Gå til innhold

Vil jeg som ikke bruker anti age se ut som en sviske sammenlignet med andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det huden min er aller mest fornøyd med (har sensitiv hud) er helt enkle kremer for svært sensitiv hud.

Jeg røyker/snuser ikke og er nøye med solkrem.

Vil jeg se ut som en sviske sammenlignet med dere andre som påfører vitaminer osv på huden?

Jeg har passert 30 med en del år, og burde egentlig tenke anti age, men.

Anonymkode: b2f95...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det huden min er aller mest fornøyd med (har sensitiv hud) er helt enkle kremer for svært sensitiv hud.

Jeg røyker/snuser ikke og er nøye med solkrem.

Vil jeg se ut som en sviske sammenlignet med dere andre som påfører vitaminer osv på huden?

Jeg har passert 30 med en del år, og burde egentlig tenke anti age, men.

Anonymkode: b2f95...d43

Hahaha, nei! 

Viktigst for å unngå rynker er vel genetikk (arv), unngå røyking, ikke bli solbrent, og ikke bli for tynn.

Anonymkode: ab381...3ab

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hahaha, nei! 

Viktigst for å unngå rynker er vel genetikk (arv), unngå røyking, ikke bli solbrent, og ikke bli for tynn.

Anonymkode: ab381...3ab

Check på de faktorene du nevner ✔️

Det som taler i mot meg er vel det at jeg stresser en del og har slitt med en del depresjoner gjennom åra, men får høre jeg ser en del yngre ut, men vet jo aldri når det snur 🤣

Anonymkode: b2f95...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 45 år, og siden jeg har veldig sensitiv hud, med eksem. Så er locobase det eneste jeg har brukt i alle år. Og jeg har så og si ikke rynker. 

Anonymkode: 3d39c...041

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er 45 år, og siden jeg har veldig sensitiv hud, med eksem. Så er locobase det eneste jeg har brukt i alle år. Og jeg har så og si ikke rynker. 

Anonymkode: 3d39c...041

Da er det håp for meg også gitt :)

Selv har jeg lagt min elsk på denne:

❤️

894860.jpg?w=718&quality=90&format=jpg

Anonymkode: b2f95...d43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk solkrem med høy faktor!

Ellers er det ikke så mye å gjøre mot rynker før de begynner å komme.

Anonymkode: 008d0...0e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retinol ( A vitamin) er vel det eneste som har bevist effekt mot rynker 

Anonymkode: fe609...2a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei, anti-age er svindel ☺️

Anonymkode: a77ce...5bc

Kommer jo an på hva du mener med "anti-age". Jeg er enig i at det er mye "hype" og en del juks når det gjelder hudpleie, men det finnes produkter og ingredienser som kan redusere rynker, reparere solskader og jevne ut hudtonen. Dette er stoffer det er forsket mye på, slik at man vet at de virker. Men solbeskyttelse er og blir anti-age/"antirynkemiddel" nr. 1 når det gjelder forebygging av solskader, som fører til (prematur) hudaldring. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva med vitamin E? Hvor mye har det å si for huden? :)

Anonymkode: b2f95...d43

Vitamin E er et antioksidant som beskytter mot frie radikaler. 

I kroppen er frie radikaler er molekyler som blir dannet som et biprodukt i forbrenningsprosessen, dvs.  vil si når cellene i kroppen arbeider for å produsere energi og varme fra næringsstoffer i maten. Det kan sammenlignes som en bil som produserer eksos når den forbrenner drivstoff. Frie radikaler tilhører en gruppe som kalles reaktive oksygenforbindelser. Tenk på et eple som blir brunt når det ligger på benken, eller fett som harskner. Dette er oksidering, og skyldes frie radikaler. Hudaldring er oksidering av celler.

Fysiske belastninger, sykdom, luftforurensning, røyking, kjemikalier som alkohol og UV-stråler fra solen kan øke produksjonen av disse produktene. Frie radikaler er potensielt svært ødeleggende fordi de reagerer og bryter ned umettet fett i cellemembraner, proteiner og arvestoff, dvs. at disse substansene oksiderer. Frie radikaler har en tendens til å samles i cellemembranen, noe som etter hvert vil forårsake at cellen bryter sammen eller blir større, noe som som skaper hudaldring. Ellers i kroppen er frie radikaler en viktig medvirkende faktor til sykdommer som hjerte- og karsykdommer og visse former for kreft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så ser damer som bruker anti-age produkter mye eldre ut enn de som ikke gjør det. Og nei, de så ikke så ille ut før de begynte med det. Det beste for huden er å kutte ut alt unødig dritt. Solkrem og fuktighetskrem er mer enn godt nok, pluss ansiktsvask.

