Gå til innhold

Baby nr 3 ♥️

Noddi

Anbefalte innlegg

Stjerne009 skrev (19 timer siden):

Hei! Syns det er gøy å følge med på deg her inne, da vi er nesten like langt! Jeg er 6+2 i dag. Sliter også med kvalmen som har blitt mer og mer slitsom de siste dagene. Hjelper litt å spise, men ikke alltid det hjelper heller.. det eneste positive med kvalmen, er at jeg føler meg gravid! Og blir litt mindre redd for at fosteret har dødd!

skal du feire jul med familien, og skal du fortelle dem at du er gravid? Jeg prøver å holde tett, men er redd for å bli avslørt i morra både pga dårlig matlyst/kvalme, og at jeg ikke drikker... 

Hei :) God Jul 🎄🎄Takk! Koselig å høre. 

Jeg er 6+0 i dag så vi er nesten like langt på vei ja 🥳 Tenker det samme som deg. Googlet meg igjennom en del i går og kvalmen er som oftest et veldig godt tegn heldigvis. Forhåpentligvis betyr det bare at den lille lever og har det bra :) :) 

Jeg holder tett 😕 Skal feire med familien, men jeg også er redd for å bli avslørt i og med at jeg er så dårlig. Men har virkelig ikke lyst å fortelle. Går inn i de ukene nå hvor jeg har mistet flere ganger, og vil gjerne over de før noen finner ut av det. 

Heldigvis så vet alle at jeg ikke drikker da jeg har to små barn så den slipper jeg nok unna lett.

Du må nesten oppdatere meg om hvordan det går i dag 😊forhåpentligvis kommer vi igjennom det hele uten å vekke mistanke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God Jul alle sammen! 🎄🎅🏻😱

6+0 i dag. Formen er som vanlig elendig 🙈 Konstant kvalm, sliten, hodepine og svimmel. Men en ny milepæl er nådd :) Som jeg skrev tidligere så liker jeg ofte å ha små mål frem mot fødsel. Det gir meg motivasjon. Mitt neste mål er 7+0. Deretter er det neste store målet å se hjerteslag i begynnelsen av januar 💜🙏🏻

Syns det på en måte er trist at jeg ikke får kost meg i dag, men når jeg tenker over årsaken til at det blir en slik dag trekker jeg på smilebåndet 😊 alt for den lille i magen.  

I går var jeg litt nede. Det er tungt å være så dårlig selv om det er for den lille. Det føles rett å slett ut som dette skal vare for evig selv om det er en irrasjonell tanke. Jeg er utrolig glad i å drukne i Google selv om det er dumt til tider.

Men ifølge Google er kvalme ofte en bra ting. 

En ny studie publisert i tidsskriftet JAMA viser at morgenkvalme kan være et positivt tegn på at svangerskapet blir vellykket.

Syns dette var godt å lese nå som jeg har det som verst. Kan egentlig ikke huske at jeg har hvert så veldig kvalm sist jeg mistet.

Sist gang jeg mistet husker jeg at kvalmen startet tidlig men var ingen voldsom kvalme. I uke 5-6 om jeg ikke surrer så stoppet kvalmen. Og i mitt tilfelle var det et dårlig tegn. Jeg mistet ikke lenge etterpå 😞 

Men jeg kjenner flere som har hatt null kvalme og hatt vellykkede svangerskap. Men i mitt tilfelle er nok kvalme en bra ting 🙈 typisk. 

Nei nå ble det mye her. Håper dere får en fantastisk julaften sammen med deres egen kohort🎄🎄🤶🏻🤶🏻🎅🏻🎅🏻😊😊 God Jul! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god jul kjære Noddi! Gratulerer med 6 uker og en flott milepæl. Jeg forstår at dagen er vanskelig (kjenner på det samme selv med mensen her), men heldigvis har vi mye å være takknemlige for. Håper du klarer å kose deg med den fine familien din.

swexmas.gif.13fbaf50689a7281b6e6623cbccea011.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 24.12.2020 den 11.28):

Riktig god jul kjære Noddi! Gratulerer med 6 uker og en flott milepæl. Jeg forstår at dagen er vanskelig (kjenner på det samme selv med mensen her), men heldigvis har vi mye å være takknemlige for. Håper du klarer å kose deg med den fine familien din.

swexmas.gif.13fbaf50689a7281b6e6623cbccea011.gif

Tusen takk @Amatariel🥰 Hadde en veldig fin julaften 😊 var faktisk en av mine bedre dager, så det var utrolig godt. Mulig jeg bare fikk frem litt indre krefter for barna sin skyld. 

