Gå til innhold

Før hussalg: beholde gammel, slitt parkett eller legge ny, billig laminat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Å la det være som det er er nok lurest dersom hele boligen uansett behøver oppussing, da den i så fall kun vil appellere til de som ser mulighetene og ønsker å pusse opp selv. Dersom resten av boligen er oppusset så vil gul eikeparkett trekke ned, da dette trekker ned helhetsinntrykket og ikke kan «styles» bort. Man risikerer også å miste de kjøperne som ikke ønsker å pusse opp i det hele tatt, pga. noe som er enkelt å fikse selv på en helg dersom man er litt handy. 
 

Ofte vil det uansett være ting kjøper ønsker å endre på ved boligkjøp, og dersom lista over ting de vil endre blir for lang kan de lett hoppe over objektet og gå videre til neste, da flere store endringer er tidkrevende og medfører også en kostnad ut over selve materiale/håndtverkskostnaden, da det ikke er optimalt å bo i en bolig samtidig som man bytter gulv. Så det blir en helhetsvurdering.
 

Anonymkode: 78bde...fbd

Som sagt så var det bare de gulvene igjen, alt annet hadde vi pusset opp de årene vi bodde der 😉

Jeg er forsåvidt enig i det du sier, men det trakk ikke så veldig ned for vår del hvertfall, boligen gikk godt over prisantydning. Jeg tror ikke vi hadde tjent fryktelig mye på å bytte de gulvene. 
 

Hele diskusjonen er jo vanskelig, de som liker å pusse opp vil ha en bolig der de slipper å betale mer fordi selger har pusset opp, mens de som vil ha noe ferdig vil nødvendigvis ha noe ferdig. For noen er det å bytte et gulv helt utenkelig, for andre er gulvet bra som det er, og noen vil ha noe helt eget uansett. Umulig å helgardere seg, og derfor er det ofte teit å bruke masse penger på oppussing før salg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jytte skrev (På 26.11.2020 den 18.32):

Nemlig. De grå gulvene er bare for å selge til folk som vil være in. Det klassiske vil alltid bestå. 

Det går faktisk ann å ikke ha behov for å være "in", selvom man ikke liker tregulv. 

Har hatt tregulv selv i mange år, likte det overhode ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerine_ skrev (7 minutter siden):

Det går faktisk ann å ikke ha behov for å være "in", selvom man ikke liker tregulv. 

Har hatt tregulv selv i mange år, likte det overhode ikke. 

Den kritikken var rettet mot snekkeren jeg hadde leid inn som prøvde overtale meg til å velge grått gulv. 

Hva hver enkelt velger er smak og behag. 

Endret av Jytte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hele resten av boligen hadde nye freshe gulv og overflater ville jeg gjort noe med gulvet. Enten slipt det eller lagt ny parkett som matcher med resten av gulvene i huset. MEN; la fagfolk gjøre det, ikke gjør det selv. Sliping koster et sted mellom 275-450 kr pr kvadrat, man får parkett for samme pris. Jeg misliker i utgangspunktet trestavs eikegulv, men slipt trestavs eikegulv i lys eik/hvitpigmentert er kjempefint. Lykke til med salget 🙂

Anonymkode: 66191...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig å huske på når det gjelder å pusse opp før salg er følgende: Det er kun en ting som er sikkert, du får en kostnad på oppussingen. Det som er usikkert, er om du får det igjen, og det er ikke gitt. 

Hadde det vært meg hadde jeg Ikke lagt nytt gulv i dette tilfellet, det virker ikke som det medfører en mer gjennomført stil. 

Endret av LeneXCII
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...