Gå til innhold

Mistet lappen i dag 😣😥😢😩😓😞😭😫😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med å få skrevet riktig melding til sjefen, men tror jeg vil prøve å sykemelde meg da jeg ikke er meg selv på noen måte. Har blitt veldig nervøs og redd, fått et lite sjokk tydeligvis, men vil være ærlig mot sjefen og si alt som det er, men er ikke klar for det i morgen. Hvordan bør jeg si det til han? Vil ikke vekke han nå heller, men jeg må jo det så han får en annen på jobb istedenfor meg. Kan jeg utnytte corona og si at jeg må teste meg for det for å kjøpe meg litt tid til legen og sykemelding? 

Anonymkode: f6a60...f41

Jeg ville ikke tenkt på at du må være ærlig mot sjefen din, sjefen har ingen rett til å vite grunn for sykemelding. Jeg vil iallefall anbefale deg å bare si du er syk, og at du skal til legen i morgen for å få sykemelding. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Apropo det dere sier med filming og slik er smart, men dessverre ikke noe jeg kom på der og da. Jeg var bare forberedt på en eventuell bot, hadde aldri trodd at politiet var slik som dette i Norge. 

Men skal gå til innkjøp av kamera i frontruta (dashcam) og kamera motsatt vei så det filmer meg(sjåføren) 

 

Anonymkode: f6a60...f41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med å få skrevet riktig melding til sjefen, men tror jeg vil prøve å sykemelde meg da jeg ikke er meg selv på noen måte. Har blitt veldig nervøs og redd, fått et lite sjokk tydeligvis, men vil være ærlig mot sjefen og si alt som det er, men er ikke klar for det i morgen. Hvordan bør jeg si det til han? Vil ikke vekke han nå heller, men jeg må jo det så han får en annen på jobb istedenfor meg. Kan jeg utnytte corona og si at jeg må teste meg for det for å kjøpe meg litt tid til legen og sykemelding? 

Anonymkode: f6a60...f41

Sjefen trenger ikke å vite noe som helst når det gjelder grunnlaget for din sykemelding. Dette er konfidensielt. Du er som du selv sier i sjokk og du må slutte å "legge deg flat". Det er nå du må gi lang F i "være pliktoppfyllende" ovenfor en sjef som du frykter hadde sparket deg på sekundet. Ikke akkurat en sjef du bør være pliktoppfyllende ovenfor. Du bør snakke om din reaksjon og problemer med LEGEN DIN og IKKE med sjefen din.

SJEFEN DIN SER PÅ DEG SOM PROFITT OG DRITER LANGT I DEG.

Jeg gjentar: LEGEN DIN VIL SOM REGEL, DEG GODT - IKKE, IKKE, IKKE SJEFEN DIN. Skjønner?

LEGEN DIN ER THE F-CKING BOSS du bør lytte til.

Ellers, siden du frykter sparken på dagen, er du organisert i fagforening? 

Anonymkode: 90c91...c66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fy faen, det har jo for svaret faen ikke jeg heller gjort heller, er nok renere enn deg!!! 

Takk for at du forstår 

Synes ikke synd på deg heller om du blir beskyldt for noe du absolutt ikke har gjort.. 

Anonymkode: f6a60...f41

Du foretok en forbikjøring og vet ikke hvilken fart du holdt? I tillegg var det mistanke om ruspåvirkning.

En kjører ikke forbi en lang kø når det kanskje kommer biler imot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, BeautyBox skrev:

Jeg ville ikke tenkt på at du må være ærlig mot sjefen din, sjefen har ingen rett til å vite grunn for sykemelding. Jeg vil iallefall anbefale deg å bare si du er syk, og at du skal til legen i morgen for å få sykemelding. 

Da ringer jeg sjefen og sier det nå, får håpe på det beste 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjefen trenger ikke å vite noe som helst når det gjelder grunnlaget for din sykemelding. Dette er konfidensielt. Du er som du selv sier i sjokk og du må slutte å "legge deg flat". Det er nå du må gi lang F i "være pliktoppfyllende" ovenfor en sjef som du frykter hadde sparket deg på sekundet. Ikke akkurat en sjef du bør være pliktoppfyllende ovenfor. Du bør snakke om din reaksjon og problemer med LEGEN DIN og IKKE med sjefen din.

