Gå til innhold

Mens vi prøver på baby nummer 2


Elsoo

Anbefalte innlegg

Hurra! Gratulerer med fin-fin test!! :nordvesta:

Mitt yngste barn er unnfanget på første EL etter en SA, så det kan absolutt gå helt fint, selv om det er klart man blir engstelig. Dette blir jo helt maagisk å gå inn i julen med. Nyt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DA tar jeg meg friheten til å gratulere! Å så gøy at den faktisk satt, selv om du ikke trodde du hadde har EL enda engang! 🎉🎉

Vil tro du kanskje mener TUL (tidlig ultralyd)? Har forstått at OUL er ordinær ultralyd som er ca uke 18 🤔

Augustbaby ville jeg og fått, om spiren ikke bare tirret meg med positiv 2 til 3 dager før mensen kom igjen 😣 men her har du allerede sett stigning og fått 2-3, ikke bare 1-2 på digital! 🎉🎉🎉😁😁 SÅ GØY! 

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Hurra! Gratulerer med fin-fin test!! :nordvesta:

Mitt yngste barn er unnfanget på første EL etter en SA, så det kan absolutt gå helt fint, selv om det er klart man blir engstelig. Dette blir jo helt maagisk å gå inn i julen med. Nyt ❤️

Takk for det Amatriel! Håper du også blir gravid denne runden ❤

 

Niny skrev (27 minutter siden):

DA tar jeg meg friheten til å gratulere! Å så gøy at den faktisk satt, selv om du ikke trodde du hadde har EL enda engang! 🎉🎉

Vil tro du kanskje mener TUL (tidlig ultralyd)? Har forstått at OUL er ordinær ultralyd som er ca uke 18 🤔

Augustbaby ville jeg og fått, om spiren ikke bare tirret meg med positiv 2 til 3 dager før mensen kom igjen 😣 men her har du allerede sett stigning og fått 2-3, ikke bare 1-2 på digital! 🎉🎉🎉😁😁 SÅ GØY! 

Tusen takk Niny! Det er litt surrealistisk egentlig, har nok ikke helt gått opp for oss enda🤭 :bolledeig:Vi bor utenlands og her er første OUL rundt 7-8 uker.  Deretter er det en ultralyd rundt uke 12, en rundt uke 18 og en i slutten av svangerskapet. 

Huff så kjedelig å først få positiv test også få mensen likevel 😢 håper spiren snart sitter til deg og at det blir 2021 baby ♡ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsoo skrev (2 minutter siden):

Takk for det Amatriel! Håper du også blir gravid denne runden ❤

Takk, det vil jeg veldig gjerne! Hadde vært magisk å komme i samme terminklubb som deg.

Så bra helsesystem som gir gravide hele fire ordinære ultralyder!! Wow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (10 timer siden):

Takk, det vil jeg veldig gjerne! Hadde vært magisk å komme i samme terminklubb som deg.

Så bra helsesystem som gir gravide hele fire ordinære ultralyder!! Wow!

Ja jeg hadde blitt ordentlig glad på dine vegne om det endelig klaffet 🥰

 

Nja, veldig god oppfølging i graviditeten her, veldig kort permisjon etter fødsel sammenlignet med Norge. Så ville nok foretrukket systemet i Norge i dette tilfellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsoo skrev (33 minutter siden):

Nja, veldig god oppfølging i graviditeten her, veldig kort permisjon etter fødsel sammenlignet med Norge. Så ville nok foretrukket systemet i Norge i dette tilfellet. 

Ah, ja det er klart. Den tiden er jo viktigere. Og her kan vi tross alt velge oss mange ultralyder om vi vil. Jeg hadde fire selv i forrige svangerskap, måtte bare 'jobbe' litt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Da kan jeg vel begynne å skrive her igjen siden svangerskapet endte i missed abortion. :cry3:Jeg var på ultralyd I uke 6+4 og da fikk vi se hjerte slå og alt så bra ut. I uke 8+5 hadde vi ny ultralyd og fosteret hadde stoppet å utvikle seg kort tid etter første ultralyd. Jeg følte meg fremdeles skikkelig gravid og var ikke forberedt i det hele tatt på nok en spontanabort (dette var på onsdag). Nå har vi hatt 2 SA på rad uten en syklus imellom. Jeg har fått aborttabletter og skal på ny kontroll om 2 uker hos gynekolog for å se om alt ser bra ut.  

Onsdagen var forferdelig trist for både meg å mannen, mest fordi vi ikke var forberedt på at det skulle gå galt igjen trur jeg... nå går det bedre men alt jeg vil er jo å bli gravid igjen. Nå tviler jeg på om vi skal vente en syklus før vi prøver igjen eller om vi skal se hva som skjer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei så utrooolig trist å høre Elsoo 163723636_grte.gif.cb9bad2aadb543af5a1f9740f77e363d.gif Nå ble jeg skikkelig lei meg! Var ikke slik det skulle gå jo. Føles nok ekstra hardt også når man har en fin UL bak seg, og så går neste dårlig. Det var faktisk årsaken til at jeg droppet UL rundt uke 6 sist, fordi jeg visste at selv om vi så hjertebank så var det ikke sikkert det gikk bra.

