Gå til innhold

Mistet lappen i dag 😣😥😢😩😓😞😭😫😭

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 minutter siden, BeautyBox skrev:

Skal du ringe sjefen nå kl 12 på kvelden? 

Ja jeg tenkte det så han får litt bedre til til å få inn en reserve i morgen tidlig, men kanskje jeg bør vente? 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke si noe til sjefen enda. Si du er syk, ta ut egenmelding i morgen, og evt et par dager til, til du får landet litt og finner ut av ting med politiet. Dra på politistasjonen i morgen. Spør sjefen din hva som feiler deg, er det bare å si du ikke har det helt greit akkurat nå. Mer trenger du ikke si. Så kan du ta det derfra, evt i samråd med legen din. Og husk at du også har et vern som arbeidstager: du kan ikke sparkes på urettmessig grunnlag, og er førerkortet inndratt på feilaktig grunnlag har du rett til å stå i jobben din. 

Anonymkode: d2afc...0b7

Da får jeg kanskje vente til imorgen tidlig. 

Hvis jeg mister jobben og jeg får tilbake sertifikatet, kan jeg ikke da gå til sak mot politiet på slik oppførsel? Kanskje de politifolka har fått flere klager tidligere så med min sak så kan de miste løyven til å jobbe i politiet? 

Anonymkode: f6a60...f41

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 317
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

194

• BeautyBox

56

• Bamse20

18

• ajarRun

7

Mest aktive i denne tråden

Populære innlegg

Da skulle du ikke mistet lappen hvis du er avhengig av bil for å jobbe... 🤦🏻‍♀️ man mister ikke lappen ut av det blå så da har du kun deg selv å takke

Det må være en veldig god grunn til at du mistet lappen. Er du som bilist til fare for andre mennesker så er like greit at du bruker beina eller sykkel for å komme deg fra a til b. Anonymkode: c5fb1

Måten du skriver på får meg til å tenke at dette nok ikke var urettmessig.  Og hvordan skal jobben din ikke få vite om det, hvis du må bruke mye bil i jobben din? 

Postede bilder

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, du tar ut en egenmelding. Hvis sjefen spør, sier du at du har vondt i halsen og tett i nesa (det er grunn til egenmelding i disse korona tider). Så snakker du med fastlegen din og sier at du er psykisk ubalanse (sykemeldingsgrunn). Lykke til! 

Anonymkode: 1ddc0...19f

Takk for tips 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BeautyBox
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg tenkte det så han får litt bedre til til å få inn en reserve i morgen tidlig, men kanskje jeg bør vente? 

Med mindre sjefen din har arbeidstid nå så ville jeg ventet. De fleste ligger og sover nå. Ta det heller når du vet at sjefen din har startet arbeidsdagen sin, med mindre dere har avtalt noe annet. 

Endret av BeautyBox
Lenke til innlegg
Del på andre sider
BeautyBox
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg mister jobben og jeg får tilbake sertifikatet, kan jeg ikke da gå til sak mot politiet på slik oppførsel? Kanskje de politifolka har fått flere klager tidligere så med min sak så kan de miste løyven til å jobbe i politiet? 

Ikke tenk så mye og så langt nå. Prøv å roe deg ned. Jeg tror ikke du trenger å tenke på dette :)

Endret av BeautyBox
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får jeg kanskje vente til imorgen tidlig. 

Pust i magen. Logg av, legg deg og sov, få noen timer søvn. Så ringer du sjefen i morgen, sier du er syk, og så drar du til politikontoret, eller i det minste ringer og ber om hjelp via tlf/en avtale. Begynn å nøst, i alle fall. Ta det derfra, når du ser hva du får av gehør for din sak hos politiet. 

Anonymkode: d2afc...0b7

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, BeautyBox skrev:

Med mindre sjefen din har arbeidstid nå så ville jeg ventet. De fleste ligger og sover nå. Ta det heller når du vet at sjefen din har startet arbeidsdagen sin, med mindre dere har avtalt noe annet. 

Da venter jeg, tenkte bare at han hadde fått bedre tid til å få tak i noen andre til imorgen, men jeg vet at det er noen sjåfører på vent om noe skal skje nå i coronatidene, så det ordner seg nok fort får jeg håpe 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BeautyBox
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da venter jeg, tenkte bare at han hadde fått bedre tid til å få tak i noen andre til imorgen, men jeg vet at det er noen sjåfører på vent om noe skal skje nå i coronatidene, så det ordner seg nok fort får jeg håpe 

Ja, folk kan bli syke på morgenen også. Men du kan jo også sende en melding til sjefen, det kan du jo gjøre nå og skrive at du er i dårlig form og tror ikke du er bedre til i morgen så det kanskje er bedre at han får inn noen andre. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

En kompis måtte leie inn egen sjåfør i ett år mens han var uten lappen. Meste parten av lønna gikk til det, men han beholdt i det minste jobben.