Håper du hadde en fin julaften til tross for at heksa meldte sin ankomst. 

image.gif.0e2ee62d8dd3f4a7f9191a7fe773314c.gif

Endret av Noddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen :) 

6+2

Måtte faktisk inn å sjekke hvor langt jeg er på vei. Å det var faktisk en god følelse. Tiden går raskere når jeg ikke bekymrer meg. Har egentlig bestemt meg for å bare fortsette slik. Å vips var jeg i uke 7 :) Gleder meg til 7+0. Enda en milepæl. 

Julaften gikk overraskende bra. Fikk spist litt julemat også :strix:

Tror jeg bare bestemte meg for å skjerpe meg for ungene sin skyld. Men 25 desember var jeg veldig dårlig. Så mulig det var fordi jeg anstrengte meg såpass på julaften at kroppen bare ble helt utslitt dagen derpå. 

Kaster aldri opp, men kvalmen er intens. Føler ingenting hjelper. Har prøvd ingefærbrus, cola og alle disse drikkene som visstnok skal hjelpe. Føler jeg bare blir kvalmere av det. Men at jeg fortsatt er kvalm er et godt tegn. Så får prøve å se det positive i det :) 

I dag er jeg stort sett det samme. Alle andre symptomer er ubetydelig for meg akkurat nå. Kvalmen er absolutt det verste. 

Håper dere fortsatt har en fin romjulstid :) 

God Jul🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻

Endret av Noddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen 🌟

7+3 i dag, så enda ett mål nådd :) Forbi 7 fullgåtte uker. Har ultralyd i morgen 😓, og det gruer jeg meg til. Håper alt står bra til med den lille i magen 🙏🏻

Føler meg fortsatt elendig, og gleder meg til å føle meg bedre. Er vel etter rundt uke 10 kanskje at hcg synker igjen, så får håpe at kvalmen og den ekstreme slappheten gir seg til da. 

Er de eneste symptomene jeg har. Veldig kvalm stort sett hele dagen, og helt utslitt. Veldig lite energi. Godt jeg har mannen min som tildels er alenepappa i disse dager. Dette blir nok siste barn for min del 😅. Man glemmer fort hvor tungt det er å gå gravid. Og spesielt når man har små barn fra før. 

Godt nytt år 🌟🌟

Endret av Noddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+5 i dag 😱

Ultralyden gikk strålende. For en lettelse. En liten spire som hadde et fantastisk bankende hjerte :)❤️ Den lille målte til 7+4 så helt perfekt. Utrolig godt å se. Sannsynligheten for å miste når man ser et bankende hjerte er relativt liten, så prøver å sveve på den skyen. 

Om 2 dager er jeg 8 fullgåtte uker. Og har aldri mistet etter uke 8. Så det er absolutt min neste milepæl. 

Formen min er fortsatt ganske dårlig. Er stort sett sengeliggende.

Siden i går har jeg hatt tydelige og sterkere ligamentsmerter. Så å nyse er vondt😅men er vel bare positivt. Livmoren utvider seg. 

Håper dere alle får en fin tirsdag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette var en lettelse å høre Noddi, gratulerer 🥰 Så fantastisk det må være å se et bankende hjerte! Jeg har også hørt at det er en stor sjans for at det går bra etter at man har sett hjerteslag, så vi krysser fingrene for det!

