Gå til innhold

hvor lenge være på sykehuset etter forgifting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, lurer bare på om noen vet hvor lenge man skal være på sykehuset om man har fått i seg for mye paracet? (eller hvor lenge evt dere har vært på sykehus om det har skjedd med dere)

 

takk om noen svarer<3

Anonymkode: bddc9...6af

Ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo helt umulig å svare på uten å vite hvordan tilstanden (din?) er. Vil du på sykehus? Hva er greia 

Anonymkode: 84e8d...d8a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt umulig å svare på uten å vite hvordan tilstanden (din?) er. Vil du på sykehus? Hva er greia 

Anonymkode: 84e8d...d8a

Hei, nei jeg vil IKKE på sykehuset. en kompis er der, og jeg lurer bare på om det har skjedd med noen andre, og hvor lenge de var der. 😀

Anonymkode: bddc9...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har sjølv vore innlagt for det same. Var innlagt på intensiv i 3 dagar, etterfulgt av 4 veker på psykiatrisk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo helt. Får han leverskader må han sikkert på leverdialyse, det tar noen uker. Går det skikkelig ille må han vente på levertransplantasjon. Ellers vil jeg tro han ligger til observasjon og får time på akuttpsyk før han slipper ut

Anonymkode: 558b1...734

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble pumpet på kvelden og ble på overvåking natten gjennom. Ble utskrevet neste dag etter samtale med psykiater. 

Anonymkode: 1646d...43c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, abderitt skrev:

Eg har sjølv vore innlagt for det same. Var innlagt på intensiv i 3 dagar, etterfulgt av 4 veker på psykiatrisk. 

Takk for svar! håper det går bedre med deg:) ta vare på deg selv!

Anonymkode: bddc9...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs jo helt. Får han leverskader må han sikkert på leverdialyse, det tar noen uker. Går det skikkelig ille må han vente på levertransplantasjon. Ellers vil jeg tro han ligger til observasjon og får time på akuttpsyk før han slipper ut

Anonymkode: 558b1...734

takk for svar!

Anonymkode: bddc9...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være forsiktig med hva man svarer på nett. Er mange selvskadere som ønsker mest mulig oppmerksomhet, og skjønner at de kan oppnå det når de leser andres erfaringer og skader. 

Anonymkode: 825fc...e08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! håper det går bedre med deg:) ta vare på deg selv!

Anonymkode: bddc9...6af

Går fint no, mange år sidan no 🙂 Håpar det går betre med kompisen din etter kvart og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lurer du på det? Skal du ta overdose for å komme deg vekk i tre dager? Anbefaler deg heller å ta kontakt med venner og familie om du har det vanskelig hjemme med partner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man må være forsiktig med hva man svarer på nett. Er mange selvskadere som ønsker mest mulig oppmerksomhet, og skjønner at de kan oppnå det når de leser andres erfaringer og skader. 

Anonymkode: 825fc...e08

Jeg tror det gjør ganske liten forskjell om folk snakker om det på kvinneguiden. Det er jo sikkert flere millioner andre nettsider og kilder som kan vise til selvskadingsmetoder som gir oppmerksomhet. Jeg tenker jo også at folk som er så syke at de skader seg selv for å få hjelp, faktisk har behov for oppmerksomhet. Hvordan vi behandler disse menneskene er jo litt vanskeligere finne ut av, men det føler det er bortkasta å unngå å snakke om det, fordi noen kanskje kan få ideer. Det kan de jo faktisk få overalt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært innlagt for det samme (flere ganger), som regel 2-3 døgn på sykehus. Fikk intravenøs medisin til blodverdiene ble normale. Fikk alltid komme hjem etterpå, slapp innleggelse på psykiatrisk.

Anonymkode: e2662...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vært innlagt for det samme (flere ganger), som regel 2-3 døgn på sykehus. Fikk intravenøs medisin til blodverdiene ble normale. Fikk alltid komme hjem etterpå, slapp innleggelse på psykiatrisk.

Anonymkode: e2662...a86

Slapp?? Hvorfor ta overdose i det hele tatt om du ikke ønsker hjelp?om du har det så vanskelig at du tar overdose må det jo være bra å komme på en psyk institusjon å få hjelp, om du ønsker å bli frisk da 

Anonymkode: 8879b...169

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble pumpet på kvelden og ble på overvåking natten gjennom. Ble utskrevet neste dag etter samtale med psykiater. 

Anonymkode: 1646d...43c

Bare av ren nyskjerrighet.. når du tar en overdose av medisiner.. hvorfor gjør dere det? Ønsker dere å dø? Hva er greia? Hvordan kommer dere dere på sykehus? Ringer dere 113 for å bli reddet? Få oppmerksomhet og litt omsorg? 
kanskje best å oppsøke en psykiater FØR overdosen om dere vil ha hjelp og bli frisk?? 
tenker dere noen gang på familien deres? Venner? Pårørende? 
hvis 2-3 dager på sykehus gir dere oppmerksomheten dere vil ha av helsevesenet - og det er eneste grunnen til at dere tar overdose.. så må dere få fingeren ut av ræva og ta tak i livet deres

Anonymkode: 8879b...169

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

så må dere få fingeren ut av ræva og ta tak i livet deres

Jeg tror ikke det er så lett som det der. Lett å si når man ikke er en fortvilet situasjon og alt virker håpløst.

Ellers paracet gir varige skader, og livet kan bli mye verre med leverskade. Bedre å ringe 113 eller andre hjelpelinjer for å få hjelp. 

Anonymkode: fca83...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slapp?? Hvorfor ta overdose i det hele tatt om du ikke ønsker hjelp?om du har det så vanskelig at du tar overdose må det jo være bra å komme på en psyk institusjon å få hjelp, om du ønsker å bli frisk da 

Anonymkode: 8879b...169

Jeg svarte bare på spørsmålet i tråden. Har ikke noe behov for å utdype mer enn det. 

Anonymkode: e2662...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare av ren nyskjerrighet.. når du tar en overdose av medisiner.. hvorfor gjør dere det? Ønsker dere å dø? Hva er greia? Hvordan kommer dere dere på sykehus? Ringer dere 113 for å bli reddet? Få oppmerksomhet og litt omsorg? 
kanskje best å oppsøke en psykiater FØR overdosen om dere vil ha hjelp og bli frisk?? 
tenker dere noen gang på familien deres? Venner? Pårørende? 
hvis 2-3 dager på sykehus gir dere oppmerksomheten dere vil ha av helsevesenet - og det er eneste grunnen til at dere tar overdose.. så må dere få fingeren ut av ræva og ta tak i livet deres

Anonymkode: 8879b...169

Hold kjeft 

Anonymkode: 5a0ac...375

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Hvor langt er et tau..

Spørs om levra har det bra. Du får drypp en periode og så tas det en del blodprøver. Er de fine får du hjem, hvis ikke må du bli til du er bra. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slapp?? Hvorfor ta overdose i det hele tatt om du ikke ønsker hjelp?om du har det så vanskelig at du tar overdose må det jo være bra å komme på en psyk institusjon å få hjelp, om du ønsker å bli frisk da 

Anonymkode: 8879b...169

Tro meg, psykiatrisk avdeling er ofte ikke noe hjelp i, bare oppbevaring. Jeg har aldri noensinne fått hjelp der annet enn at de har  holdt meg i live i 2-3 uker .

Anonymkode: fd188...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...