SJEFEN DIN SER PÅ DEG SOM PROFITT OG DRITER LANGT I DEG.

Jeg gjentar: LEGEN DIN VIL SOM REGEL, DEG GODT - IKKE, IKKE, IKKE SJEFEN DIN. Skjønner?

LEGEN DIN ER THE F-CKING BOSS du bør lytte til.

Ellers, siden du frykter sparken på dagen, er du organisert i fagforening? 

Anonymkode: 90c91...c66

Jeg forstår, ja jeg er redd han ikke vil tro meg og da kommer til å sparke meg om jeg sier det som har skjedd. Nei, er ikke organisert i noen fagforening. 

Ringer legen i morgen tidlig og spør om jeg kan få en hastetime 

Anonymkode: f6a60...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Du foretok en forbikjøring og vet ikke hvilken fart du holdt? I tillegg var det mistanke om ruspåvirkning.

En kjører ikke forbi en lang kø når det kanskje kommer biler imot.

TS har skrevet at politiet har sagt at de ikke har noe på hen med tanke på kjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chroma skrev:

Håper det ordner seg for deg, ts. 

Takk ❤️ det håper jeg også 

Anonymkode: f6a60...f41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da ringer jeg sjefen og sier det nå, får håpe på det beste 

Jeg forstår, ja jeg er redd han ikke vil tro meg og da kommer til å sparke meg om jeg sier det som har skjedd. Nei, er ikke organisert i noen fagforening. 

Ringer legen i morgen tidlig og spør om jeg kan få en hastetime 

Anonymkode: f6a60...f41

Skal du ringe sjefen nå kl 12 på kvelden? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med å få skrevet riktig melding til sjefen, men tror jeg vil prøve å sykemelde meg da jeg ikke er meg selv på noen måte. Har blitt veldig nervøs og redd, fått et lite sjokk tydeligvis, men vil være ærlig mot sjefen og si alt som det er, men er ikke klar for det i morgen. Hvordan bør jeg si det til han? Vil ikke vekke han nå heller, men jeg må jo det så han får en annen på jobb istedenfor meg. Kan jeg utnytte corona og si at jeg må teste meg for det for å kjøpe meg litt tid til legen og sykemelding? 

Anonymkode: f6a60...f41

Ikke si noe til sjefen enda. Si du er syk, ta ut egenmelding i morgen, og evt et par dager til, til du får landet litt og finner ut av ting med politiet. Dra på politistasjonen i morgen. Spør sjefen din hva som feiler deg, er det bare å si du ikke har det helt greit akkurat nå. Mer trenger du ikke si. Så kan du ta det derfra, evt i samråd med legen din. Og husk at du også har et vern som arbeidstager: du kan ikke sparkes på urettmessig grunnlag, og er førerkortet inndratt på feilaktig grunnlag har du rett til å stå i jobben din. 

Anonymkode: d2afc...0b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Du foretok en forbikjøring og vet ikke hvilken fart du holdt? I tillegg var det mistanke om ruspåvirkning.

En kjører ikke forbi en lang kø når det kanskje kommer biler imot.

Det var ikke en farlig forbikjøring, det var en lang lang rett strekke med super sikt og perfekte kjøreforhold. Jeg pleier ikke å se på farten under forbikjøringer men jeg la meg rundt 10 kmt over grensa da jeg var forbi, så farten var høyere i forbikjøringen men vet ikke eksakt fart. 

Den kjøringen har de ingen beviser på og ingen måling, så den saken er ute av verden 

Anonymkode: f6a60...f41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du tar ut en egenmelding. Hvis sjefen spør, sier du at du har vondt i halsen og tett i nesa (det er grunn til egenmelding i disse korona tider). Så snakker du med fastlegen din og sier at du er psykisk ubalanse (sykemeldingsgrunn). Lykke til! 

Anonymkode: 1ddc0...19f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BeautyBox skrev:

Skal du ringe sjefen nå kl 12 på kvelden? 

