Gå til innhold

Dumt å vente med barn til man er i 30-årene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Giftmann30 skrev:

For barna.... herregud tenker foreldre kun på seg selv? De skal jo vokse opp å ha det bra.

Hvor mange barn har du født da, giftmann30? Var det tøffe svangerskap? Mye nattamming?

Anonymkode: f5c18...1da

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke noe på at det er så stor forskjell på energi og overskudd om man er 23 eller 33.  Derimot tror jeg det spiller stor rolle hva slags vaner du har lagt deg. 
 
Våre nærmeste venner fikk barn etter at studier var avsluttet og de var etablert med hus og hjem.  Problemet deres var manglende frihet til å gjøre det de hadde vennet seg til.  Plutselig kunne de ikke bare ta seg en treningstur, en tur på byen, delta på en konsert og til å lese i en bok!  De taklet overgangen dårlig.  



 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange barn har du født da, giftmann30? Var det tøffe svangerskap? Mye nattamming?

Anonymkode: f5c18...1da

Vi har født 4 barn.

Endret av Giftmann30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Giftmann30 skrev:

Vi har født 3 barn.

«Vi»? 

Anonymkode: f5c18...1da

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange barn har du født da, giftmann30? Var det tøffe svangerskap? Mye nattamming?

Anonymkode: f5c18...1da

Denne kommentaren burde du spart deg.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Zienna skrev:

Denne kommentaren burde du spart deg.  

Hvorfor?  Du er ikke enig i at det er en anelse kvalmende når en mann kommer inn i en tråd og rakker ned på kvinner som ikke orker trykke ut flere barn på rappen? Det synes jeg.

Anonymkode: f5c18...1da

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Giftmann30 skrev:

Å skape en familie eller drifte en er lagsport

Ja. Men det er kvinnen som tar den tyngste jobben de første årene. Om du ikke har fått med deg det, så bidrar du neppe så mye på laget som du tror.

Anonymkode: f5c18...1da

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Zienna skrev:

Jeg tror ikke noe på at det er så stor forskjell på energi og overskudd om man er 23 eller 33.  Derimot tror jeg det spiller stor rolle hva slags vaner du har lagt deg. 
 
Våre nærmeste venner fikk barn etter at studier var avsluttet og de var etablert med hus og hjem.  Problemet deres var manglende frihet til å gjøre det de hadde vennet seg til.  Plutselig kunne de ikke bare ta seg en treningstur, en tur på byen, delta på en konsert og til å lese i en bok!  De taklet overgangen dårlig.  



 

Min erfaring er helt motsatt. Mannen og jeg fikk barn sent (fordi det tok flere år bare, og vi møtte hverandre ikke spesielt tidlig).
Da første barn kom, var det slett ingen stor omveltning, vi var 36 år, hadde vært sammen i nesten ti, jobbet, så på gullrekka, hadde vennepar på middagsbesøk, la oss tidlig og våknet tidlig, gikk søndagstur og besøkte foreldrene våre, alle vennene våre hadde barn stort sett. Det var ti år siden vi løp rundt dritings på konserter og studentkroer.  De som fikk barn da de var 26 derimot (som var i mitt miljø, studenter på Universitetet), de måtte legge om livet. 
Vi bare fortsatte fordi det var den naturligste ting i verden, og det var det jo for et veldig etablert par som oss. Ingen ting jeg eller han måtte forsake i det hele tatt, tvert i mot, barna er en berikelse i tillegg. 
(lurer litt på hva Ts legger i «egenpleie»)

Anonymkode: 8d096...21a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?  Du er ikke enig i at det er en anelse kvalmende når en mann kommer inn i en tråd og rakker ned på kvinner som ikke orker trykke ut flere barn på rappen? Det synes jeg.

Anonymkode: f5c18...1da

Jeg må jo få lov til å være takknemlig for at min mor ga meg 2 brødet i så og si samme alder? Vi fikk kjærester likt, gikk sammen på VG , førerkortet likt. Hadde ikke vært like gøy for meg som eldste mann å gå først alene mens lillebror hang 3 år bak🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Giftmann30 skrev:

Jeg må jo få lov til å være takknemlig for at min mor ga meg 2 brødet i så og si samme alder? Vi fikk kjærester likt, gikk sammen på VG , førerkortet likt. Hadde ikke vært like gøy for meg som eldste mann å gå først alene mens lillebror hang 3 år bak🙂 

Nekter deg ikke å være takknemlig overfor din mor. Jeg reagerte på din kommentar om at mødre som ikke orker «tette» barn, er egoistiske.

