Gå til innhold

hvor lenge være på sykehuset etter forgifting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare av ren nyskjerrighet.. når du tar en overdose av medisiner.. hvorfor gjør dere det? Ønsker dere å dø? Hva er greia? Hvordan kommer dere dere på sykehus? Ringer dere 113 for å bli reddet? Få oppmerksomhet og litt omsorg? 
kanskje best å oppsøke en psykiater FØR overdosen om dere vil ha hjelp og bli frisk?? 
tenker dere noen gang på familien deres? Venner? Pårørende? 
hvis 2-3 dager på sykehus gir dere oppmerksomheten dere vil ha av helsevesenet - og det er eneste grunnen til at dere tar overdose.. så må dere få fingeren ut av ræva og ta tak i livet deres

Anonymkode: 8879b...169

Den gangen jeg tok overdose ønsket jeg å dø. Jeg kom på sykehus fordi han som bor under meg hørte ett stort smell av at jeg falt i gulvet og fikk krampeanfall ( jævlig tynne vegger og gulv der jeg leide ). Jeg var i mitt tiende år i psykiatrien da jeg gjorde det, så det er ikke som om jeg ikke prøvde å skaffe eller ta imot hjelp. Skjerp deg. 

Jeg har ikke familie,venner eller pårørende så nei det er ikke noe jeg tenker opp.

Nå er jeg inne i mitt attende år i psykiatrien uten særlig bedring annet enn at jeg blir holdt i live, men hva vet vel jeg. Jeg har vel ikke tatt tak i livet mitt til tross for all tryllingen om hjelp hver gang jeg kastes ut av systemet :) :)

 

Anonymkode: fd188...4ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den gangen jeg tok overdose ønsket jeg å dø. Jeg kom på sykehus fordi han som bor under meg hørte ett stort smell av at jeg falt i gulvet og fikk krampeanfall ( jævlig tynne vegger og gulv der jeg leide ). Jeg var i mitt tiende år i psykiatrien da jeg gjorde det, så det er ikke som om jeg ikke prøvde å skaffe eller ta imot hjelp. Skjerp deg. 

Jeg har ikke familie,venner eller pårørende så nei det er ikke noe jeg tenker opp.

Nå er jeg inne i mitt attende år i psykiatrien uten særlig bedring annet enn at jeg blir holdt i live, men hva vet vel jeg. Jeg har vel ikke tatt tak i livet mitt til tross for all tryllingen om hjelp hver gang jeg kastes ut av systemet :) :)

 

Anonymkode: fd188...4ad

Den forbanna autocorrecten slår visst til igjen, det skulle være tenker på* og  tryglingen* .

Anonymkode: fd188...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Den gangen jeg tok overdose ønsket jeg å dø. Jeg kom på sykehus fordi han som bor under meg hørte ett stort smell av at jeg falt i gulvet og fikk krampeanfall ( jævlig tynne vegger og gulv der jeg leide ). Jeg var i mitt tiende år i psykiatrien da jeg gjorde det, så det er ikke som om jeg ikke prøvde å skaffe eller ta imot hjelp. Skjerp deg. 

Jeg har ikke familie,venner eller pårørende så nei det er ikke noe jeg tenker opp.

Nå er jeg inne i mitt attende år i psykiatrien uten særlig bedring annet enn at jeg blir holdt i live, men hva vet vel jeg. Jeg har vel ikke tatt tak i livet mitt til tross for all tryllingen om hjelp hver gang jeg kastes ut av systemet :) :)

 

Anonymkode: fd188...4ad

Du er flink som holder ut! Plutselig kan det bedre seg, selv om ikke det har gjort det på 18 år. Visste du at psykiske problemer ofte bedrer seg ettersom man blir eldre? Jeg tror du har mye bra i sikte.

Anonymkode: a71c6...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare av ren nyskjerrighet.. når du tar en overdose av medisiner.. hvorfor gjør dere det? Ønsker dere å dø? Hva er greia? Hvordan kommer dere dere på sykehus? Ringer dere 113 for å bli reddet? Få oppmerksomhet og litt omsorg? 
kanskje best å oppsøke en psykiater FØR overdosen om dere vil ha hjelp og bli frisk?? 
tenker dere noen gang på familien deres? Venner? Pårørende? 
hvis 2-3 dager på sykehus gir dere oppmerksomheten dere vil ha av helsevesenet - og det er eneste grunnen til at dere tar overdose.. så må dere få fingeren ut av ræva og ta tak i livet deres

Anonymkode: 8879b...169

Hører du sikkert ikke har hatt noe erfaring med dette selv, og sikkert er naiv og tror man får hjelp med en gang man ber om det, og at å rope hjelp en gang er en mirakelkur der alt blir fikset på et blunk. Slik er det ikke og selv etter man har bedt om hjelp er det fortsatt veldig tøft. Man må vente på hjelpen og ikke alle klarer å vente. Og det du sier med at det er best å oppsøke hjelp før overdosen høres jo ut som en god ide. Og mange gjør faktisk det! Dem spør om hjelp, men blir kanskje avvist av legevakt og andre. Det er faktisk ikke så lett. Ikke lett når man ikke blir tatt på alvor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Humle Brumle skrev:

Hører du sikkert ikke har hatt noe erfaring med dette selv, og sikkert er naiv og tror man får hjelp med en gang man ber om det, og at å rope hjelp en gang er en mirakelkur der alt blir fikset på et blunk. Slik er det ikke og selv etter man har bedt om hjelp er det fortsatt veldig tøft. Man må vente på hjelpen og ikke alle klarer å vente. Og det du sier med at det er best å oppsøke hjelp før overdosen høres jo ut som en god ide. Og mange gjør faktisk det! Dem spør om hjelp, men blir kanskje avvist av legevakt og andre. Det er faktisk ikke så lett. Ikke lett når man ikke blir tatt på alvor.

