Gå til innhold

Hjelp! Jeg skal arrangere utdrikningslag!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da har det skjedd. Jeg har blitt forlover. Og ikke bare forlover, men med-forlover! 
 

Min beste venninne skal gifte seg. Hun har spurt meg og en annen barndomsvenninne om å være forlovere. Og jeg har noia! Alle gode råd mottas!

Jeg føler på presset for å arrangere et magisk utdrikningslag. Hun er av typen som går den ekstra mila for ALLE og hun er ekstremt detaljorientert og gjennomført av type. Bruden har små barn, og ønsker seg egentlig bare «velvære». I det vet jeg at det ligger en underliggende luksusfaktor. Det enkle hadde vært å ta en dag på for eksempel the well, men av ulike årsaker ønsker jeg å unngå dette. 
 

Budsjett er den største stopperen. Jeg har økonomi til å betale for bruden og meg selv, og kunne veldig fint spandert en natt på hotell for henne for å gi henne en god natta søvn på et fint rom med frokost på sengen. Men, den andre forloveren jobber ikke, og er avhengig av mannens penger.. Hun har allerede ytret for bruden at hun er bekymret for at utdrikningslaget skal bli for dyrt. Ja, jeg har sagt at jeg kan betale det resterende etter hennes budsjett,  men det er ikke aktuelt. 
 

I tillegg vet jeg at minst to av deltagerne har dårlig økonomi. 
 

Har dere som har gjort dette før noen gode ideer til hva vi kan gjøre? Dette er en jentegjeng som ikke nødvendigvis kjenner hverandre, så det blir fort stille og pinlig hvis vi ikke har en skikkelig plan for hva som skal gjøres etc. Og jeg vil ha en skikkelig slagplan! 
 

Noen tips til budsjettvennlig aktiviteter, resturanter og lignende i Oslo?

Anonymkode: b6700...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor det skal være utdrikningslag og alt det andre tullet fra USA. Men håper du får til noe

Anonymkode: f8cd8...78f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i disse tider er det jo ikke stort dere kan finne på og uansett kan dere jo ikke være mer enn 5 hvis ikke dere arrangerer noe i et leid eller større lokale. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Apocalypte skrev:

Nå i disse tider er det jo ikke stort dere kan finne på og uansett kan dere jo ikke være mer enn 5 hvis ikke dere arrangerer noe i et leid eller større lokale. 

Dette er neste sommer, så vi tar høyde for at vi kan ha et tilnærmet «normalt» lag

Anonymkode: b6700...77a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det viktigste er at dere har en tanke bak det og at dere har giddet å gjøre det lille ekstra for henne:) Som brud selv føler jeg det er viktig at dere bør snakke litt med henna hva slags utdrikningslag hun ser for seg. For folk er så forskjellige og ønsker så forskjellige utdrikningslag. Jeg f.eks vil helst ha en full dag i Norge så det ikke bør bli så dyrt for vennene mine. Mens andre drømmer om en helg i utlandet. Jeg skulle helst hatt mange gøye aktiviteter som boblefotball, spabading med veninnene, dansetime med kostymer osv. Men skjenner en annen som heller vil ha en rolig kveld på hytta med venninnene f.eks. Det samme med utkledning. For meg ville det ikke vært det samme uten å bli dollet opp med krone, banner og tutuskjørt, mens jeg kjenner flere som ikke hadde ønsket dette. Så mitt beste tips: snakk med henne om rammene for utdrikningslaget. Deretter kan dere gå sammen og finne mange kule overraskelsesmomenter;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et utdrikningslag for to år siden, da hadde vi først champagnelunsj hos den kommende bruden, så karaoketaxi til Nydalen og fangene på fortet, etterfulgt av tbanen til helsfyr (bruden fikk noen oppgaver som skulle gjøres på denne strekningen). På helsfyr ventet det litt mat før vi hadde drinkkurs. Etterpå bar det hjem til en i følget for videre lek og middag. Da klokka var 23 var alle utslitte etter en kjempe artig dag som passet bruden perfekt😄

Viktig: tenk budsjett hele veien, tenk at aktivitetene skal passe for bruden men også være noe som resten av følget kan bli med på, og mat er viktig under hele dagen! 

Anonymkode: b07eb...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på et par utdrikningslag der vi jentene har slappet av i spa-sone (badstu, boblebad etc for et par hundre kr) mens bruden har fått en spabehandling. Deretter en god middag sammen. Trenger ikke være mer komplisert enn det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/21/2020 at 9:27 PM, AnonymBruker said:

(...) Budsjett er den største stopperen. Jeg har økonomi til å betale for bruden og meg selv, og kunne veldig fint spandert en natt på hotell for henne for å gi henne en god natta søvn på et fint rom med frokost på sengen. Men, den andre forloveren jobber ikke, og er avhengig av mannens penger.. Hun har allerede ytret for bruden at hun er bekymret for at utdrikningslaget skal bli for dyrt. Ja, jeg har sagt at jeg kan betale det resterende etter hennes budsjett,  men det er ikke aktuelt. 

I tillegg vet jeg at minst to av deltagerne har dårlig økonomi

Anonymkode: b6700...77a

Det høres ut som om du bør legge ut med å kontakte alle deltagene personlig og spørre hva de har økonomi til. Forklar at du forsøker skape deg et overblikk over budsjettet for arrangementet, og spør 1) hva de mener er rimelig å spandere på et utdrikningslag, 2) hva absolutt maks er (ved pris over X kr må de melde fra), og 3) om de er villig til å bidra med litt mer enn gjennomsnittet hvis noen av de andre har dårlig råd. 

Anonymkode: 39d9a...374

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det viktigste er bare å komme seg ut på byen, bli full og finne en kjekkkas som kan ha sex med bruden.

Anonymkode: ec0f5...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...