Gå til innhold

Har du vært på Bali?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt en slags drøm om å flytte dit, og ønsker å reise en tur når all denne galskapen er gått over (hvis den går over da). Har noen vært der og kan fortelle om erfaringer?

Anonymkode: 24ad7...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bodd der i ett år, og vært der masse utover det året. Anbefaler å komme deg bort fra kuta, iallfall. Gjerne nordover, til Lovina, singaraja etc. 

gili øyene er også flotte. 
 

om du kan, så reis 💜 

Anonymkode: 4beab...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der. Var fint men litt overdrevent, mye turister. Likte mye bedre feks Vietnam! 

Anonymkode: 9b53d...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bodd der i ett år, og vært der masse utover det året. Anbefaler å komme deg bort fra kuta, iallfall. Gjerne nordover, til Lovina, singaraja etc. 

gili øyene er også flotte. 
 

om du kan, så reis 💜 

Anonymkode: 4beab...397

Åh, du bodde der i ett år! :) Ja store byer er ikke helt min greie, så kommer til å se etter andre steder. Takk for tips!

Er det mye eksotisk frukt der, og hvordan er menneskene? Jeg syns alt virker så veldig annerledes og spennende. TS

Anonymkode: 24ad7...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært der. Var fint men litt overdrevent, mye turister. Likte mye bedre feks Vietnam! 

Anonymkode: 9b53d...0be

Hvor var du? TS

Anonymkode: 24ad7...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor var du? TS

Anonymkode: 24ad7...bc2

Var flest netter på Kuta, men dro en del rundt om. Tomme strender og en del søppel. Ubud var min favoritt. 

Anonymkode: 9b53d...0be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt ekstremt turistifert. Jeg har bodd i Indonesia, og det landet har så enormt mye flott å by på. Bali er ikke blant det... Menneskene som bor der er jo også veldig påvirket av turismen, så det er ikke dit du drar for å oppleve den genuine kulturen. 

Jeg syns ikke det er flott, men det er jo den ekstreme turismen mange vil ha, så det passer jo for noen. 🤷‍♀️

Men som sagt, Indonesia har MYE flott å by på. Bali er ikke blant det. 🤭

Anonymkode: a2954...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt ekstremt turistifert. Jeg har bodd i Indonesia, og det landet har så enormt mye flott å by på. Bali er ikke blant det... Menneskene som bor der er jo også veldig påvirket av turismen, så det er ikke dit du drar for å oppleve den genuine kulturen. 

Jeg syns ikke det er flott, men det er jo den ekstreme turismen mange vil ha, så det passer jo for noen. 🤷‍♀️

Men som sagt, Indonesia har MYE flott å by på. Bali er ikke blant det. 🤭

Anonymkode: a2954...9ce

Må bare spørre; hva vil du anbefale av Indonesia? Har en drøm om Komodoøyene og Borneo, men hva mer?

Til ts: jeg besøkte Bali første gang for 20 år siden, og den gang var det fortsatt fredelig, og du kunne oppleve autentisk lokal kunst, musikk, håndverk, teater. Siste besøkene har vært preget av massiv turisme, søppel, stress, trafikk. Det vakre autentiske var borte. Vet ikke hvordan det er nå etter at landet har vært stengt for turisme i mange måneder. 

Anonymkode: 09f6d...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bali er veldig turistifisert. Men jeg elsker Indonesia! Reiste over Java. Var fantastisk. Og Gili, Nusa Penida og Nusa Lembongan. Vil gjerne til andre deler av Indonesia også. Møtte så mange hyggelige og hjelpsomme mennesker. Var der i fire uker og det gikk kjempefort. 

Anonymkode: cedff...1e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men om det er interessant for deg er det en haug med youtubere som bor der og blogger derfra til enhver tid. 

Veldig hipt blant veganer youtubere. Mange av de som er der i mnder og noen bor fast der.

Anonymkode: 1f1f1...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusa pendia er fult av søppel. Grusomt å være der 🤢😱 

Anonymkode: 8b57f...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Må bare spørre; hva vil du anbefale av Indonesia? Har en drøm om Komodoøyene og Borneo, men hva mer?

