Gå til innhold

Hvilken aktivitetsklokke har du?

sstinemor

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny aktivitetsklokke og trenger høre anbefalinger og erfaringer. Jeg ser etter en klokke som:

•Jeg kan styre musikk fra

•Har pulsmåler

•Har søvnregistrering

•Måler forbrenning

•Viser distanser jeg løper/skritt

Jeg har IPhone og har tenkt litt på AppleWatch, men har et intrykk av at den er litt overvurdert?

Jeg har aldri eid en slik klokke før, så blir glad for alle råd og erfaringer😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du skal bruke den til trening, ville jeg gått for en pulsklokke, ikke en aktivitetsklokke. 

Pulsen som tas på håndleddet er latterlig dårlig, og ubrukelig om du trener intervaller eller gjør andre ting med rask pulsendring. Skal du faktisk ha noe nytte av den til trening, bør du ha en pulsklokke, som du kan ha belte til. 

Så må du tenke på om du vil ha innebygget gps, eller om du synes det er greit å være avhengig av å ha med deg mobilen for å få gps. Jeg synes det er dritt å måtte drasse på mobilen. 

Jeg har Garmin Forerunner 645, music. Den er litt dyr, og muligens litt overkill. Hadde den vært tilgjengelig da jeg kjøpte min, hadde jeg gått for Garmin Forerunner 245, med musikk. Har du spotify, kan du la mobilen ligge hjemme og ha musikken på klokken. 

Anonymkode: 06c93...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med forrige taler, en sportsklokke/pulsklokke er å foretrekke her fremfor rene smartklokker.

Hvis styring av musikk er et absolutt krav blir utvalget temmelig begrenset og batteritid må gjerne lide litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på bruken.

Er det en treningsklokke så er jeg enig med de 2 før, dersom du er veldig opptatt av å bruke den under trening.

Men du må og da se andre ting som er viktig for deg, feks batteritid kan ha mye å si for hvordan og hvor mye klokken blir brukt.

Jeg har fitbit versa 2 - er fornøyd med den, men bruker den mest til å sjekke hva klokken er. Når jeg jogger bruker jeg mobilen til å spore turen og musikk - bruker headsettet til å skifte sanger, tror det hadde blitt knotete å gjøre med klokken mens man løper.

Har betalingskort på den, men bruker det også sjeldent.

Den har god app og man får mye statistikk på de tingene du nevner, men man må se på det som en indikasjon, det er jo ikke vitenskapelig nøyaktig mhp søvn, forbrenning osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel forskjell på å kunne styre musikk fra klokka (mulig på mine forrige Garmin-modeller, blant annet fenix 5) og å kunne ha f.eks. spotify på klokka og dermed legge igjen mobilen hjemme (mulig på min nåværende, fenix 5 plus) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en Garmin fenix 6s pro i sommer, og er knallfornøyd! Brukte den aller mest som treningsklokker på toppturer i sommer, men er helt nydelig å bruke til hverdag også. Har alle funksjoner som trengs; musikkstyring, GPS, Garmin Pay, god med lagringsplass for turer osv. I tillegg slipper du også pulsbelte da den måler pulsen på håndleddet. Jeg er ganske så petit med lite håndledd, og 6s modellen passer veldig bra uten å være overkill. Ser lekkert ut til jobbantrekk også 😄

Jeg ville ha styrt langt unna Apple Watch, da de ikke er like gode til den type bruk (trening). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...