Gå til innhold

Hvor mange aktiviteter går deres barn på?


AnonymBruker

Hvor mange aktiviteter går deres barn på?  

63 stemmer

  1. 1. Hvor mange akriviteter? :-)

    • 0
      5
    • 1
      25
    • 2
      22
    • 3
      7
    • 4
      3
    • 5 og mer
      1


Anbefalte innlegg

Min datter går på 4 fritidsaktiviteter og mannen min mener det er altfor mye.

Så jeg lurer på, hvor mange er det vanlig?

La oss si for et barn i alder 8-11

Anonymkode: 47e4f...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 år, allidrett og taekwondo. 

4 hørtes mye ut, de må få lov til å puste og. Være hjemme og slappe av litt. 

Anonymkode: dc869...98c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

6 år, allidrett og taekwondo. 

4 hørtes mye ut, de må få lov til å puste og. Være hjemme og slappe av litt. 

Anonymkode: dc869...98c

Men da blir det dataspill hele tida 😞 

Anonymkode: 47e4f...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men da blir det dataspill hele tida 😞 

Anonymkode: 47e4f...1ed

Det er det vel dere foreldre som bestemmer? 

Anonymkode: 52b8e...b1c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare svare for meg selv da jeg ikke har barn. Jeg gikk på 5 aktiviteter da jeg var 8-11: Fiolin, kor, ballett, fotball og karate. Jeg elsket det og hadde en fantastisk barndom. Det ble selvfølgelig en del skifting og middager i baksetet på bilen fra og til aktiviteter, men det var bare gøy. Har blitt en veldig effektiv voksen person som orker veldig mye i hverdagen i motsetning til mange andre som kanskje gjør ett ærend etter jobb og er utslitt. Holdt på med rundt 10-15 timer aktiviteter i uka fram til jeg var 19 og fluttet hjemmefra. Det som løste mye hos oss var jo at mamma var hjemmeværende så søsteren min og jeg var aldri på sfo eller noe slikt og så gikk vi på mye av det samme da det bare er 1 år mellom oss. Så lenge barnet liker det og vil fortsette så ser jeg ikke noe i veien for det. 

Anonymkode: f1c83...c35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går barna på en fritidsaktivitet. De trenger også uorganisert tid som går til det de selv har lyst til å gjøre - være med venner, leke, være ute og spille. Det gir spillerom for kreativitet og fri utfoldelse. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er det vel dere foreldre som bestemmer? 

Anonymkode: 52b8e...b1c

Ja, i utgangspunkt. Men vi kan ikke begrense henne helle tida, det blir mer og mer vanskelig. 

Datamaskinen har blitt hennes største interesse, ellers skjeder hun seg bestandig. Det er ikke bare spill, det er også filmer, videoer, programmer om verden og prating med venniner online. Hvis venniner kommer på besøk, ender det opp med skjermen som regel.

 

Anonymkode: 47e4f...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To. Det er maks. De får ikke lov til mer. 

Fire aktiviteter, når får de være hjemme og slappe av, da? Være med venner? Gjøre lekser? Må all fritiden være organisert? Det høres helt forferdelig ut. 

Mine går på en idrett hver, og ene spiller et instrument, mens andre går i speider. Da har de "noe" tre dager i uken hver, og det er mer enn nok. 

Anonymkode: 2903e...911

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, i utgangspunkt. Men vi kan ikke begrense henne helle tida, det blir mer og mer vanskelig. 

Datamaskinen har blitt hennes største interesse, ellers skjeder hun seg bestandig. Det er ikke bare spill, det er også filmer, videoer, programmer om verden og prating med venniner online. Hvis venniner kommer på besøk, ender det opp med skjermen som regel.

 

Anonymkode: 47e4f...1ed

"Ellers kjeder hun seg"? Javel, så fint, da? Da får hun lære seg å finne på noe, da? 

Begrens skjermbruken, også når de har besøk, og oppfordre til å finne på andre ting. Lese bøker, brettspill med venner, bare skravle sammen, lage mat, osv. 

Anonymkode: 2903e...911

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Fire aktiviteter, når får de være hjemme og slappe av, da? Være med venner? Gjøre lekser? Må all fritiden være organisert? Det høres helt forferdelig ut. 