Til ts: jeg besøkte Bali første gang for 20 år siden, og den gang var det fortsatt fredelig, og du kunne oppleve autentisk lokal kunst, musikk, håndverk, teater. Siste besøkene har vært preget av massiv turisme, søppel, stress, trafikk. Det vakre autentiske var borte. Vet ikke hvordan det er nå etter at landet har vært stengt for turisme i mange måneder. 

Anonymkode: 09f6d...ef2

Jeg har vært på Sulawesi, Java, Flores (inkl komodo) , Kalimantan (Borneo), Lombok (og Bali og Gili). Kan anbefale alle... 😂 Altså, hvor bra det blir avhenge mer av hvordan reisen er lagt opp enn hvor du drar. Velg noen få øyer og bruk heller mer tid der du er. Ved Komodoøyene er det vanlig å leie båt og bo på båt noen dager og stoppe innom øyene, og snorkle en del. Det var kjempefint! Utreise er fra Flores, så er kan først der kan man jo utforske mer av Flores også, nydelig øy! Du bør ha sjåfør og flere drager til rådighet. 

I Kalimantan (Borneo) gjorde vi det samme, leide båt (inkl mannskap) og fartet langs elva noen dager. Fikk se mange orangutanger. Også veldig fint, og veldig annerledes med en slik elvetur ifht turen langs Komodoøyene. 

Spørs jo også veldig hva du liker å gjøre. Dykking utenfor Manado (Sulawesi) er fantastisk. Yogyakarta på Java er en spennende by med MYE kultur å by på, uten at du er i en gedigen millionby som Jakarta. Ellers er det jo flere vulkaner i landet som byr på en fin fjelltur. 

Jeg ville fokusert på å finne et lite reisebyrå som kan hjelpe til med å legge opp en god reise og kommer mer alternativet som er praktiske ifht til dine behov og tiden du har. Jeg kjenner for eksempel ei av de som startet hiddenparadisetrip.com, med den type byråer får du et veldig skreddersydd opplegg. 

Vi brukte ikke byråer da vi reiste, men så bodde vi jo der og hadde lokalkjente til å hjelpe oss. Brukte mye tid på planlegging av småturer, da man ofte er avhengig av sjåfør når man er utenfor turistfellene. 

Anonymkode: a2954...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere DAGER til rådighet, ikke drager. Ikke ta med deg en komododrage er du snill. 😂

Anonymkode: a2954...9ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Flere DAGER til rådighet, ikke drager. Ikke ta med deg en komododrage er du snill. 😂

Anonymkode: a2954...9ce

Jeg stusset på den der! Klarte meg nemlig i flere uker i Indonesia uten drager til rådighet. 😂 🐉

Anonymkode: cedff...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er helt ekstremt turistifert. Jeg har bodd i Indonesia, og det landet har så enormt mye flott å by på. Bali er ikke blant det... Menneskene som bor der er jo også veldig påvirket av turismen, så det er ikke dit du drar for å oppleve den genuine kulturen. 

Jeg syns ikke det er flott, men det er jo den ekstreme turismen mange vil ha, så det passer jo for noen. 🤷‍♀️

Men som sagt, Indonesia har MYE flott å by på. Bali er ikke blant det. 🤭

Anonymkode: a2954...9ce

Da har du ikke vært på rette stedene 😅 som noen over skrev her så var Ubud deres favoritt. Jeg hater å være i ubud 😂 ingen strand, og skikkelig turisme. Det er MASSE å se på Bali, ekte balinesisk kultur. Balinesere er mye mer gjestfrie enn indonesierne generelt - etter min mening 😅. Men man må bort fra kuta, ubud og de typiske områdene. På giliøyene ville jeg valgt meno eller air f.eks 🙂 

Jeg har også reist mye rundt i Indonesia, og i sørøst Asia generelt :P 

Anonymkode: 4beab...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elsker Bali! Canggu er hvor jeg har tilbragt mest tid, men er også glad i Uluwatu området, og selvfølgelig Nusa Lembongan og Nusa Penida. Gili Air er nydelig, Lombok er veldig fint og!

Anonymkode: 84790...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...