Gå til innhold

Hvilken kroppsform har dere som liker jeans-moten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

169, slank og rett kropp (lite hofter, lite midje). Bruker ikke korte bukser da siden det blir kaldt nå på vinteren men vide :) synes det er mye mer behagelig og praktisk, og synes de er fine og. Jeg har smale lår så får ikke noe ridebukselår av dem. Men det er klart jeg får en enda rettere silhuett siden de skjuler formen på bena og jeg ikke har særlig form på midjen. Hvis jeg vil fremheve kroppen mer så bruker jeg gjerne bootcut eller flare eller hva det er som er stramme i lårene, så man kan se formen på beina mine. Men man kler seg jo ikke alltid for å fremheve kroppen sin liksom.. det er flere aspekter enn det ved mote. Man kan jo like uttrykket til en stil selv om det kanskje ikke er bare pent og pyntelig. Hvor kjedelig hadde det for eksempel ikke vært å se en musikkvideo fra 1999 eller en serie fra 80 tallet hvis alle bare gikk i «tidløse, klassiske konservative plagg som kler kroppen min og jeg har satt samme stil de siste 20 år blablabla jeg bryr meg ikke om trender» eller hva enn som er status å si på KG 🙄 tror mange her ville fått en kulere stil hvis de tenkte litt mer på at klær er gøy, og litt mindre på sin egen rumpe og å rakke ned på andre sin smak! 

Anonymkode: e59d5...3fb

Klær er gøy, men ikke når det fremhever alle de tingene man har komplekser for og gjerne vil skjule. Det handler ikke om å «fremheve kroppen», for det er jo nettopp det disse uflatterende buksene gjør også. De fremhever alt det jeg synes er kjipt på min egen kropp.

Jeg har ikke svære ridebukselår, smale bein ellers, flat rumpe eller en svær pose foran på magen, men disse buksene gir meg det. Det må da være innafor å si at man ikke ønsker å fremheve alle kroppens skavanker, uten å bli beskyldt for at man ønsker å vise frem kroppen sin.

Anonymkode: 02720...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Klær er gøy, men ikke når det fremhever alle de tingene man har komplekser for og gjerne vil skjule. Det handler ikke om å «fremheve kroppen», for det er jo nettopp det disse uflatterende buksene gjør også. De fremhever alt det jeg synes er kjipt på min egen kropp.

Jeg har ikke svære ridebukselår, smale bein ellers, flat rumpe eller en svær pose foran på magen, men disse buksene gir meg det. Det må da være innafor å si at man ikke ønsker å fremheve alle kroppens skavanker, uten å bli beskyldt for at man ønsker å vise frem kroppen sin.

Anonymkode: 02720...57c

Var ikke meningen å beskylde deg for noe. Men jeg skjønner bare ikke helt poenget med posten din utenom å få frem at du synes buksemoten er stygg. Ok så ikke gå i de buksene da? Men hvorfor er det så viktig å få frem hvor stygt man synes noe mange andre liker er? 
Om alle som liker vide bukser har perfekt kropp? Nei selvfølgelig ikke? Det er et trendplagg som en haug med folk bruker, så selvfølgelig er folk med forskjellige kropper. Alle disse buksetrådene går jo bare ut på å kalle folk med annen klessmak enn seg selv for stygge, enten det er at de ser ut som horer og pølseskinn i skinny jeans eller ser feite og dumme ut i vide bukser. Også krangler folk frem og tilbake. Det virker ikke som en diskusjon om mote i det hele tatt men bare en haug med umodne folk som føler for å rakke ned på andre sin (Eller event egen) kropp grunnet egen usikkerhet, kamuflert som en motediskusjon. Det at det finnes naturlige variasjoner i kroppsfasong er ikke «skavanker». 

Anonymkode: e59d5...3fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 18.27):

Det høres ut som vi har ganske lik kropp. Har du noen eksempler på mom-jeans jeg kunne prøvd? Skal sjekke ut ribcage. 

Anonymkode: 02720...57c

Jeg bruker mye disse mom jeansene fra hm. Da i en størrelse som blir ganske smal til meg. 

https://www2.hm.com/no_no/productpage.0714790030.html?gclid=CjwKCAiA2O39BRBjEiwApB2IkttIPOpR1z-D0-lOXLixmaAxnla4_C9iGvLFSONxhz6Qyfhrx9FUGxoCGREQAvD_BwE

 

Anonymkode: 31937...028

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Var ikke meningen å beskylde deg for noe. Men jeg skjønner bare ikke helt poenget med posten din utenom å få frem at du synes buksemoten er stygg. Ok så ikke gå i de buksene da? Men hvorfor er det så viktig å få frem hvor stygt man synes noe mange andre liker er? 
Om alle som liker vide bukser har perfekt kropp? Nei selvfølgelig ikke? Det er et trendplagg som en haug med folk bruker, så selvfølgelig er folk med forskjellige kropper. Alle disse buksetrådene går jo bare ut på å kalle folk med annen klessmak enn seg selv for stygge, enten det er at de ser ut som horer og pølseskinn i skinny jeans eller ser feite og dumme ut i vide bukser. Også krangler folk frem og tilbake. Det virker ikke som en diskusjon om mote i det hele tatt men bare en haug med umodne folk som føler for å rakke ned på andre sin (Eller event egen) kropp grunnet egen usikkerhet, kamuflert som en motediskusjon. Det at det finnes naturlige variasjoner i kroppsfasong er ikke «skavanker». 

