Gå til innhold

prisbeløp på julegave til barna


minisa8

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barna mine får for ca 1500 hver, bonusbarna får for 500 hver.

Anonymkode: 5ce49...1b4

Før det blir ramaskrik, bonusbarna får gave fra far i tillegg altså😅 Men jeg like å gi de noe som er fra meg også😊

Anonymkode: 5ce49...1b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Får vondt i magen av å lese her. Har en 2-åring og en til på vei. Helt klart økonomien til å gi dem gaver til 3-4000, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal gjøre det. Beløpet er garantert høyere når de er tenåringer. Da må vi kutte på andre ting. Jeg kan ikke fatte hva en 10-åring skal med en Parajumper-jakke. Hva er dette merkejaget?? Det må jo være skapt i heimen og gjenspeiles blant barna.

Anonymkode: 0d464...fb8

Å jeg fatter ikke hvorfor man velger å gi for lite, når man har råd til mer😉

Anonymkode: 4f245...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (20 timer siden):

Jeg er enig med deg, jeg ser ikke poenget. Disse "behovene" må jo skapes et sted og av en grunn, de oppstår ikke i løse lufta. En annen ting er at det virker som at det har blitt så vanlig å gi flere gaver, det er ikke snakk om at de får den ene tingen de har ønsket seg lenge, det er gjerne tre-fire ting eller enda mer. 

Det er greit, folk må jo gjøre som de vil med egne penger, men når jeg ser beløpene folk bruker på gaver til egne barn, da lurer jeg litt på hvorfor de klager på prisene på mat, bensin osv.

Og hvis man har så høy inntekt, hadde det ikke gått an å bruke noe av det på å bidra til en hyggelig jul til de som ikke har så mye?  Aldershjem, veldedig organisasjon, hva som helst. I det lange løp hadde kanskje det vært mer berikende for 15-åringen enn klær og vesker for 5000.

Er så lei sånne kommentarer, hva vet man om hva andre gjør egentlig ?

Anonymkode: 4f245...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Å jeg fatter ikke hvorfor man velger å gi for lite, når man har råd til mer😉

Anonymkode: 4f245...339

Fordi pengene kan brukes på mye annet? Ser barna beløpet eller gaven? Ser de gleden i å få en gave, eller er det status-jag? Jeg tenker det sier mye om foreldre og oppdragelse.

Anonymkode: 0d464...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Fordi pengene kan brukes på mye annet? Ser barna beløpet eller gaven? Ser de gleden i å få en gave, eller er det status-jag? Jeg tenker det sier mye om foreldre og oppdragelse.

Anonymkode: 0d464...fb8

Du skjønte ikke ironien nei 

Anonymkode: 4f245...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du skjønte ikke ironien nei 

Anonymkode: 4f245...339

Ut fra svarene i tråden her, hadde ikke ditt nødvendigvis trengt å være ment ironisk. 

Anonymkode: 0d464...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.11.2020 den 16.45):

Varmt ullskjerf fra Jean Paul og noen gode tøfler er en fin gave for rett under 1000-lappen. Synes nå i alle fall jeg da 

Anonymkode: 6ac7f...ca8

Jean Paul skjerf 😂

Anonymkode: 7f5a9...ba9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt ann på hva de trenger egentlig. F.eks alpinutstyr som ennå går i arv til mindre søsken har vi ingen øvre grense og da får de gjerne en tilleggsgave også. 
 

Julegaver til dem ellers ligger på mellom 1500-2500,- , men i år vurderer vi å øke med endel for å kjøpe kajakker eller supbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pleier å få for 700-1000 kroner hver, av og til mer hvis de får f. eks sykkel eller annet utstyr de uansett trenger. 

Anonymkode: ca0db...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/26/2020 at 4:45 PM, AnonymBruker said:

Varmt ullskjerf fra Jean Paul og noen gode tøfler er en fin gave for rett under 1000-lappen. Synes nå i alle fall jeg da 

Anonymkode: 6ac7f...ca8

Jada, bortsett fra hvis man ikke trwnger nye tøfler eller skjerf fordi man er fornøyd med det man har fra før. De beste gavene er noe mottakeren faktisk ønsker seg.

Anonymkode: 2ecda...36d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...