Sender sympati med tanke på formen din, og kan bare si at jeg er i samme situasjon! Har vært hjemme fra jobb i 2 dager nå, og ligger stort sett på sofaen hele dagen! Jeg kjøpte sånne akupunkturarmbånd mot kvalme i går, har du prøvd det? Jeg syns det hjalp bittelitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vellykket UL! :strix:
Skikkelig spot-on på svangerskapslengden der, så bra! Jeg kan skrive under på at man mister tusen kilo fra skuldrene når man bare kommer seg over det tidspunktet man har mistet senest før, så det er godt å høre at det bare er et par dager unna for deg nå. Masse god bedring formmessig! Håper virkelig at kvalmen gir seg snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerne009 skrev (På 5.1.2021 den 12.52):

Åh, dette var en lettelse å høre Noddi, gratulerer 🥰 Så fantastisk det må være å se et bankende hjerte! Jeg har også hørt at det er en stor sjans for at det går bra etter at man har sett hjerteslag, så vi krysser fingrene for det!

Sender sympati med tanke på formen din, og kan bare si at jeg er i samme situasjon! Har vært hjemme fra jobb i 2 dager nå, og ligger stort sett på sofaen hele dagen! Jeg kjøpte sånne akupunkturarmbånd mot kvalme i går, har du prøvd det? Jeg syns det hjalp bittelitt..

Tusen takk 🥰

Ja har faktisk kjøpt det. Virker som det funker iblant. Men så kommer kvalmen tilbake etter en liten stund, så da tar jeg de av. 

Det er helt utrolig at noe så lite kan gjøre at vi føler oss som et vandrende lik 😅

Uff nei blir godt når man begynner å føle seg bedre.

Får du i deg noe mat? Hva funker for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 5.1.2021 den 13.40):

Gratulerer med vellykket UL! :strix:
Skikkelig spot-on på svangerskapslengden der, så bra! Jeg kan skrive under på at man mister tusen kilo fra skuldrene når man bare kommer seg over det tidspunktet man har mistet senest før, så det er godt å høre at det bare er et par dager unna for deg nå. Masse god bedring formmessig! Håper virkelig at kvalmen gir seg snart :klemmer:

Tusen takk 🥰

Ja virkelig! Gikk inn til ultralyden litt sånn «jeg bryr meg ikke» holdning. For er så vant til at det går dårlig. Så forberedte meg på det verste. 

Så gynekologen sa «er du ikke glad da?». Etter vi så hjerteslag. For virker vel litt sånn følelsesløs. Så sa jeg jo jo det var bare uventet 😅. Å hun skjønte hva jeg mente i og med at det er samme gynekolog jeg har gått til med de andre. 

Blir godt når kvalmen gir seg. Det er virkelig heavy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noddi skrev (1 time siden):

Tusen takk 🥰

Ja har faktisk kjøpt det. Virker som det funker iblant. Men så kommer kvalmen tilbake etter en liten stund, så da tar jeg de av. 

Det er helt utrolig at noe så lite kan gjøre at vi føler oss som et vandrende lik 😅

Uff nei blir godt når man begynner å føle seg bedre.

Får du i deg noe mat? Hva funker for deg? 

Ja, er sykt hvor påvirka kroppen blir. Jeg følte meg bedre et par dager, men i dag er jeg helt knekt igjen (vært på jobb for første gang på 5 dager). Her blir det ikke sunn og variert kost akkurat! Jeg blir helt dårlig av å være på kjøkkenet og se i kjøleskapet, så det er umulig å lage noen retter syns jeg 😣 Det går mye i polarbrød med ost og agurk. Ananas spiste jeg nettopp, og det funka fint. I går spiste jeg toro tomatsuppe med egg til middag, klarte en normal porsjon til og med 😅 også drikker jeg vann med isbiter og litt eplejuice oppi, det er den greieste væska å få ned! Har du noe som det går greit å spise? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerne009 skrev (På 7.1.2021 den 18.44):

Ja, er sykt hvor påvirka kroppen blir. Jeg følte meg bedre et par dager, men i dag er jeg helt knekt igjen (vært på jobb for første gang på 5 dager). Her blir det ikke sunn og variert kost akkurat! Jeg blir helt dårlig av å være på kjøkkenet og se i kjøleskapet, så det er umulig å lage noen retter syns jeg 😣 Det går mye i polarbrød med ost og agurk. Ananas spiste jeg nettopp, og det funka fint. I går spiste jeg toro tomatsuppe med egg til middag, klarte en normal porsjon til og med 😅 også drikker jeg vann med isbiter og litt eplejuice oppi, det er den greieste væska å få ned! Har du noe som det går greit å spise? 

