Gå til innhold

Hvor mange timer på å skrive inn cirka tusen ord? Touch-metoden.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Carrot skrev (2 minutter siden):

Nei jeg så ikke på tastene nei.. OG så har jeg litt i overkant lange negler og det henter de treffer litt feil :P  Men når jeg konsentrerer meg og skriver ut fra "eget hode" altså jeg vet hva jeg skal skrive har jeg 82 ord i minuttet som er helt greit for min del.. 

Tenkte denne linken kunne hjelpe TS å finne ut hvor mange ord hun/ han klarer.. 

Det handler ikke bare om ord. Men det skal være riktig. 

Kan prøve meg på ti minutter fra nå, men husk at da skriver jeg bare uten å lese samtidig. Det er min egen tekst, det gjør det vanskeligere. Men jeg kan sette bort jobben for korrektur. 

TS

Anonymkode: b2222...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det handler ikke bare om ord. Men det skal være riktig. 

Kan prøve meg på ti minutter fra nå, men husk at da skriver jeg bare uten å lese samtidig. Det er min egen tekst, det gjør det vanskeligere. Men jeg kan sette bort jobben for korrektur. 

TS

Anonymkode: b2222...8a2

Fordelen med egne ord er jo at man på word og lignende har retteprogrammer som korrigerer og viser deg om du skriver feil som gjør at du kan skrive teksten og så gå over - jeg vil tro de fleste klarer 1000 ord per minutt  (/ Edit - timen... :P ) om det er en tekst de har kontroll på, men om du skal lete etter teksten samtidig som du skriver er det jo litt mer komplisert og tidkrevende så klart. 

Endret av Carrot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver 93 ord i minuttet i tester (som følger en vanlig standard for touch-metode-tester, på engelsk).

Det hadde gått relativt raskt å skrive inn 1000 ord, hvis jeg skrev av fra en bok for eks.

Anonymkode: 66d24...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (5 minutter siden):

eg vil tro de fleste klarer 1000 ord per minutt

Litt i overkant vel? 😉

Ts: du burde fint rekke det i løpet av tiden du har. Bare kom i gang 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carrot said:

jeg vil tro de fleste klarer 1000 ord per minutt om det er en tekst de har kontroll på

Verdensrekorden er 216 ord i minuttet. 😄 

Anonymkode: 66d24...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Verdensrekorden er 216 ord i minuttet. 😄 

Anonymkode: 66d24...069

Og da bruker er det ikke snakk om qwerty, som gir vesentlig lavere hastighet.

Anonymkode: 66d24...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Verdensrekorden er 216 ord i minuttet. 😄 

Anonymkode: 66d24...069

eeh timen ja :P fader! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den øde veien fant legen den forulykkede. Han kom uten å vite hva han møtte. Det luktet brent. Han dro i jakka og oppdaget at det var en kvinne. Deretter tok han henne under skuldrene og dro henne vekk fra bilen. Hun var tung, tyngre enn han. Selv veide han knapt sytti kilo, og hadde en liten antydning til mage. Han telte ikke meter, men anslo femti, og la henne i stabilt sideleie. Hun kastet opp, men uten blod. KJente på pulsen, den var stabil men lav. Hun pustet. Han ringte 113, men visste at det kunne ta en halv time eller mer. Han måtte hente teppe. Den røde bilen hans sto med lysene på. Han var først til ulykkesstedet og vurderte om han skulle kjøre sykebilen i møte. Men han ville ikke. Han så lys i det fjerne, men visste at det ikke var ambulansen. Så raskt ville de ikke være. Bilen stoppet bak hans bil. Mørket virket knugende. En dame i voksen alder kom ut av en bil som virket som en toyota. 

Der gikk det 12 minutter, uten at jeg har hatt behov for å se ned på en print. 8 setninger med i snitt 23 ord er 184 ord på ti minutter, så dere har rett, men husk at nå er ingenting redigert. Bare skrevet ut fra fantasi om en vei. 

ts

Anonymkode: b2222...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (4 minutter siden):

Litt i overkant vel? 😉

Ts: du burde fint rekke det i løpet av tiden du har. Bare kom i gang 

hahah, ja time - time - time... Djeez.. 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Takk for svar. Tror mange har misforstått. Jeg prater om ord, ikke om antall tegn. 

Det er ikke bare to sider. En roman inneholder ofte mer enn sytti tusen ord. Jeg prater om ORD, ikke om tegn i minuttet. 60 tegn klarer jeg fint, men ikke seksti ord. Mener ikke å svare krasst, men dette stresser meg. Må finne ut om jeg kan klare det. Det er en tiende del av en roman som ikke er så lang, cirka 25-30 sider. 

 

Du tenker på tegn? Tusen ord er mer enn to sider?

TS

Anonymkode: b2222...8a2

Er du klar over hvor lite 1000tegn er? En sms er 140.....

Anonymkode: d0c2c...4b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg  har en deadline på 24 timer. Rekker jeg å skrive inn tusen ord på ett døgn? Er forkjølet med feber ellers hadde jeg startet før. Er rask på tastaturet. Klarer selvfølgelig ikke jobbe 24 timer, men hvor mange timer bør jeg regne med at det tar? Tok på meg et oppdrag og klarer jeg ikke det haster det med å sette det bort til en annen. Hjelp! 