Anonymkode: e59d5...3fb

Foreslår at du leser hovedinnlegget mitt en gang til, for jeg skrev aldri at de som bruker disse buksene er stygge. Jeg sa at buksene er uflatterende, og at de ser grusomme ut på meg.

I en ideell verden er ikke «kroppslige variasjoner» skavanker, men sånn er det ikke i virkeligheten. 

Anonymkode: 02720...57c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 9.32):

De buksene du beskriver er ikke flatterende på noen, nei. Men det er mote, og da kjøper folk det og synes det er fint.

Anonymkode: 7580b...346

Helt enig. Såg noen linket til et klipp av Noora fra Skam med slike bukser, og selv ikke på henne er det pent.

Jeg ser daglig unge jenter i nærmiljøet der jeg bor med slike bukser og har enda til gode å se noen jeg synes passer det 😛

Anonymkode: 70d8d...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig. Såg noen linket til et klipp av Noora fra Skam med slike bukser, og selv ikke på henne er det pent.

Jeg ser daglig unge jenter i nærmiljøet der jeg bor med slike bukser og har enda til gode å se noen jeg synes passer det 😛

Anonymkode: 70d8d...0c1

Nei, og det blir ikke mer kledelig av å ha en svær strikkegenser halvveis stappet nedi buksen, heller 😕

Anonymkode: 0df32...184

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.11.2020 den 12.07):

Hvilken jeansmote tenker du på? "vide og korte"? Du burde lagt ved bilde. Selv bruker jeg mest straight leg eller mom jeans med høyt liv og har ikke brukt noe annet i mange år. Er 168 og bruker størrelse 38/M/29"

Alle som tror at det plutselig er nå skinny jeans har sluttet å være mote har tydeligvis ikke følgt med. Noora fra Skam i 2017

tumblr_ol0ie8dpkm1rsuzkjo2_250.gifvtumblr_ol0ie8dpkm1rsuzkjo6_250.gifv

Anonymkode: 7bc72...4d8

Her ser man jo godt hvor mye større man blir i slike bukser. Man skal ikke ha mye hofter og lår før slike bukser absolutt ikke er fint! Jeg sier ikke at Noora ikke kler det, men det ser absolutt ikke slik ut på alle. Skinny jeans gir derimot fasong, i det minste. Og du som argumenterer for at den viser frem at leggene er tynnere enn lårene:  🤣 Ja, og takk Gud for at de er det! Jeg syns kvinner med former kler strammere bukser mye bedre. 

Anonymkode: b1ebe...a0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 9.32):

De buksene du beskriver er ikke flatterende på noen, nei. Men det er mote, og da kjøper folk det og synes det er fint.

Anonymkode: 7580b...346

Sant. Noen som husker de stygge heldressene som alle gikk med et år? De kosta vel rundt 1000 lappen, og stoffet var noe billig ræl. 🤪

Anonymkode: 164e4...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet var vel hvilken type kroppsform de som liker jeans-moten har, ikke om dere synes den er fin eller hvorfor dere ikke synes det :) skjønner ikke hvorfor man har et så stort problem med hva andre har på seg. Lurer virkelig på hvorfor man bryr seg så mye at man har et behov for å si at man synes det er stygt eller at ingen kler det... 

Anonymkode: 61972...0bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aldri jeans, men jeg har flere bukser som er høye i livet og med korte, brede bein, så jeg kan kanskje svare likevel: Jeg er tynn, har ikke så kjempemye rumpe, veldig smal i livet, og kanskje ørlite tendens til pæreform.

Det de fleste ser ut til å glemme her, er at hva som er kledelig og ikke, er en tilvenningssak. Jeg husker da skinny jeans var nytt for massen (på begynnelsen av totusentallet, tror jeg, eller kanskje litt før?), og vi som diltet litt etter motemessig, tenkte at ingen kunne kle slike bukser uten å være helt perfekt. "Hun går med støvletter over buksene" var også noe vi kunne si for å si hvor fryktelig stil noen hadde. Vel, spol frem litt, så kledde alle seg slik, og alle syntes også at alle kledde det. 