Nei samme her! Her blir det «samme hva så lenge jeg får det i meg» mat 😄

All mat er bare «ekkelt» syns jeg. For meg er det lettest å spise smakløs mat om man kan si det slik. Litt sånn som det du spiser. Brød med ost, rundstykker uten noe på (tørt😄), men er det som funker. Drikker stort sett vann. Alt annet gjør meg kvalm. Så ja går stort sett i kjedelig brødmat og vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

Da er jeg 8+3 i dag. Tiden går fort syns jeg :) 

Kvalmen er min følgesvenn i disse dager. Den gir ikke slipp på meg. All mat gjør meg kvalm. Tanken på mat gjør at jeg får frysninger. Jeg klarer stort sett å få i meg brød og rundstykker uten noe på. Spiser det bare slik. Av å til ost på. Varm mat spiser jeg nesten ikke. Men om jeg skal lage meg noe varmt så igjen blir det brødmat 😄. Toast med ost 🙈 

Eneste jeg får i meg av drikke er vann. Ingenting annet frister.

Jeg har en sånn merkelig trang etter å drikke konstant. Tørst hele tiden. Kan ikke huske at det har hvert så ekstremt tidligere. Men føler jeg hele tiden er tørr i munnen. Jeg drikker og drikker. Spiser jeg noe må jeg drikke typ «1 liter» med vann etterpå. Er nesten så jeg har litt angst for å ikke få i meg nok å drikke og at jeg aldri skal klare å slukke tørsten. 

Så ja vann med isbiter er noe jeg må ha. Føler at selv om jeg drikker noe annet må jeg ha vann etterpå. Nei merkelig. Er det min craving tro? 😄

Leste at det kan være tegn på noe diabetes, men de gangene jeg har sjekket blodsukkeret mitt har det hvert veldig bra. Har heller ikke diabetes i familien. Men mulig svangerskapsdiabetes er annerledes, men jeg har hvert tørst i flere uker. Tviler på at man får svangerskapsdiabetes så tidlig. Men jeg skal nå uansett til 1 kontroll om noen uker, så kan nevne det da :) 

Utenom kvalmen, og avhengigheten min for vann er jeg som et levende lik. Utmattet rett å slett. 

Nei det blir godt å føle meg som meg selv igjen. Forhåpentligvis snart :) 

Endret av Noddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God Morgen❄️

9+4 i dag. Ny ultralyd i dag 😱 Aah føler dagen i dag er viktig. Er alt bra i dag, så tror jeg at jeg må fortelle mamma om graviditeten. Hun mistenker noe fordi jeg har hvert så dårlig.
Hun mistenkte corona i første omgang, men løy å sa jeg har tatt en test å den var negativ 🙈 Mødre altså. De forstår mer enn hva vi tror. 

Har de siste to dagene følt meg litt bedre. Med press på litt. Er fortsatt ganske sløv, men nå orker jeg å stå opp å vaske litt klær, og lage meg mat osv. 

Har siden i går hatt en helt forferdelig halsbrann. I de forrige svangerskapene kom ikke halsbrannen før i siste trimester, og det var ikke så ille som nå, så håper virkelig dette ikke blir verre. Må ta meg en tur på apoteket i dag å høre om de har noe jeg kan ta for dette. 

Håper på gode nyheter i dag 🙏🏻
Dere får ha en fin start på uken! ☀️

Endret av Noddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 18.1.2021 den 9.26):

Masse lykke til på UL i dag!! :hug:

Takk takk 🥰 Det gikk veldig bra 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...