Ja jeg tenkte det så han får litt bedre til til å få inn en reserve i morgen tidlig, men kanskje jeg bør vente? 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke si noe til sjefen enda. Si du er syk, ta ut egenmelding i morgen, og evt et par dager til, til du får landet litt og finner ut av ting med politiet. Dra på politistasjonen i morgen. Spør sjefen din hva som feiler deg, er det bare å si du ikke har det helt greit akkurat nå. Mer trenger du ikke si. Så kan du ta det derfra, evt i samråd med legen din. Og husk at du også har et vern som arbeidstager: du kan ikke sparkes på urettmessig grunnlag, og er førerkortet inndratt på feilaktig grunnlag har du rett til å stå i jobben din. 

Anonymkode: d2afc...0b7

Da får jeg kanskje vente til imorgen tidlig. 

Hvis jeg mister jobben og jeg får tilbake sertifikatet, kan jeg ikke da gå til sak mot politiet på slik oppførsel? Kanskje de politifolka har fått flere klager tidligere så med min sak så kan de miste løyven til å jobbe i politiet? 

Anonymkode: f6a60...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, du tar ut en egenmelding. Hvis sjefen spør, sier du at du har vondt i halsen og tett i nesa (det er grunn til egenmelding i disse korona tider). Så snakker du med fastlegen din og sier at du er psykisk ubalanse (sykemeldingsgrunn). Lykke til! 

Anonymkode: 1ddc0...19f

Takk for tips 

Anonymkode: f6a60...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg tenkte det så han får litt bedre til til å få inn en reserve i morgen tidlig, men kanskje jeg bør vente? 

Anonymkode: f6a60...f41

Med mindre sjefen din har arbeidstid nå så ville jeg ventet. De fleste ligger og sover nå. Ta det heller når du vet at sjefen din har startet arbeidsdagen sin, med mindre dere har avtalt noe annet. 

Endret av BeautyBox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg mister jobben og jeg får tilbake sertifikatet, kan jeg ikke da gå til sak mot politiet på slik oppførsel? Kanskje de politifolka har fått flere klager tidligere så med min sak så kan de miste løyven til å jobbe i politiet? 

Anonymkode: f6a60...f41

Ikke tenk så mye og så langt nå. Prøv å roe deg ned. Jeg tror ikke du trenger å tenke på dette :)

Endret av BeautyBox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg tenkte det så han får litt bedre til til å få inn en reserve i morgen tidlig, men kanskje jeg bør vente? 

Da får jeg kanskje vente til imorgen tidlig. 

Hvis jeg mister jobben og jeg får tilbake sertifikatet, kan jeg ikke da gå til sak mot politiet på slik oppførsel? Kanskje de politifolka har fått flere klager tidligere så med min sak så kan de miste løyven til å jobbe i politiet? 

Anonymkode: f6a60...f41

Pust i magen. Logg av, legg deg og sov, få noen timer søvn. Så ringer du sjefen i morgen, sier du er syk, og så drar du til politikontoret, eller i det minste ringer og ber om hjelp via tlf/en avtale. Begynn å nøst, i alle fall. Ta det derfra, når du ser hva du får av gehør for din sak hos politiet. 

Anonymkode: d2afc...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BeautyBox skrev:

Med mindre sjefen din har arbeidstid nå så ville jeg ventet. De fleste ligger og sover nå. Ta det heller når du vet at sjefen din har startet arbeidsdagen sin, med mindre dere har avtalt noe annet. 

Da venter jeg, tenkte bare at han hadde fått bedre tid til å få tak i noen andre til imorgen, men jeg vet at det er noen sjåfører på vent om noe skal skje nå i coronatidene, så det ordner seg nok fort får jeg håpe 

Anonymkode: f6a60...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da venter jeg, tenkte bare at han hadde fått bedre tid til å få tak i noen andre til imorgen, men jeg vet at det er noen sjåfører på vent om noe skal skje nå i coronatidene, så det ordner seg nok fort får jeg håpe 

Anonymkode: f6a60...f41

Ja, folk kan bli syke på morgenen også. Men du kan jo også sende en melding til sjefen, det kan du jo gjøre nå og skrive at du er i dårlig form og tror ikke du er bedre til i morgen så det kanskje er bedre at han får inn noen andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...