Gå til innhold

Aldersgrense i arbeidslivet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er sykepleierstudent på 3 året og er for tiden i praksis innen rusbehandling og trives ubeskrivelig mye og det er et arbeid jeg virkelig kunne tenkt meg. Opplever at jeg får gode tilbakemeldinger av veiledere og andre i personalgruppa. Jeg nærmer meg slutten av praksis og jobber mer eller mindre selvstendig av eget ønske samt at det er vurdert at det er greit for veilederne mine og leder. 
Jeg kunne virkelig tenkt meg å jobbe med dette etter endt utdannelse og å få en «fot inni døren» på en plass som praksisstedet hadde vært gunstig...det et bare ett problem, jeg er 21 år og er ikke kandidat for ansettelse når jeg er under 25. Jeg har sett på stillinger og ser flere steder innen for rusbehandling ønsker søkere over 25, i likhet med fengsel og barnevernstjenesten.

Jeg har forståelse for at stillingene innenfor disse fagområdene krever mye ansvar og at en skal vise en form for modenhet og opptreden, men føler meg litt urettferdig behandlet og mindre attraktivt når jeg er ferdig meg studie. Vet at det er få år til jeg når 25 årsalderen og jeg ser ikke på dette som et massivt problem. Men, jeg får jo tross alt lov til å ta utdannelsen og syns det blir feil å diskriminere noen kun på grunnlag av alder. Syns rett og slett det er litt sårt da jeg trives så godt. Har noen lignende opplevelser å dele eller tanker rundt dette?

Anonymkode: 2739f...a33

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunello

Dersom det står at de ønsker søkere over 25, betyr det at du ikke er avskåret fra å søke. Hør med lederen der du jobber om det kan være aktuelt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Egnethet går som regel over de fleste "krav"

Søk på stillinger uansett, så sorterer de vekk søkere dem ikke vil ha

Anonymkode: 9512d...934

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...