GÃ¥ til innhold

Tacolefse🤢


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spise nettopp taco og en av lefsene i pakken så sånn ut😳 Hadde spist to lefser når jeg fant denne i pakken. Står at den ikke skal gå ut før 2021 og er fullkorn tortilla. Kan vi ha fått i oss noe farlig? 

96383430-8B1F-4604-B60F-109F5242D7DD.jpeg

Anonymkode: e2e90...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke helt hva det skal være? Er det fordi lefsene er brent, er det mugg, eller noe annet? 

Anonymkode: 5fb7b...417

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mugg? 

Sikkert vært et lite hull på posen hvor oksygen har kommet inn. 

Det kommer til å gå helt fint TS

Anonymkode: 727c9...fcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid derfor jeg blir ekstra stresset, vurderer å spy opp maten 

Anonymkode: e2e90...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farlig er det ikke selv om jeg ikke ser hva det er.  Du spiste jo ikke den som var dårlig. Er det mugg er det såpass lite sporer at det ikke er farlig. Sånt kan skje med all mat. Derfor greit å sjekke nøye hva man spiser 

Anonymkode: 8147d...f33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at man smaker det når man får muggsopp i munnen. Men er du redd ring legevakt/giftsentralen og hør med dem om du bør være urolig.

Anonymkode: dff8a...533

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter ikke mugg. Den mørke delen var mykere/ våt når jeg kjente på den med hendene nå. 

Anonymkode: e2e90...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er et problem me tanke på at dere ikke kjente noe rar smak av maten.

Men hvis du stresser fordi du er gravid så går det jo an å ringe legevakten å spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være det er deigrester fra en grovere lefsetype eller spinatlefser

Om du mot all formodning har blitt forgiftet, så setter nok kroppen i gang en utrenselse i form av diare og oppkast

Ville ikke brydd meg

Anonymkode: d31f7...2e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

kan være det er deigrester fra en grovere lefsetype eller spinatlefser

Om du mot all formodning har blitt forgiftet, så setter nok kroppen i gang en utrenselse i form av diare og oppkast

Ville ikke brydd meg

Anonymkode: d31f7...2e2

men kanskje sendt inn bilde og batch nummer, evt lefsen til produsent. Forklart dem, og bedt om en analyse 🙂 

Anonymkode: d31f7...2e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Lukter ikke mugg. Den mørke delen var mykere/ våt når jeg kjente på den med hendene nå. 

Anonymkode: e2e90...746

Hvis det hadde vært mugg, så hadde det luktet og smakt skikkelig ekkelt, du ville ikke orket å spise det. Som andre skriver, det kan være noe fra andre typer lefser.

Anonymkode: d4b53...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte giftsentralen men hun jeg snakket med var usikker på om det var farlig..sa videre jeg måtte lese på matportalen. Føler jeg har så uflaks😢

Anonymkode: e2e90...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert ufarlig, du hadde smakt det GODT om det var noe alvorlig galt. Det kan være så enkelt som at fargen de bruker ikke har blitt ordentlig fordelt. Det samme kan du se i enkelte typer grovbrød som ikke er like grovt som de ønsker å fremstille det som, da bruker de mørk farge som av og til viser seg flekkvis. Ellers kan det være noe galt med emballasjen, men jeg syns ikke det ser ut som mugg. Det hadde du også smakt. 

Ville ikke bekymret meg, men ville helt klart kontaktet leverandøren og bedt om pengene tilbake! 

Anonymkode: 07c6e...caa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ringte giftsentralen men hun jeg snakket med var usikker på om det var farlig..sa videre jeg måtte lese på matportalen. Føler jeg har så uflaks😢

Anonymkode: e2e90...746

Høyst sannsynlig er det ikke snakk om uflaks, eller noe ufarlig. Hvorfor i alle dager skulle tacolefsen din vært i kontakt med noe farlig? Jeg har aldri hørt om noen som har blitt forgiftet av en tacolefse, har du?

Anonymkode: 5fb7b...417

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du tar med lefsa, pakken den lå i og evt kvittering og så går du tilbake til butikken. Da får du helt sikkert en ny pakke evt penger tilbake. Lenger enn det trenger man ikke å dra det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...