Gå til innhold

Dere som har fått avskjed fra jobb..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen mener på at jeg ikke får lønn for siste periode jeg har jobbet, men hvem jobber gratis?! Grunnet at jeg måtte slutte på dagen. Hun har vist misnøye til meg flere ganger og vært kvass i måtenå være på. 

Anonymkode: c1406...17c

Hvis hun har vært misfornøyd med deg lenge i tillegg til det med safen, ser jeg jo hvorfor du får sparken. Men det finnes uansett framgangsmåte når man sier opp en ansatt. Du skal ha oppsigelsestid på minst en måned, og du har krav på lønn for de timene du har jobbet. Hvis situasjonen er som du beskriver, og det ikke er noe du ikke sier, altså.

Jeg går ut fra at det ikke er snakk om prøvetid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Druid skrev (54 minutter siden):

Jeg leste som mange andre det første  innlegget, og gikk ut i fra at det vesentlige i situasjonen var beskrevet der. Det er ingen uvanlig situasjon, men vanligvis enkel å komme ut av. Det finnes dessverre mange  inkompetente bedriftsledere der ute. 

Men så kommer det fram at du har fått skriftlig advarsel, hatt drøftingsmøte og fortsatt ikke forstått tegninga!! Altså. Når du har fått en skriftlig advarsel har du fått en klar beskjed om at arbeidsgiver ønsker å bli kvitt deg, spesielt når det er for en slik hendelse.  Derfra og inn er du på lånt tid, og det er god idee å begynne å søke jobb. Det blir også kritisk å være PINLIG korrekt. 

Du virker ikke en gang være fagorganisert. Det første du skulle gjort når den skiftelige advarselen kom, var å organisere deg. Nettopp for å få med deg en bisitter i drøftingsmøtet. På steder uten steds-representant sender de av og til ut en advokat. så det at det ikke finnes folk du stoler på på arbeidsplassen, behøver ikke være negativt. 

👍👋👌

At enkelte her gir TS forhåpninger om videre ansettelse, og klekkelig erstatning er helt bortivekk i natta snodig. 

Anonymkode: 282fc...fc9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

👍👋👌

At enkelte her gir TS forhåpninger om videre ansettelse, og klekkelig erstatning er helt bortivekk i natta snodig. 

Anonymkode: 282fc...fc9

Jeg vil ikke være ansatt hos en slik sjef uansett. Får vondt i magen av å tenke på henne. Ts 

Anonymkode: c1406...17c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Pengene skal hun ha, absolutt !

men hvem orker å kjempe for å jobbe på en arbeidsplass etter en slik hendelse?

Jeg hadde holdt meg hjemme, kontaktet Handel & Kontor angående råd, og ikke minst NAV så fort som mulig mtp dagpenger. Man må ha noe å leve av til man får ny jobb.:
 

Anonymkode: cc502...46b

Jeg har heldigvis vikarjobb på 70% i ett par mnd, hvertfall. Kanskje lengre. Bør jeg søke på nav nå? I god tid hvis jeg plutselig står uten? 

Anonymkode: c1406...17c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har hun ny jobb? Bevisdt stjeling av matvarer er vel hakket værre. Men i min joker butikk tok ansatte både sjokolade og godteri. Det er nasking det også. 

Anonymkode: c1406...17c

Hun fikk ny jobb, ja. I en annen bransje.

Anonymkode: cc502...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har heldigvis vikarjobb på 70% i ett par mnd, hvertfall. Kanskje lengre. Bør jeg søke på nav nå? I god tid hvis jeg plutselig står uten? 

Anonymkode: c1406...17c

Ikke vits , du får nok ingenting fra nav nå siden du jobber såpass mye.

Om du kun hadde hatt jokerjobben så måtte du søkt om dagpenger så fort som mulig.

Men om du føler deg usikker på hvordan det blir videre så hadde jeg tatt en tlf til Nav og hørt . Det kan ikke skade.

Endret av Alexz
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alexz skrev (14 timer siden):

Ikke vits , du får nok ingenting fra nav nå siden du jobber såpass mye.

Om du kun hadde hatt jokerjobben så måtte du søkt om dagpenger så fort som mulig.

Men om du føler deg usikker på hvordan det blir videre så hadde jeg tatt en tlf til Nav og hørt . Det kan ikke skade.

Men siden jeg kun er vikar ut året, så er jeg redd om jeg står på nyåret uten inntekt. Derfor lurer jeg på om jeg må søke dagpenger før evt jeg står uten? Er ikke fast, bare vikar. 

😊

Anonymkode: c1406...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men siden jeg kun er vikar ut året, så er jeg redd om jeg står på nyåret uten inntekt. Derfor lurer jeg på om jeg må søke dagpenger før evt jeg står uten? Er ikke fast, bare vikar. 

😊

Anonymkode: c1406...17c

Du må ha et bevis på at du står helt uten inntekt fra en viss dato . Det er et firkantet system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexz skrev (21 minutter siden):

Du må ha et bevis på at du står helt uten inntekt fra en viss dato . Det er et firkantet system.

Okei. Så jeg glemmer dagpenger nå da. Har snakket med andre ang det å bli sykepleier, så har en idé om å gjøre noe helt annet. Kanskje en mening med dette? 😅😇

Anonymkode: c1406...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Okei. Så jeg glemmer dagpenger nå da. Har snakket med andre ang det å bli sykepleier, så har en idé om å gjøre noe helt annet. Kanskje en mening med dette? 😅😇

Anonymkode: c1406...17c

Lykke til 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...