Anonymkode: b2222...8a2

Hvis du er god i touch burde du klare 100 ord i minuttet. Da er dette gjort på 10 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (6 minutter siden):

Litt i overkant vel? 😉

Ts: du burde fint rekke det i løpet av tiden du har. Bare kom i gang 

Takk. Til vanlig ville jeg rukket det. Det vil jeg sikkert klare nå også, men det vil gå tregere på hjemmekontor og med feber. Skal ta en paracet og sove en time. Deretter setter jeg i gang. 

Ts

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du klar over hvor lite 1000tegn er? En sms er 140.....

Anonymkode: d0c2c...4b8

Ord, ikke tegn. 

Ord, avsnitt, rettelser og ikke fritt skrevet. 

Anonymkode: b2222...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prt90 skrev (Akkurat nå):

Hvis du er god i touch burde du klare 100 ord i minuttet. Da er dette gjort på 10 minutter.

Det klarer jeg ikke når jeg må vri hodet for annenhver eller hver setning, med hodepine, muskelsmerter og feber. Les det jeg skrev inn over som en prøve, men husk at da skrev jeg rett ut fra lufta. Det tok ti minutter inkludert en dråpe kaffe. 

TS

Anonymkode: b2222...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

På den øde veien fant legen den forulykkede. Han kom uten å vite hva han møtte. Det luktet brent. Han dro i jakka og oppdaget at det var en kvinne. Deretter tok han henne under skuldrene og dro henne vekk fra bilen. Hun var tung, tyngre enn han. Selv veide han knapt sytti kilo, og hadde en liten antydning til mage. Han telte ikke meter, men anslo femti, og la henne i stabilt sideleie. Hun kastet opp, men uten blod. KJente på pulsen, den var stabil men lav. Hun pustet. Han ringte 113, men visste at det kunne ta en halv time eller mer. Han måtte hente teppe. Den røde bilen hans sto med lysene på. Han var først til ulykkesstedet og vurderte om han skulle kjøre sykebilen i møte. Men han ville ikke. Han så lys i det fjerne, men visste at det ikke var ambulansen. Så raskt ville de ikke være. Bilen stoppet bak hans bil. Mørket virket knugende. En dame i voksen alder kom ut av en bil som virket som en toyota. 

Der gikk det 12 minutter, uten at jeg har hatt behov for å se ned på en print. 8 setninger med i snitt 23 ord er 184 ord på ti minutter, så dere har rett, men husk at nå er ingenting redigert. Bare skrevet ut fra fantasi om en vei. 

ts

Anonymkode: b2222...8a2

Denne, men her er det skrivefeil pluss at jeg måtte dikte. 

Ts (har lyst å se deres egne tester) 

Anonymkode: b2222...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk. Til vanlig ville jeg rukket det. Det vil jeg sikkert klare nå også, men det vil gå tregere på hjemmekontor og med feber. Skal ta en paracet og sove en time. Deretter setter jeg i gang. 

Ts

Ord, ikke tegn. 

Ord, avsnitt, rettelser og ikke fritt skrevet. 

Anonymkode: b2222...8a2

Var du som lurte på om den du siterte mente tegn....

Anonymkode: d0c2c...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det klarer jeg ikke når jeg må vri hodet for annenhver eller hver setning, med hodepine, muskelsmerter og feber. Les det jeg skrev inn over som en prøve, men husk at da skrev jeg rett ut fra lufta. Det tok ti minutter inkludert en dråpe kaffe. 

TS

Anonymkode: b2222...8a2

Hvorfor kaster du bort tiden din her?

Du burde sette igang med oppgaven din.

Lykke til!

Anonymkode: d0c2c...4b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var du som lurte på om den du siterte mente tegn....

Anonymkode: d0c2c...4b8

? Les tittel. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kaster du bort tiden din her?

Du burde sette igang med oppgaven din.

Lykke til!

Anonymkode: d0c2c...4b8

Venter på råmanus og får det ikke før kl. 16 i dag. Fra da har jeg 24 timer. 

Ts

Anonymkode: b2222...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Og da bruker er det ikke snakk om qwerty, som gir vesentlig lavere hastighet.

Anonymkode: 66d24...069

Nei, verdesrekorden der er bare 4 ord mindre. 212.

Anonymkode: e8a90...2a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. Tror mange har misforstått. Jeg prater om ord, ikke om antall tegn. 

Det er ikke bare to sider. En roman inneholder ofte mer enn sytti tusen ord. Jeg prater om ORD, ikke om tegn i minuttet. 60 tegn klarer jeg fint, men ikke seksti ord. Mener ikke å svare krasst, men dette stresser meg. Må finne ut om jeg kan klare det. Det er en tiende del av en roman som ikke er så lang, cirka 25-30 sider. 

 

Du tenker på tegn? Tusen ord er mer enn to sider?

TS

Anonymkode: b2222...8a2

Tull. Jeg sitter her med hjemmeeksamen, og har skrevet 1105 ORD, og 4 sider i word (noe har større skriftstørrelse, så 3 sider er vel mer riktig).

Anonymkode: 71352...157

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 500 ord per side. 

1000 ord går på et par timer med god innsats 

Anonymkode: 155b7...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...