Gå til innhold

Hvor mange timer på å skrive inn cirka tusen ord? Touch-metoden.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg  har en deadline på 24 timer. Rekker jeg å skrive inn tusen ord på ett døgn? Er forkjølet med feber ellers hadde jeg startet før. Er rask på tastaturet. Klarer selvfølgelig ikke jobbe 24 timer, men hvor mange timer bør jeg regne med at det tar? Tok på meg et oppdrag og klarer jeg ikke det haster det med å sette det bort til en annen. Hjelp! 

Anonymkode: b2222...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Google sier at du har grei touch-skill om du klarer 60 ord per minutt. Ganger vi det opp får vi 3000 ord i timen med litt tenkepauser. Bruker du mer enn en time på 1000 ord har du ikke imponerende skills, mao.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Tror mange har misforstått. Jeg prater om ord, ikke om antall tegn. 

sirenas skrev (1 time siden):

Hadde tatt meg max ett par timer?! 1000 ord? Det er jo bare 2 sider.

Det er ikke bare to sider. En roman inneholder ofte mer enn sytti tusen ord. Jeg prater om ORD, ikke om tegn i minuttet. 60 tegn klarer jeg fint, men ikke seksti ord. Mener ikke å svare krasst, men dette stresser meg. Må finne ut om jeg kan klare det. Det er en tiende del av en roman som ikke er så lang, cirka 25-30 sider. 

 

sirenas skrev (1 time siden):

Hadde tatt meg max ett par timer?! 1000 ord? Det er jo bare 2 sider.

Du tenker på tegn? Tusen ord er mer enn to sider?

TS

Anonymkode: b2222...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leverte oppgave forrige uke på 1600 ord, det var 4 sider. Så tusen ord blir ikke så mange sider. 

Anonymkode: 96caf...b73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

68 ord i startinnlegget ditt.... går ut fra at du ikke brukte så fryktelig lang tid på å skrive det.

Anonymkode: ad8e1...873

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke skrivehastigheten som hadde bekymret meg, det er innholdet. Du rekker fint å fysisk skrive mange flere, men innholdet bør jo være meningsfylt.

Anonymkode: 4bf9b...54d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

68 ord i startinnlegget ditt.... går ut fra at du ikke brukte så fryktelig lang tid på å skrive det.

Anonymkode: ad8e1...873

Kanskje det. Takk for at du tok deg tid til å telle, men en roman består ofte over hundre tusen ord. Noe må jeg rette på. Det er lettere å skrive 68 ord her enn tusen ord som skal være grammatisk riktig. Har hjemmekontor og må se ned på skrivebordet. Har ikke stativ å feste på. 

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke skrivehastigheten som hadde bekymret meg, det er innholdet. Du rekker fint å fysisk skrive mange flere, men innholdet bør jo være meningsfylt.

Anonymkode: 4bf9b...54d

Det er grammatikken og skrivefeil jeg må rette på. Det er lettere å skrive et innlegg her uten å måtte lese før jeg skriver. 

Ts

Anonymkode: b2222...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hva du skal. Skal du finne opp alle setningene tar det lenger tid. Skal du skrive/rettskrive inn noe noen andre har skrevet går det ganske kjapt. 
 

Uansett, har du feber er det ikke så lett å samle tankene. Men lykke til 👏🏻❤️

Anonymkode: 166b6...505

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare å bruke en times tid på å taste det inn, og så en time på å finlese for å se om du har alt riktig.

Anonymkode: aad83...4df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør jo bare komme i gang istedet for å sløse bort de timene her inne? 🙄

Anonymkode: bedb7...055

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker lang tid på å komme med unnskyldninger. Du kunne ha kommet godt på på vei nå

Anonymkode: 76885...6a7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Carrot said:

https://10fastfingers.com/typing-test/norwegian

 

jeg skriver ca 60 ord per minutt i følge denne med 8 feil :P

Jeg prøvde den to ganger nå, hhv. 68 WPM med 2 feil og 78 WPM med 1 feil. Gikk litt raskere gang nummer 2 for da hadde jeg skjønt hvordan det fungerte. Så 1000 ord hvis alt lå til rette for det burde ta meg ca 15 minutter.

Men TS - du må se på tastaturet? Da skriver du ikke touch...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuith skrev (9 minutter siden):

Jeg prøvde den to ganger nå, hhv. 68 WPM med 2 feil og 78 WPM med 1 feil. Gikk litt raskere gang nummer 2 for da hadde jeg skjønt hvordan det fungerte. Så 1000 ord hvis alt lå til rette for det burde ta meg ca 15 minutter.

Men TS - du må se på tastaturet? Da skriver du ikke touch...

Nei jeg så ikke på tastene nei.. OG så har jeg litt i overkant lange negler og det henter de treffer litt feil :P  Men når jeg konsentrerer meg og skriver ut fra "eget hode" altså jeg vet hva jeg skal skrive har jeg 82 ord i minuttet som er helt greit for min del.. 

Tenkte denne linken kunne hjelpe TS å finne ut hvor mange ord hun/ han klarer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuith skrev (9 minutter siden):

Jeg prøvde den to ganger nå, hhv. 68 WPM med 2 feil og 78 WPM med 1 feil. Gikk litt raskere gang nummer 2 for da hadde jeg skjønt hvordan det fungerte. Så 1000 ord hvis alt lå til rette for det burde ta meg ca 15 minutter.

Men TS - du må se på tastaturet? Da skriver du ikke touch...

Jeg må ikke se på tastaturet, men må se på utskrift som ligger ved siden av pcen. Noen feil må jeg rette, de fleste grammatiske og setningsstruktur. Jeg får bare komme i gang. 

15 minutter på tusen ord. Bevis det i denne tråden, det du skriver må ha innhold og være korrekt. Tar du utfordringen? Vil andre ta den? 

Ts 

Anonymkode: b2222...8a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig test! 91 ord, 96,6% treffsikkerhet. Så burde klare dette i løpet av 24 timer.

Anonymkode: ad8e1...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...