(Jeg bruker naturligvis ikke "alle" bokstavelig her, men som en betegnelse på folk som befinner seg et eller annet sted på midten av trendbølgene.)

At folk her ikke skjønner at det er tilvenning, og også alder og delvis geografisk plassering når noe var på høyden motemessig, som i stor grad bestemmer om de synes noe er kledelig eller ei, er jo bare helt håpløst naivt og historieløst.

Jeg var med på slengbuksetrenden rundt 2000 og tror det er derfor jeg ikke har ansett det snittet som aktuelt i det hele tatt i denne runden. En gang var slengbukser det vakreste jeg visste, men nå synes jeg stort sett bare det på en måte er nostalgisk å se kidsa bruke det.

Anonymkode: 83034...cab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 179 høy, normalvektig, litt pæreformet, og synes ikke dagens buksemote kler meg...  Synes rumpa blir lang og slapp, lårene ser også fort slappe ut i slike mom jeans... Synes egentlig ikke de er spesielt fine på noen, selv de som egentlig har flott figur hadde vært finere i andre jeans.

Anonymkode: 03374...201

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/23/2020 at 12:07 PM, AnonymBruker said:

Hvilken jeansmote tenker du på? "vide og korte"? Du burde lagt ved bilde. Selv bruker jeg mest straight leg eller mom jeans med høyt liv og har ikke brukt noe annet i mange år. Er 168 og bruker størrelse 38/M/29"

Alle som tror at det plutselig er nå skinny jeans har sluttet å være mote har tydeligvis ikke følgt med. Noora fra Skam i 2017

tumblr_ol0ie8dpkm1rsuzkjo2_250.gifvtumblr_ol0ie8dpkm1rsuzkjo6_250.gifv

Anonymkode: 7bc72...4d8

Det er er jo ikke skinny da... Det er mom jeans, så det eksemplet går jo i mot hele poenget du prøver å lage....

Anonymkode: e2112...110

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er er jo ikke skinny da... Det er mom jeans, så det eksemplet går jo i mot hele poenget du prøver å lage....

Anonymkode: e2112...110

Ja, og du misforstod henne. Hun skriver at det ikke er nå skinny har blitt umoderne, at det var det allerede i 2017 når Nora brukte disse. Som ikke er skinny. :) 

Anonymkode: c76fc...1ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.11.2020 den 12.45):

Ja, og du misforstod henne. Hun skriver at det ikke er nå skinny har blitt umoderne, at det var det allerede i 2017 når Nora brukte disse. Som ikke er skinny. :) 

Anonymkode: c76fc...1ce

Noora hadde en så kul stil, med mom jeans, kule skjorter og overzied kåper og boots, også har du Vilde da, med skinny jeans. 

Anonymkode: 0d01c...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her: Sana med joggebukser med flare, Vilde med skinny jeans og Noora med mom jeans 😄 

image.thumb.png.fd8275c529a7865ad8fa01d84eb46d00.png

Anonymkode: 0d01c...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke den moten er fin i det hele tatt. Hvis folk liker å se ut til å ha en diger rumpe, så er det opp til dem. Det finnes haugevis av bukser som får rumpa til å se diger ut. 

Personlig liker jeg alt av skinny jeans og slim fit joggebukser. Det får den lille baken min til å se usynlig ut. 😊

Anonymkode: 4094c...400

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er slank. Liker ikke at de er for vide, og heller ikke for korte. Synes det kan være kult med ankellengde hvis man har noen kule boots til. 

Føler meg helt klar mer vel og stilfull i bukser som ikke sitter helt stramt:)

Anonymkode: 61972...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Se her: Sana med joggebukser med flare, Vilde med skinny jeans og Noora med mom jeans 😄 

image.thumb.png.fd8275c529a7865ad8fa01d84eb46d00.png

Anonymkode: 0d01c...bcc

Her går jo faktisk tre av fem jenter med skinny, så de kan umulig ha vært ut i 2017. 

Anonymkode: 02720...57c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal eldre her inne prøve og være så hippe og kule og kaste seg på ungdomstrender? Er glad for at moren min ikke gidder å se så fashion ut og går med den der arbeidsuniformen til hennes generasjon som er oversized topper og skinny jeans. Dersom hun plutselig skulle prøvd seg på magetop og mom-jeans hadde det vært flaut! 

Anonymkode: b0a62...ea8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor skal eldre her inne prøve og være så hippe og kule og kaste seg på ungdomstrender? Er glad for at moren min ikke gidder å se så fashion ut og går med den der arbeidsuniformen til hennes generasjon som er oversized topper og skinny jeans. Dersom hun plutselig skulle prøvd seg på magetop og mom-jeans hadde det vært flaut! 

Anonymkode: b0a62...ea8

Når er man liksom for gammel til å gå i noe annet enn skinny jeans? 

Anonymkode: 31937...028

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...