Gå til innhold

Kjøpe veldedighet i julegave

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått det et par ganger, og det blir noe jeg sier takk for, av høflighet, og som ga meg ingenting.

Vedkommende som ga gaven kunne like greit bare fortalt meg at hun støttet XX-organisasjon. Det hadde betydd like lite/mye.

Anonymkode: 74494...9e5

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er tanken som teller, også når det gjelder veldedige julegaver. Gi gjerne gave i mitt navn til en veldedig organisasjon, men sørg for at det ligger en tanke bak. Gi til noe jeg støtter eller har gitt uttrykk for at jeg er positiv til; ikke gi geiter som samlebåndsgave til hele omgangskretsen.

Gir du noe veldedig i mitt navn, så ønsk deg gjerne noe lignende i retur, så jeg ser gaven er gitt med et oppriktig ønske om å forandre verden, snarere enn latskap og skinnhellighet.

Anonymkode: f96e1...32c

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

I så fall ville jeg avtalt med vedkommende at vi ikke gir gave til hverandre, men heller bruker de pengene på en selvvalgt organisasjon. Jeg hadde ikke gitt penger til veldedighet på vegne av andre, mens de hadde kjøpt gave til meg. 

Anonymkode: 56159...86c

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg og søsteren min har gitt det til hverandre så lenge jeg kan huske. Vi ønsker oss hvilket formål det skal gå til da🤗Noen ganger kjøper vi en liten gave i tillegg hvis det er noe spesielt vi kommer over, men ikke bestandig. 

Anonymkode: b5e61...671

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Honey Dew

Nei, kunne aldri tenkt meg å gi donasjon til veldedighet som gave. Jeg velger selv hvem jeg vil støtte og hvor mye. Det gjør også de jeg sender gaver til. Fra oss får familie og venner skikkelige gaver som de blir glad av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
8 timer siden, Catalina Culès skrev:

Er det noen som gjør dette, og hvordan reagerer mottakeren ?

Vil ikke ha. Kan godt støtte,.men ikke få i gave🙈

Anonymkode: 9f921...14a

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...