Nå håper jeg bare alt går etter boken og du slipper noe unødig styr med tiden etter aborten her :hug: Håper syklusen kommer raskt i gang igjen. Om dere skal prøve på første eggløsning eller ikke må du rett og slett kjenne på magefølelsen, hva psyken din vil. For min del var det eneste som hjalp å gå videre så raskt som mulig, men folk er jo forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag har jeg vært på kontroll, 2 uker etter tablettaborten og alt var dessverre ikke ute :( så jeg må igjennom en ny tablettabort I helgen og ny kontroll neste onsdag... har også fått avtale til utskrapning dersom alt ikke er ute neste gang. 

Merker at dette er trist og leit. Man vil jo helst komme seg videre så raskt som mulig etter en SA/MA. Tenkte at vi kanskje fikk klarsignal til å begynne å prøve igjen i dag... På toppen er det strenge corona tiltak i det landet hvor jeg bor og rett og slett ikke mulig å gjøre noe gøy/sosialt for å få tankene bort. Tøff start på året iværtfall men jeg kan jo ikke gjøre annet enn å håpe det ser bedre ut neste kontroll og håpe at jeg ikke må til utskrapning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var trist å høre at ikke kroppen bare ordnet opp slik at du kunne legge dette bak deg :troest: Skikkelig urettferdig rett og slett. Håper virkelig den oppfører seg nå med tablettkuren slik at du slipper å vente enda lenger med utskaping.
Og finn en morsom/spennende serie på streaming og se, så kan tankene gå til noe annet. Stor klem! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig trist lesing, virkelig en kjip start på året. Sender deg en digital klem ❤

Håper du får noe fri fra tankene til tross for korona og tiltakene dere lever med. Livet kan behandle en så urettferdig til tider.. 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for støtten @Amatariel, @Lily92 og @Atticmess ♡ jeg tok tablettabort for andre gang i helgen men det skjedde absolutt ingen ting :blink: hadde kanskje bittelitt magevondt men ingen blødning. Skal på kontroll i morgen men nå blir det jo ganske sikkert utskrapning i neste uke. Håper det går greit, det gjør jo som regel det, men synes det er litt skummelt pga narkosen. Men vil jo heller ikke vente å se om det kommer ut av seg selv.... føler jeg mister dyrebar tid og mulighet til å bli gravid nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at ikke kroppen vil spille på lag med deg :troest:
Men satser på at det blir god info og få på kontroll i morgen og at du blir tatt godt vare på! Dette kommer til å gå bra! Og det blir fint å legge alt bak seg. Stor klem! :hug:

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg dro på kontroll og det viste seg at jeg ikke trengte utskrapning likevel :) jeg hadde allerede begynt å grue meg så det var fint å få slippe. Skjønner allikevel ikke hvordan det nå plutselig kan se bedre ut uten at jeg har blødd mer... men hva vet vel jeg? 

I går tok jeg en graviditetstest for å sjekke om jeg fremdeles får positive tester, men den var heldigvis negativ. Så nå er det egentlig bare å vente på mensen. Jeg tester ikke etter EL nå og vil helst unngå å bli gravid før jeg har hatt en syklus. Nå skal det sies at vi har brukt "hopp av i svingen metoden" så helt trygt er det ikke men om jeg tross alt blir gravid på nytt får vi bare håpe at det går bra denne gangen. Det bare føles tryggere å vente en syklus selv om jordmor/gynekolog sier at det ikke skal ha noe å si... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh så bra at du slapp det! Rester kan visst "absorberes" i kroppen, så kanskje noe slikt som har skjedd. Godt at kroppen har ordnet opp dette nå da. Masse lykke til videre! Om man skal vente en syklus eller ikke går 100% på din/deres psyke. Må være klar for det ja, og der er folk forskjellig. Jeg var helt desperat etter å bli gravid igjen så raskt som mulig da jeg mistet, så jeg har aldri ventet. Blitt gravid 2 av 4 ganger på første EL etter abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag har jeg fått mensen og føler den verste fasen med venting er over - nå er det jo ikke lenge til vi kan begynne å prøve igjen!  Jeg er glad vi venter en syklus denne gangen siden jeg mistet sist jeg ble gravid rett etter SA. 

Jeg kommer ikke til å teste etter eggløsning men følger med i flo appen. Håper spiren sitter i mars ♡ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har fått første dose av astrazenica vaksinen så tenker og utsette prøvingen til jeg har fått den andre dosen i mai. Så blir nok ikke mye oppdateringer her fremover. Tenker å nyte tiden nå og fokusere på andre ting, men fortsetter og følge med på syklus i flo.

Er også godt med en pause for både kroppen og hodet tenker jeg,  har jo tross alt mistet to ganger etter hverandre. Tror jeg ble veldig oppslukt i prøvingen og graviditet mens det stod på, og ville virkelig ha 2 tette,  men dattera mi er nå 1,5 år og når jeg tenker meg om gjør det ikke noe å vente noen måneder allikevel. Mannen ønsker bare 2 barn så da er det vel ikke noe vits i å stresse?

Om første graviditet hadde vært vellykket hadde jeg hatt termin i slutten av juni! Så rart og sårt å tenke på. 

Endret av Elsoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...