Gå til innhold

Katta vår er gatas skrekk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Neida. Ikke helt. Han er heldigvis snill og grei, og stort sett godt likt hva jeg vet. Men han er veldig nysgjerrig og tillitsfull, og det medfører at han vil undersøke alt som er. Så står en bildør åpen, så hopper han gjerne inn. Og har naboen dørene åpne til huset, så går han gjerne på besøk.

jeg har ikke fått noen klager, men jeg kan jo tenke meg at ikke alle synes dette er OK.

hva kan jeg gjøre for å venne han av med dette? Han er fortsatt ung (litt over 1 år), vil det avta når han blir eldre?

Anonymkode: b02fe...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Ikke helt. Han er heldigvis snill og grei, og stort sett godt likt hva jeg vet. Men han er veldig nysgjerrig og tillitsfull, og det medfører at han vil undersøke alt som er. Så står en bildør åpen, så hopper han gjerne inn. Og har naboen dørene åpne til huset, så går han gjerne på besøk.

jeg har ikke fått noen klager, men jeg kan jo tenke meg at ikke alle synes dette er OK.

hva kan jeg gjøre for å venne han av med dette? Han er fortsatt ung (litt over 1 år), vil det avta når han blir eldre?

Anonymkode: b02fe...1de

Å så søt han høres ut :) 

Selv hadde jeg likt å hatt en slik katt i nabolaget. Men vet at ikke alle er like keen. 

Ville snakket litt med naboene, latt de vite at dette er din katt og at han har et hjem. Så får de bare jage han ut. Du må nesten få naboene med på laget her i å oppdra katten :)

Anonymkode: 82910...748

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilter og sterk og frekk? 

Jeg tror du må be naboene om å "jage" ham. Om han trives andre steder kommer han til å fortsette å dra på besøk. Husk å kastere ham (om du ikke har gjort det), det vil gjøre han mer rolig. 

Er han rød/orange? Bare nysgjerrig. Kjenner så mange orange katter som har en slik adferd. Føler seg velkomne hvor som helst, og er svært tillitsfulle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye du kan gjøre annet en å be naboene om å jage han når det skjer 😅

vi har en nabokatt som gjerne vil inn å stjele lekene til vår katt, men hu jager han ut igjen. De er bestevenner på utsiden da 😂

Anonymkode: 4419f...585

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik katt. Rasekatt. Elsker alle mennesker. Har opplevd å både bli meldt til mattilsynet (fordi naboen mente at det ikke var normalt for katter og gå inn til andre og det tydet på at han ikke hadde det bra i sitt eget hjem) og en ny nabo tok han med seg bort til dyrelegen for å sjekke chip (fordi han går inn der det er åpne dører, og de trodde han hadde gått seg vill)

Har konkludert med at det er menneskene som er problemet og ikke katten 🤪 Katter er selvstendige vesener, og man kan ikke kontrollere hvor en katt går med mindre man stenger de inne. Håper du har greie naboer som ikke irriterer seg, TS 😊

Anonymkode: 2bbc5...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er forresten snart 10 år 😊 så kommer nok ikke til å vokse det av seg 🙈

Anonymkode: 2bbc5...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg vokste opp, så lærte barn at om en fremmed katt kom bort til de, så skulle de klappe med hendene, trampe med bena og skremme vekk katten. Dette ble gjort så unge katter ikke fulgte etter fremmede og ikke fant veien hjem etterpå. Det tryggeste for katter er å ikke stole på andre enn familien. Da er de også mindre utsatt for dyreplageri. 

Du kan be naboene om hjelp. Ser de katten, så skremmer de han vekk.

Anonymkode: c1744...b26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min orange katt er slik. Blir flau over ham, han blokkerer gjerne folks inngangsparti fordi han vil kose og fordi han vil inn og utforske der de bor.
 

Han er svær også, en liten tanks av en katt, så de som ikke er vant med katter er gjerne litt redd for ham, selv om han egentlig er snill som et lam. Vært flere ganger jeg har måttet komme og hente ham og bære ham med meg hjem 🙈

Anonymkode: d0530...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jeg får ta en prat med naboene og be de jage han ut. Ikke orange, men en sibirkatt. Så de er jo av natur svært sosiale og tillitsfulle. Fordel for oss, han er en drøm å ha i hus. Men tenker jo at kanskje ikke alle er like glad i katter som oss 😉

Anonymkode: b02fe...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, jeg får ta en prat med naboene og be de jage han ut. Ikke orange, men en sibirkatt. Så de er jo av natur svært sosiale og tillitsfulle. Fordel for oss, han er en drøm å ha i hus. Men tenker jo at kanskje ikke alle er like glad i katter som oss 😉

Anonymkode: b02fe...1de

Bare bær nøye med at pus er kastrert og chippet, så du har bevis på at det er din pus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sibir her også, og hun går visst inn til naboene både gjennom døren og takvinduet. 
Heldigvis fredelig nabolag med masse pensjonister, så de har blitt litt forelsket i katten. 
Vet ikke helt hvordan du kan løse det - det er jo ikke så lett å oppdra en katt

Anonymkode: f88d4...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...