Anonymkode: 957c4...75c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt ærlig så ser damer som bruker anti-age produkter mye eldre ut enn de som ikke gjør det. Og nei, de så ikke så ille ut før de begynte med det. Det beste for huden er å kutte ut alt unødig dritt. Solkrem og fuktighetskrem er mer enn godt nok, pluss ansiktsvask.

Anonymkode: 957c4...75c

På hvilken måte da, mener du? 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 20.35):

Hva med vitamin E? Hvor mye har det å si for huden? :)

Anonymkode: b2f95...d43

Ingenting vil jeg anta...  Å tilføre kroppen det den trenger av vitaminer/ mineraler gjennom kostholdet hjelper nok i veldig mye større grad enn å smøre det i ansiktet 😉

Anonymkode: 0d530...ac5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lurt på det, fikk anbefalt å starte med anti age for å forbygge mot rynker. Er 28 år og har ingen rynker. Jeg har også sensitiv hud og bruker kun enkle kremer, pleier ikke å sole meg og bruker solkrem. Ble usikker fordi flere virket sjokkerte over at jeg ikke hadde begynt med det enda (men for å være ærlig, alle de hadde mange rynker....). 

Anonymkode: d130e...047

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har også lurt på det, fikk anbefalt å starte med anti age for å forbygge mot rynker. Er 28 år og har ingen rynker. Jeg har også sensitiv hud og bruker kun enkle kremer, pleier ikke å sole meg og bruker solkrem. Ble usikker fordi flere virket sjokkerte over at jeg ikke hadde begynt med det enda (men for å være ærlig, alle de hadde mange rynker....). 

Anonymkode: d130e...047

Litt nysgjerrig, men vet du om de røyker/snuser og er glad i sol? Hvilken krem er din favoritt som du bruker? :)

Anonymkode: b2f95...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt nysgjerrig, men vet du om de røyker/snuser og er glad i sol? Hvilken krem er din favoritt som du bruker? :)

Anonymkode: b2f95...d43

Ja, de er glade i sol og mange snuser ja. Selv gjør jeg ikke det, drikker heller ikke alkohol. Så det hjelper kanskje. 

Jeg bruker denne kremen her, både dag- og nattkremen. Har også fet hud i T-sonen, så denne er ganske lett og ikke fet. 

731154582.thumb.jpg.f7875df61893460550a37f80a97161db.jpg

Anonymkode: d130e...047

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, de er glade i sol og mange snuser ja. Selv gjør jeg ikke det, drikker heller ikke alkohol. Så det hjelper kanskje. 

Jeg bruker denne kremen her, både dag- og nattkremen. Har også fet hud i T-sonen, så denne er ganske lett og ikke fet. 

731154582.thumb.jpg.f7875df61893460550a37f80a97161db.jpg

Anonymkode: d130e...047

De som røyker og snuser og i tillegg er glad i sola, vil nok komme uheldig ut ja, sammenlignet med hvis de ikke hadde gjort det.

Etter det jeg kan se inneholder kremen du bruker vitamin e forresten :) (tocopherol)

Anonymkode: b2f95...d43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solkrem er den aller, aller best anti-age kremen, så du gjør mer enn du tror :)  Sammenlignet med de som bruker tusenvis på "Anti-age" produkter, men som dropper solkremen vil du mest sannsynlig holde deg bedre enn dem.

Anonymkode: ef8a4...01f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har også lurt på det, fikk anbefalt å starte med anti age for å forbygge mot rynker. Er 28 år og har ingen rynker. Jeg har også sensitiv hud og bruker kun enkle kremer, pleier ikke å sole meg og bruker solkrem. Ble usikker fordi flere virket sjokkerte over at jeg ikke hadde begynt med det enda (men for å være ærlig, alle de hadde mange rynker....). 

Anonymkode: d130e...047

Det høres ut som en perfekt rutine for deg. Tilstrekkelig solbeskyttelse er tross alt det beste og mest effektive når det gjelder å forebygge rynker🙂 De du snakker om som hadde rynker har nok begynt med anti-age hudpleie nettopp av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...