Gå til innhold

Dameblader, "tester" og Ally Mc Beal


-zloty

Anbefalte innlegg

Hei Jenter

Hvor mange av dere former deres hverdag etter hva som sies i "tittelen"?

(for eksempel)

Man skal gjøre slik og slik, trene og klemme og føle og alt skal være så perfekt og slik skal man se ut til enhver tid og slik skal man være og bruk denne kremen og høyt forbruk og kjøkkenting og medgang og personlig velvære er pri 1 og moter og klær skal være nye og og og

Jeg BARE spør, som det heter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen kan vel paastaa at man ikke blir paavirket av verden rundt seg?!

Jeg ser ikke spesielt mye paa tv, og kjoper ikke 'saanne' blader, men likevel blir jeg paavirket mer enn jeg skulle onske (som ville vaere aa ikke bli paavirket)

Naar ting blit gjentatt til det kjedsommelige, saa sniker det seg inn i den kollektive (og derved persolige) bevisstheten... synd i grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med innlegget er jo å sette igang "de små grå" hos oss, på hvordan ytre påvirkninger prøver å forme livene våre.

Lever vi slik vi ønsker? Er dette forbrukssamfunnet nyttig for oss mennesker? Former vi våre forhold etter Ally og andre serier?

Blir DU påvirket, hvordan ser DU på all reklame, reportasjer med "perfekte hjem" ol? Bruker du dette som mål på personlig lykke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar meg påvirke i svært liten grad.

Har ikke råd eller lyst til å gå i hypermoderne klær, bruke en formue på kremer (når jeg har problemfri hud). Jeg er heller ikke opptatt av å være modell-slank. Skal jeg ned et par kilo kutter jeg bare ut sjokolade og brus en stund.

Jeg har alt jeg trenger jeg. Er fornøyd med det meste, så jeg har ikke noe behov for å kjøpe meg vakker og lykkelig.

Det eneste jeg lar meg påvirke av er produkter som gjør hverdagen enklere mht rengjøring, klesvask og matlaging. Komfort er viktigere enn moter for meg. At man har tid og råd til å gjøre ting man har lyst til og som gjør meg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jeg er overbevist om at vi alle lar oss påvirke til en viss grad. Når jeg ser i ukebalder hvordan andres hjem ser ut, så ser jeg på bildene og kanskje plukker jeg opp noen tips i ny og ne, det samme gjelder med hensyn til moter, ikke det at jeg går i siste skrik, men jeg ser om det er noe jeg liker og da kan det godt hende at jeg kjøper dette plagget neste gang jeg går i butikken og skal handle f.eks en ny genser.

Men når det gjelder Ally Mc Beal, så har jeg enda ikke latt meg påvirke av den lett nevrotiske jenta. Jeg synes dette er morsom form for underholdning, men helt tragisk å se hvor tynn hun er. Jeg fatter ikke at skuspillere driver slik rå drift på seg selv. Skulle tro mange av dem hadde aneroksia.

Jeg er forøvrig drit lei av å lese i ukebladene: Slik gikk jeg ned 20 kg. ..... I samtlige ukeblader er det alltid en side med slikt lesestoff. Vel og merke jeg holder på å ta av noen kg, men jeg har defenitivt ikke latt meg påvirke av disse bladene.

Så konklusjonen min nå nok bli den at jeg ikke lar meg forme av det du spør om (Dameblader, tester og Ally Mc Beal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...