Ok, så du må egentlig være frisk for å være syk? 
finn frem helseloven og slå i bordet hos legen neste gang, og si du har krav på hjelp da du sliter mentalt. Å ikke få hjelp fører til suicidale tanker, og da trenger du hjelp! 
hvis du får avslag fra dps, da med deg henvisningen og møt opp på døra og be om å få snakke med de som sitter med inntaket av pasienter, og spør hvorfor du ikke får hjelp og hvordan de kan prioritere bort deg!! Skjønner det er en helvetes kamp, men en må kreve og tvinge seg til hjelp. 
Private med driftsavtale kan man også kontakte, og bruke det kommunale hjelpeapparatet i ventetiden. 
Alle må ta ansvar for eget liv og egen lykke. 
men psykolog har ingen mirakelkur uansett.  En må bare ut å treffe folk, ta kontakt med andre og skape seg et nettverk. 
 

Anonymkode: 8879b...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lama_Drama skrev:

Hvor langt er et tau..

Spørs om levra har det bra. Du får drypp en periode og så tas det en del blodprøver. Er de fine får du hjem, hvis ikke må du bli til du er bra. 

 

 

Du blir lagt inn pga overdose.. når prøvene ser fine ut blir du sendt hjem? Er det det som skjer? Spør legen om du får hjelp til problemene som forårsaket forsøket? Tilbyr  de hjelp? Blir folk henvist til de som kan hjelpe? Det er legens plikt å følge opp folk som prøver å ta livet sitt. 
 

Anonymkode: 8879b...169

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir lagt inn pga overdose.. når prøvene ser fine ut blir du sendt hjem? Er det det som skjer? Spør legen om du får hjelp til problemene som forårsaket forsøket? Tilbyr  de hjelp? Blir folk henvist til de som kan hjelpe? Det er legens plikt å følge opp folk som prøver å ta livet sitt. 
 

Anonymkode: 8879b...169

Det er det som har skjedd meg ihvertfall. Jeg har blitt spurt om hvorfor jeg gjorde det og om jeg ønsker å dø, men aldri blitt holdt igjen. Jag har kun fått nummeret til mental helse og kirkens sos i hånda før jeg ble sendt ut ( til tross for at jeg kan disse numrene i blinde allerede).

Anonymkode: fd188...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det som har skjedd meg ihvertfall. Jeg har blitt spurt om hvorfor jeg gjorde det og om jeg ønsker å dø, men aldri blitt holdt igjen. Jag har kun fått nummeret til mental helse og kirkens sos i hånda før jeg ble sendt ut ( til tross for at jeg kan disse numrene i blinde allerede).

Slik er det norske samfunnet med mennesker med psykiske problemer. På samme måte som andre svake grupper. Sikkerhetsnettet er ikke med. Trist. 

Anonymkode: fca83...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paracetoverdose finnes det jo motgift for, så det går nok greit. Mulig han må innom psykiatrisk også, men det er nok frivillig for hans del. Veldig teit å ta overdose av Paracet. Det eneste du risikerer er å ødelegge leveren din.

Anonymkode: 0f943...b69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du blir lagt inn pga overdose.. når prøvene ser fine ut blir du sendt hjem? Er det det som skjer? Spør legen om du får hjelp til problemene som forårsaket forsøket? Tilbyr  de hjelp? Blir folk henvist til de som kan hjelpe? Det er legens plikt å følge opp folk som prøver å ta livet sitt. 
 

Anonymkode: 8879b...169

Neida, dette er ikke riktig. Kanskje hvis det er ørtende gangen du kommer inn med mild Paracet-overdose. En psykiater vurderer om du virkelig ville dø, om det var gjennomtenkt osv.  Jeg har forsøkt å ende livet med medikamenter to ganger. Alvorlige forsøk. Begge gangene lå jeg ca en uke på intensivavdelingen, deretter overflyttet til akuttpsykiatrisk. Jeg ble med dit frivillig. Veldig god hjelp. 

Anonymkode: 0f943...b69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner, brukerdebatt, spekulasjoner og svar til dette 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Paracetoverdose finnes det jo motgift for, så det går nok greit. Mulig han må innom psykiatrisk også, men det er nok frivillig for hans del. Veldig teit å ta overdose av Paracet. Det eneste du risikerer er å ødelegge leveren din.

Anonymkode: 0f943...b69

Og du risikerer død. Helt sykt å kalle en overdose for teit. Skam deg.

Anonymkode: 5a0ac...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...