøre for å løse dette.

Takknemlig for svar

Miena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg har ikke opplevd dette, men jeg tror nok at det er noe som kan skje i ethvert forhold en eller annen gang.

Dere har ikke mulighet til å reise bort sammen, finne på noe utenom det vanlig? Evt at en av dere ligger borte et par netter, sånn at dere får tid alene, savne hverandre..

Jeg vet ikke, men for vår del hjelper det iallefall å dra bort (storby-ferie, feks) sammen. Opplever nye sider av hverandre og forelsker seg litt på nytt igjen. Det er jo selvfølgelig ikke bare bare å reise, man skal jo ha råd til det, og kanskje har dere barn eller dyr å tenke på.

Men jeg tror iallefall at sånne ting er veldig viktig i et forhold, hverdagen kan bli kjedelig og man tar hverandre litt for gitt..

Vet ikke om det var noe bra tips, men jeg håper iallefall at det løser seg for dere! Lykke til! :D

Klem fra Tinki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har vært sammen i over 4 år, og opplevde det samme du sier da vi holdt på å pusse opp leiligheten. Vi hadde liten tid til å 'pleie forholdet', men vi har altid vært beste venner, så det gikk over, og nå har vi det bedre enn noensinne.

Rådet vårt til deg er: ta tid til hverandre og plei forholdet. Lag middag ikveld og dekk på med stearinlys. Gå turer og snakk ordentlig sammen. Prøv å ordn tingen som irriterer mest ved den andre ( feks kjøp vaskemaskin hvis han har ansvaret for oppvask men aldrig gjør det).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei du!

dette er vonde følelser og jeg vet akkurat hvordan det føles! opplevde akkurat det samme for en stund tilbake. og vi ville så absolutt ikke miste hverandre! løsningen på problemet vårt var at di måtte komme oss bort litt og behandle vårt forhold som gull! bare pleie oss selv og kaste alle andre problemer unna! og det hjalp! vi hadde bar en liten nedtur men nå er alt topp!!

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp!! Har vært der. Det føles ikke godt, det er helt sikkert. Jeg og min sambo har vært sammen i 13 år. Det sier seg selv at det har vært noen nedturer i løpet av disse årene. Det vi har gjort er først og fremst å ta en skikkelig prat om det, sette ord på hva som er galt, hvordan det føles, hva vi gjør osv. Deretter så har iallefall jeg tenkt for meg selv at dersom vi skulle skille lag, vil jeg noen gang finne en person som vil bli en like god vennn, en som jeg kan stole på uansett hva som skjer, en som vil ta meg for den jeg er, en som godtar alle feil, osv osv. Hver gang har jeg rett og slett kommet frem til at jeg vet hva jeg har men jeg kan aldri være sikker på hva jeg får.

Jeg kommer ALDRI til å gå fra min samboer.

Jeg kan jo nevne også at vi har et veldig godt og åpent forhold, han er rett og slett min aller beste venn. Det har skjedd at både jeg og han har møtt andre mennesker som vi har blitt interesserte i (ja, kanskje tilogmed litt forelsket), men vi har blitt enige om at vi skal si i fra dersom slike ting skjer. Det har vi gjort og det har fungert utmerket, rett og slett reddet forholdet et par ganger.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...