Anonymkode: 084bf...818

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei går ikke på noe, det eneste jeg inntok var redbull rett før jeg ble stoppet, har aldri gått på legemidler eller noen piller som er ulovlige med bilkjøring. Politiet har hvertfall ikke noe å komme til meg med i fremtiden om hjelp eller noe, jeg skal heller aldri ha noe med politiet å gjøre mer, om så tar jeg bare livet mitt før de får gjort noe

At han ikke så noe i første omgang men at de skal studere det nermere. Så da budere de skjønt at jeg snakket sant og hvertfall gitt meg lappen til de (fikk) beviser mot meg

Ja, kjørte litt fort men det var det ikke mye snakk om, var rus de fikk den skrudde ideen om å beskylde meg for. Ikke noe alkohol, blåste til 0,0

Tro hva du vil, håper ingen tror deg når du kommer i noe lignende heller... 

Leger og piliti er venner og jobber sammen

Hvis du har oppført deg på samme måten mot politiet som den måten du skriver på så skjønner jeg at de mistenker at det er rus inn i bildet.

Anonymkode: 08dce...f86

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BeautyBox

Håper du får deg en god natts søvn TS, og at alt går din vei fremover. Og vær så snill å be legen din om en henvisning til psykolog hvis det er sånn at du går med selvmordstanker ❤️ klem til deg 

Endret av BeautyBox
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hvis du er yrkessjåfør, så er det da mange legitime grunner til å ta kontakt samme morgen med melding om sykdom, skulle jeg tro. Du skal ikke være på veien ved sykdom som påvirker kjøreevnen, som høy feber, dritvond nakke, omgangssyke og annet. Du trenger ikke å si hva slags sykdom. Det var bare eksempler på at det er innafor å vente til i morgen. 

Anonymkode: 5c067...9aa

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
6 hours ago, Honey Dew said:

Du foretok en forbikjøring og vet ikke hvilken fart du holdt? I tillegg var det mistanke om ruspåvirkning.

En kjører ikke forbi en lang kø når det kanskje kommer biler imot.

Hvis jeg utfører en forbikjøring, så er all fokuset mitt på hvordan den/de andre billistene oppfører seg, på veiforholdene, på lydene - og ingen av delene innebærer å holde øye med fartsnåla. Det er fordi det er langt viktigere å gjennomføre en trygg forbikjøring, enn det er å passe på at jeg ikke kommer over en spesifikk hastighet.

Synes ikke det er så rart å ikke vite hvilken fart man holdt i en forbikjøring, tvert imot, det er fornuftig.

Håper det ordner seg i forhold til jobben i dag TS.

Anonymkode: 2f014...7f6

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skulle ønske jeg kunne se han hisse seg opp igjen når han forteller det til kjæresten. Eller skal han bare si at han sykemelder seg til henne også fordi han ikke har det bra? Ikke godt for parforholdet. Heller ikke bra og holde dette unna henne. Jeg tror ikke på denne mannen i det hele tatt, han endrer det han sier. Spesielt dette med forbikjøringen. Tror det bare er bra han ikke har førerkort jeg, gjør det tryggere.

Anonymkode: d72cf...ed1

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BeautyBox
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske jeg kunne se han hisse seg opp igjen når han forteller det til kjæresten. Eller skal han bare si at han sykemelder seg til henne også fordi han ikke har det bra? Ikke godt for parforholdet. Heller ikke bra og holde dette unna henne. Jeg tror ikke på denne mannen i det hele tatt, han endrer det han sier. Spesielt dette med forbikjøringen. Tror det bare er bra han ikke har førerkort jeg, gjør det tryggere.

Jeg skulle likt å se deg si dette IRL, i ekte person :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å knepp igjen du da. Ts svarer jo helt greit for seg og har forklart at han ble stoppet pga forbikjøring, noe som er helt vanlig om man treffer riktig politimann. Vanligvis skjer det ikke noe mer enn det, men når de antyder at de mistenker rus og TS i tillegg hisser seg opp (han høres litt rigid ut spør du meg, det kan være mye vi ikke vet om psyken hans) så kan dette skje. 

Ts fremstår stresset og fortvilet, og han har tydeligvis ikke mange han føler at han kan snakke med. Så hva er poenget med å sparke ham mens han ligger nede? 

Anonymkode: 9ebdd...3bc

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Fikk sakt ifra til sjefen på morgenen uten problemer, var ingen spørsmål eller noe, fikk bare god bedring. Har vært på politistasjonen og trukket samtykke til førerkort beslag, det var heldigvis ei veldig grei politidame som tok saken min i dag, så ho noterte alt jeg sa

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BeautyBox
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fikk sakt ifra til sjefen på morgenen uten problemer, var ingen spørsmål eller noe, fikk bare god bedring. Har vært på politistasjonen og trukket samtykke til førerkort beslag, det var heldigvis ei veldig grei politidame som tok saken min i dag, så ho noterte alt jeg sa

Så flott TS, dette tror jeg ordner seg 😊 da tar du deg noen rolige dager nå og jeg håper at du har en god fastlege du kan snakke om hvordan du har det med. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...