Anonymkode: f5c18...1da

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Men det er kvinnen som tar den tyngste jobben de første årene. Om du ikke har fått med deg det, så bidrar du neppe så mye på laget som du tror.

Anonymkode: f5c18...1da

Du er jo ikke hjemme hos oss. Kona har gjord den tyngste Og en fantastisk jobb med å gi oss 4 unger! Men å si at kvinner gjør all jobben? Barn er noe man skal ha livet ut, ja det er lagsport! Og jeg digger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Giftmann30 skrev:

Du er jo ikke hjemme hos oss. Kona har gjord den tyngste Og en fantastisk jobb med å gi oss 4 unger! Men å si at kvinner gjør all jobben? Barn er noe man skal ha livet ut, ja det er lagsport! Og jeg digger det!

Litt lengre oppe skrev du 3 barn. Nå er det 4 😂

Anonymkode: f5c18...1da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Giftmann30
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Litt lengre oppe skrev du 3 barn. Nå er det 4 😂

Anonymkode: f5c18...1da

Les igjen. Jeg Snakker om 2 familier , den jeg kommer ifra og den jeg har skapt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?  Du er ikke enig i at det er en anelse kvalmende når en mann kommer inn i en tråd og rakker ned på kvinner som ikke orker trykke ut flere barn på rappen? Det synes jeg.

Anonymkode: f5c18...1da

Har fulgt denne tråden, men kan ikke se noen steder at Giftmann30 har rakket ned på kvinner.  Han sier hva han ønsker, og tror er best for familien sin,  men understreker at han og partner er et team.  Jeg oppfatter ikke hans meninger som "lettvinte".  Tvert i mot.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Giftmann30 skrev:

Les igjen. Jeg Snakker om 2 familier , den jeg kommer ifra og den jeg har skapt. 

 

Først skrev du at «vi» har født 3 barn, da jeg spurte hvor mange barn du har født. Deretter skrev du at kona di har gitt dere 4 barn. Les det du skriver selv du.

Anonymkode: f5c18...1da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Zienna skrev:

Har fulgt denne tråden, men kan ikke se noen steder at Giftmann30 har rakket ned på kvinner.  Han sier hva han ønsker, og tror er best for familien sin,  men understreker at han og partner er et team.  Jeg oppfatter ikke hans meninger som "lettvinte".  Tvert i mot.  

Nei, men så har du kanskje ikke født barn selv heller, fikk jeg inntrykk av lengre oppe ?

Anonymkode: f5c18...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Giftmann30 skrev:

Å skape en familie eller drifte en er lagsport

Men å gå gravid og føde, faller 100% på kvinnen og hennes kropp. + Eventuell amming. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Først skrev du at «vi» har født 3 barn, da jeg spurte hvor mange barn du har født. Deretter skrev du at kona di har gitt dere 4 barn. Les det du skriver selv du.

Anonymkode: f5c18...1da

Vi har født 4, hvor får du 3 fra? Og hva betyr det om vi har 3 eller 4? Og ja jeg er kanskje fjern men vet hvor mange barn jeg har😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Giftmann30 skrev:

Vi har født 4, hvor får du 3 fra? Og hva betyr det om vi har 3 eller 4? Og ja jeg er kanskje fjern men vet hvor mange barn jeg har😅

Ikke meg du siterer, men du skrev jo vitterlig 3, og ikke 4 i ditt første innlegg. Du har redigert det i etterkant til 4 (det står «endret» i innlegget nå), men du er sitert i innlegget under på at du skrev 3 og ikke 4 og det kan du ikke redigere bort. Du skjønner jo åpenbart hvor vedkommende får tallet 3 fra, når du nettopp har redigert innlegget FRA 3 til 4🤦🏻‍♀️ Bare bla oppover og se. Det skaper forvirring. 

Anonymkode: b74d3...003

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...