Anonymkode: 2903e...911

To av fire aktivitetene er i helgene og med venninner. Leksene gjøres på 10 min maks. Hvis venner kommer på besøk, så ender det opp med skjermen 😕 

Anonymkode: 47e4f...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en aktivitet til vårt barn på 7,5. mulig vi øker til to til høsten da han har ytret ønske om å spille fiolin. Nå går han på barneteater.

Jeg synes fire aktiviteter er mye, men hvis barnet ikke klager eller er veldig sliten, så ser jeg ikke helt problemet. Selv gikk jeg på riding, fiolin, skiskole og fiolin (to ganger i uka) da jeg var 8-11 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

To av fire aktivitetene er i helgene og med venninner. Leksene gjøres på 10 min maks. Hvis venner kommer på besøk, så ender det opp med skjermen 😕 

Anonymkode: 47e4f...1ed

Ta vekk skjermen. Det er dere som bestemmer over skjermbruken. Enkelt og greit. 10 min på lekser, det høres ikke ut som noe som gjøres så veldig nøye.. 

Anonymkode: 2903e...911

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Ta vekk skjermen. Det er dere som bestemmer over skjermbruken. Enkelt og greit. 10 min på lekser, det høres ikke ut som noe som gjøres så veldig nøye.. 

Anonymkode: 2903e...911

Har akkurat hatt foreldresamtale, læreren er veldig fornøyd med henne. Hun kjeder seg også litt på skolen og er en av de som alltid leverer først.

Anonymkode: 47e4f...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ti-åring som går på en. Føler at sånt er variabelt. Han har folk i klassen som går på flere og har 6-7 treninger i uken. :) 

Anonymkode: 30f05...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kommer det jo også an på hvor mye aktivitetene krever. Er det en dag i uken? Tre dager i uken? Fire dager i uken + i helgene? osv. 

Kjenner noen som tok ungen ut av svømmingen nå, etter at det kom krav om å møte på trening hver eneste bidige dag, OG så var det greier i helgene. Så det var strengt tatt bare én aktivitet.. men altså.. 

Anonymkode: 2903e...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vårt barn hadde fire aktiviteter i fjor og året før der. Vi valgte det fordi han gjerne ville selv og fikk overskudd av aktivitetene. I år har vi en aktivitet, resten er han med venner eller oss i familien. Vi synes det også er vanskelig med skjermbruk, men er konsekvente på å ha skjermfri deler av tiden han har besøk. Da sier jeg bare at de må finne på noe annet enn skjerm en stund. Så blir det noen sure miner, før de koser seg ute med fysisk aktivitet. 

Jeg tenker du kan se an barnet ditt med tanke på aktiviteter. Trives hun med det, og får hun overskudd? 

Anonymkode: 0ee95...3cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min datter går på 4 fritidsaktiviteter og mannen min mener det er altfor mye.

Så jeg lurer på, hvor mange er det vanlig?

La oss si for et barn i alder 8-11

Anonymkode: 47e4f...1ed

Det var mye.

Fra 3-6 år: svømming 1 gang i uka.

Nå: ingen, dropper det pga skolestart (regnet med barnet ble mer sliten i starten), og korona.

Etterhvert blir det 1 aktivitet, prøver å unngå flere. 

Anonymkode: c3989...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Vårt barn hadde fire aktiviteter i fjor og året før der. Vi valgte det fordi han gjerne ville selv og fikk overskudd av aktivitetene. I år har vi en aktivitet, resten er han med venner eller oss i familien. Vi synes det også er vanskelig med skjermbruk, men er konsekvente på å ha skjermfri deler av tiden han har besøk. Da sier jeg bare at de må finne på noe annet enn skjerm en stund. Så blir det noen sure miner, før de koser seg ute med fysisk aktivitet. 

Jeg tenker du kan se an barnet ditt med tanke på aktiviteter. Trives hun med det, og får hun overskudd? 

Anonymkode: 0ee95...3cc

Takk for tips! Ja, jeg tror at hun stortrives på aktiviteter, hun har alltid vært veldig aktiv. 

Jeg prøver selvfølgelig også å innføre skjermfrie perioder, både ved vennebesøkene og når vi er alene. Men det er rett og slett ikke så lett 😕 I tillegg, kan jeg ikke tvinge andre foreldre til å være strengere når det gjelder skjerm. Hun går på besøk til andre og der spiller de 😭

Anonymkode: 47e4f...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...