Gå til innhold

Utført medisinsk abort, usikker på rester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg utførte medisinsk abort nå igår. Kom først ut en fast hudfarget/litt blodig klump (mulig morkake), og så etterhvert kom det navlestreng med en del av morkake, evt kan hende det var selve morkaka da jeg kun var i uke 7.

Etter dette fikk jeg sykelige smerter, lå på badegulvet og hylte i gråt mens samboer prøvde å støtte meg stakkars. Valgte etter å ha gått på do en gang til, å legge meg på soffaen. Smertene lettet litt og når jeg deretter merket bæsjen trengte på, så gikk jeg på do. Da sa det bare splash og føltes som det kom ut en del både foran og bak. Var veldig diare så hadde ikke sjans på å se om noe embryo kom ut. Men etter dette så lettet iallefall smertene ganske mye.

Noen som har hatt lignende erfaring? Usikker på om det er rester, og tenker å ringe sykehus imorgen og prate med de på dagavdelingen der. Men hvor lang tid tar det før jeg evt kan dra til en privat gynekolog og få ultralyd? For å sjekke om rester er ute altså.. 

 

Jeg blør ut et bind iløpet av natta, så det er ikke altfor mye, og blodet er veldig lyst og friskt, ganske slimete såklart. Men det lukter og ser friskt ut iallefall, nor jeg tar positivt.

Anonymkode: 83edb...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplevde ingen rester, alt kom med én gang. Så ring sykehuset i morgen og hør, kan hende det er normalt, ikke vet jeg. Men spør! Smertene derimot, de var helt sjuke. Jeg svimte av flere ganger og måtte få morfin satt rett i skinka. Ubehagelig opplevelse... Håper det går bra med deg videre :)❤️ 

Anonymkode: 1a07b...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplevde ingen rester, alt kom med én gang. Så ring sykehuset i morgen og hør, kan hende det er normalt, ikke vet jeg. Men spør! Smertene derimot, de var helt sjuke. Jeg svimte av flere ganger og måtte få morfin satt rett i skinka. Ubehagelig opplevelse... Håper det går bra med deg videre :)❤️ 

Anonymkode: 1a07b...2ef

Tusentakk, ja litt smerter idag også men føler meg ellers kvikk, overhode ikke så ille som igår.. puff.. Uff ja føler med deg❤️Skal høre imorgen! Har tatt abort to ganger før på sykehus, men da var det jo enkelt å se hva som kom ut i det fatet på doen (fikk helt hjerneteppe av hva det heter🤣🤣). Jeg hadde så mye smerter denne gangen at jeg klarte ikke gå rundt og være i aktivitet. Første aborten min var jeg 17år og 10 uker på vei, og det var omtrent samme smerten denne gangen, i uke 7. Så ukene har tydligvis ingenting å si på smerten iallefall🥴🥴

Anonymkode: 83edb...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Embryo? Det er på størrelse med en blåbær.

Anonymkode: a6e2a...9cb

Det er derfor jeg tenker at den må nok ha kommet ut. Mine to første aborter gikk veldig fint, alt som skulle ut kom ut iløprt av 2-5t. Så jeg har troen på at alt kom ut nå også. Jeg er bare usikker på når jeg evt kan dra til gynekolog for å sjekke om det er rester igjen🤔

Anonymkode: 83edb...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er derfor jeg tenker at den må nok ha kommet ut. Mine to første aborter gikk veldig fint, alt som skulle ut kom ut iløprt av 2-5t. Så jeg har troen på at alt kom ut nå også. Jeg er bare usikker på når jeg evt kan dra til gynekolog for å sjekke om det er rester igjen🤔

Anonymkode: 83edb...a76

Er ikke i mot abort, men anbefaler å ikke bruke det som «prevensjonsmiddel» da det er unødvendig påkjennelse for kroppen din. Anbefaler å finne en annen mulig prevensjon som funker bedre/er mer sikkert om det er mulig. 😊

Uansett: Ta kontakt med legen din og få sjekket om det ligger noen rester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Kenelz skrev:

Er ikke i mot abort, men anbefaler å ikke bruke det som «prevensjonsmiddel» da det er unødvendig påkjennelse for kroppen din. Anbefaler å finne en annen mulig prevensjon som funker bedre/er mer sikkert om det er mulig. 😊

Uansett: Ta kontakt med legen din og få sjekket om det ligger noen rester. 

Helt enig med deg, ikke noe prevansjonsmiddel. Mine to forrige aborter var i 2016 da jeg var 16/17år, og slet mye med prevansjonsmidlene jeg gikk på, men allikevel ung og dum da, så altså ikke forsiktig nok🥴🥴Det er snart 5 år siden, og nå ble jeg gravid uplanlagt fordi prevansjon ikke holdt tilstrekkelig, dog ikke min feil.. så veldig kjip situasjon..

Anonymkode: 83edb...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg, ikke noe prevansjonsmiddel. Mine to forrige aborter var i 2016 da jeg var 16/17år, og slet mye med prevansjonsmidlene jeg gikk på, men allikevel ung og dum da, så altså ikke forsiktig nok🥴🥴Det er snart 5 år siden, og nå ble jeg gravid uplanlagt fordi prevansjon ikke holdt tilstrekkelig, dog ikke min feil.. så veldig kjip situasjon..

Anonymkode: 83edb...a76

Hvilken prevensjon hadde du nå?

Anonymkode: dd456...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken prevensjon hadde du nå?

Anonymkode: dd456...9c2

Microgynon og kondom

Anonymkode: 83edb...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Microgynon og kondom

Anonymkode: 83edb...a76

Med andre ord, en kondom som sprakk, og disse pillene surrer til alt med kroppen min

Anonymkode: 83edb...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...