Gå til innhold

Hvor er du om ett år? Tror du verden er normal da?

Violetta

Anbefalte innlegg

Violetta
47 minutter siden, Mezinchaleft skrev:

Tja. Det kommer an på om Norge går tilbake til demokrati som styreform. Per i dag så har ikke Stortinget en lovgivende funksjon, da den utøvende makten har full kontroll. 

Hvis man leser hva folk lirer av seg i kommentarfelt og ellers, så er det klart at folk ønsker totalitære styresmakter. Angiveri, begrensing av hva folk kan gjøre i private hjem, skyhøye bøter for "brudd på smittevern", en tilsidesatt grunnlov, krenkelse av menneskerettigheter, forbud og påbud ut av det blå, sensur av annerledestenkende....... 

Det er en del innbyggere som er styrt av frykt. Frykt for en sykdom som et gigantisk flertall overlever. Jeg ser de samme tendensene nå som i Tyskland på 30-tallet. Da var det jødene som skulle tas, nå er det hyttefolk, feriegjester, studenter og andre som prøver å balansere debatten. Fremtiden er mørk. 

Jeg er spent på om dine katastrofetanker slår til. Jeg har større tro på fremtiden enn deg.

38 minutter siden, RoNo skrev:

Dette som hadde potensiale til å bli en riktig så koselig tråd har blitt like ille som resten.

Jeg håper at neste år på denne tiden er jeg kjempeglad for jeg flyttet noen av sparepengene over på aksjer 🤑

Det var det som var intensjonen, men jeg skjønte jo at det ikke kom til å bli sånn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miss_Alba

Om ett år har vi så vidt begynt å bearbeide traumene etter at sykdommen endret seg, samt sorgen over de vi mistet. Vi få som er igjen kjemper for livet. Kampen for tilværelsen er tøff, for det er knapt med ressurser - og de syke er overalt. Ikke minst må vi begynne å erkjenne at også andre overlevende er en trussel.

Jeg er blitt mørkere i huden, har dreads og har lært meg noen skikkelig fine triks med sverdet mitt. 

😁

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jean-Jaques
4 minutter siden, Miss_Alba skrev:

Om ett år har vi så vidt begynt å bearbeide traumene etter at sykdommen endret seg, samt sorgen over de vi mistet. Vi få som er igjen kjemper for livet. Kampen for tilværelsen er tøff, for det er knapt med ressurser - og de syke er overalt. Ikke minst må vi begynne å erkjenne at også andre overlevende er en trussel.

Jeg er blitt mørkere i huden, har dreads og har lært meg noen skikkelig fine triks med sverdet mitt. 

😁

Ja jøss. Svartedauden på ‘roids du skisserer , nei ingen dør, alle får d bare kjipt med enormt med forbud påbud og enda mer regler og straff, men er jo d alle vil også 👍

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Miss_Alba
1 minutt siden, Jean-Jaques skrev:

Ja jøss. Svartedauden på ‘roids du skisserer , nei ingen dør, alle får d bare kjipt med enormt med forbud påbud og enda mer regler og straff, men er jo d alle vil også 👍

Haha, har bare binget for mye The walking dead i det siste😂.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jean-Jaques
Akkurat nå, Miss_Alba skrev:

Haha, har bare binget for mye The walking dead i det siste😂.

Hehe😊 🧟‍♀️🧟‍♀️

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...