Gå til innhold

Hva tenker du om folk som sykler til jobben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeez så mye folk skal tenke om hva andre gjør da? Har 8 km til jobb, bare nedover til jobb. Har dusj på jobb så kan dusje, men blir ikke svett av å trille ned så trengs ikke. Og jeg bruker 20-25 min med sykkel, men 45 min med kollektiv

Tror da virkelig ikke folk bryr seg noe særlig om hvordan jeg kommer meg til jobb..?

Anonymkode: 537d8...eee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes litt synd på hun ene - hun sykler ikke fordi hun vil, men fordi hun ikke har førerkort og bil. Og hun andre sykler fordi hun bor så nært - hun tenker jeg at like gjerne kunne gått til jobb.

Det hender at jeg sykler til jobb selv, men er det dårlig vær, kaldt/vinter/glatt eller hvis jeg skal innom butikk eller noe annet kjører jeg heller bil, altså. Dermed er det få dager i året det fremstår som attraktivt å sykle...

Anonymkode: e4eb0...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de må få gjøre det om det er noe de vil. Noen har ikke noe valg og noen velger det selv.
Men jeg håper at alle som må sykle til jobb, har mulighet til å ta en dusj når de kommer fram.

Og så er det jo en bonus at de får litt trim i samme slengen

Anonymkode: ed2c8...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de har kortere vei og er i bedre form enn meg. For øvrig tenker jeg, som jeg gjør om så mange valg folk tar som ikke passer meg, Dem om det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syklet i mange år, men da var jeg yngre og sprekere og bodde nærmere jobben og hadde sykkelsti store deler av strekningen. Så brukte kanskje 30-40 min i behagelig tempo. Nå synes jeg det er for langt (5 mil tur/retur, uten sykkelsti og ofte med mye trafikk) og ikke har jeg dusjmuligheter på jobben. 

Anonymkode: ecab4...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykler selv og tenker det beste om andre som sykler !

Når det er sagt så parkerer jeg sykkelen når is på bakken kommer. Har prøvd flere ganger med piggdekk men syns ikke det er moro. Så ingen vinter sykling her.

Ellers sykler jeg på el sykkel ,10km en vei ,svett er nesten ikke eksisterende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykler 9 måneder i året og var ikke klar over at folk tenkte noenting som helst over hvordan man forflytter seg til jobb..

Anonymkode: c1c61...5ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reelt sett to valg for å komme meg til jobb, sykle eller kollektivt. Fram til nå har jeg tatt kollektivt, men under nedstengningen i vår kjøpte jeg elsykkel og sykler nå til jobb. Drøye mila hver vei. Hovedsakelig nedover til jobb og oppover hjem igjen. Hva jeg tenker om meg selv som sykler: ekstremt flink, miljøvennlig og koronavennlig. 😛 Neida, joda. Men, jeg må fysisk til jobb hver dag. Jeg kan sykle. Da overlater jeg plassen på kollektivtransporten til de som ikke har samme mulighet til å sykle eller gå. 
Hva jeg tenker om andre som sykler? Ikke så mye, egentlig. Annet enn at det er en til som ikke belastet kollektivtransporten. Men, husk å bruke lys og være synlig!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 0.10):

Skjønner ikke at de gidder og heller ikke hvordan de gjør det med tanke på svette.

Anonymkode: 64c16...a50

Du skjønner jo ikke stort allikevel 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente ei som syklet 2 mil hver vei til jobb. Jeg synes det er imponerende, for energien til noe sånt har jeg aldri hatt.

Anonymkode: b1936...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker de er hedlige som bor så nærme jobb at de syker, samtidig så er det sært å sykle til jobbe i Desember/Januarish....

Men kanskje noen er gjerrige og vil spare bom og drivstoff? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

amz skrev (9 minutter siden):

Tenker de er hedlige som bor så nærme jobb at de syker, samtidig så er det sært å sykle til jobbe i Desember/Januarish....

Men kanskje noen er gjerrige og vil spare bom og drivstoff? :P

Sært å sykle i desember/januar? Her jeg bor (sørvestlandet) er det nesten aldri snø eller minusgrader, så jeg sykler hele året. Har ikke vinterdekk til bilen heller, hvis det skulle komme litt snø tar jeg bussen den dagen. Som regel regner snøen vekk i løpet av noen timer.

Anonymkode: 3962e...dbb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

amz skrev (18 minutter siden):

Tenker de er hedlige som bor så nærme jobb at de syker, samtidig så er det sært å sykle til jobbe i Desember/Januarish....

Men kanskje noen er gjerrige og vil spare bom og drivstoff? :P

Jeg har elbil, og jeg både bor og jobber utenfor bomringen, men velger likevel å sykle. Det er sært det.... 

Tur/retur koster kjøreturen ca 40 øre i strøm, så ja du har nok rett. Jeg må være gjerrig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg tenkjer at dei har ei mykje trivelegare arbeidsreise enn dei fleste. 

Eg syklar til jobb ein del om sommaren, det er 20km, og eg saknar det veldig no som eg har hatt heimekontor sidan mars. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2020 den 23.53):

Blir du inspirert?

Anonymkode: 50d06...ceb

Jeg tenker «at de orker!» 🥵

Anonymkode: 60a38...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er smart å sykle til jobb. Sparer miljøet, penger og får inn litt trening uten at det bryter opp dagen for mye.

Tenker også at de antageligvis er flinkere enn meg til å planlegge uka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke veldig mye over hvordan folk kommer seg på jobb. Og med tanke på hvor mye jeg selv hater å sykle så er det i hvert fall ikke inspirerende for min del. 

Anonymkode: 36924...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...