Gå til innhold

Til alle foreldre med barn i barnehage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 21.11.2020 den 17.59, AnonymBruker skrev:

Vår bhg reduserer åpningstiden nå pga masse sykdom blant de fast ansatte. Kan dere også gjøre det?

Anonymkode: ec195...a4b

Hva da med de andre som MÅ på jobb? Jeg er sykepleier og alene med ett barn, redusert åpningstid i bhg sender meg rett ut i ulønnet permisjon. Sliter nok med kabalen som det er. Ikke alle kan ha hjemmekontor og flexitid. 

På 21.11.2020 den 19.00, AnonymBruker skrev:

Synes du også det når du vet at TS jobber gratis overtid?

For det er det vi gjør. Avspasering får vi ikke tatt ut pga lav bemanning og hvert år slettes opptjente timer.

Anonymkode: 3c0b4...ce3

Men barnehageansatte er ikke de eneste som må det. I helsevesenet er ubetalt overtid hverdags, samme i en del andre bransjer også. Bare frem til sommerferien hadde jeg over hundre timer i pålagt overtid som jeg aldri får betalt for og aldri får avspasert 😛 

Jeg sier ikke at barnehageansatte ikke gjør en fantastisk jobb altså, for det gjør de!! Sier bare at dere er ikke de eneste som er strukket til randen nå, det tror jeg er en gjenganger for svært mange her i landet. 

Anonymkode: 8a59b...dd0

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om barnehagen til mitt barn noen gang er 2 voksne på 45 unger, håper jeg barnehagen ringer meg slik at jeg kan hente barnet.   Barnehagen er selvfølgelig ansvarlig for å informere foreldrene om de ikke har bemanning. Hva i alle dager slags barnehage er dette? Privat?

Anonymkode: 96a3e...2f5

Nei, kommunalt.

Dette er helt vanlig praksis. Har jobbet i 6barnehager og alle har alltid hatt det sånn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt alvorlig, da må dere stenge, det der er ikke forsvarlig! Hadde jeg funnet ut at det er så mange barn per voksen til stadighet i barnehagen, ville jeg byttet barnehage. Håper dere skriver avvik, det høres virkelig uforsvarlig ut.

Anonymkode: 2bde0...4de

Stenge? Det er jo sånn i mange barnehager hele tiden.

På senvakt, hver dag, kan dette skje. Vi er 24 barn per avdeling. På senvakt er vi alene fra kl.16 så vi slår oss sammen med en annen gruppe=48 barn. Få foreldre henter før det. Ved sykdom er vi 2 alene fra kl.15. Hver dag. 

Sånn er hverdagen, det er ikke unntaket. Vi kan ikke ringe foreldrene hver dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stenge? Det er jo sånn i mange barnehager hele tiden.

På senvakt, hver dag, kan dette skje. Vi er 24 barn per avdeling. På senvakt er vi alene fra kl.16 så vi slår oss sammen med en annen gruppe=48 barn. Få foreldre henter før det. Ved sykdom er vi 2 alene fra kl.15. Hver dag. 

Sånn er hverdagen, det er ikke unntaket. Vi kan ikke ringe foreldrene hver dag.

Men hvis dette er regelen, og ikke unntaket, så drives det ikke forsvarlig! Da må det settes opp flere ansatte på senvakt! 

Anonymkode: bd519...3e3

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nuka
På 21.11.2020 den 18.16, AnonymBruker skrev:

Og du ser meg på jobb klokken 8, og jeg venter på deg til du er ferdig på jobb og kan møte meg klokken 19.30....

syns duhar ganske korte dager jeg ts......

Anonymkode: c27b8...508

Sutter. Du har vel ikke ansvar for 10-25 barn? 😂😂 Driver innen entreprenør med graving og hadde første praksisuke nå (må bruke hue ganske mye og være våken hele tiden da mye skal passes på) og hadde bare 7 timer, men har også jobbet i barnehage 2 ganger. Velger lett graving, kontorjobb, matyrke, møbelsnekring, stålarbeid m.m fremfor barnehageansatt eller assistent på barneskole. Ikke grunnet at det ikke gir mye glede, men gud bedre så slitsomt når det blir ekstra mye.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PoisonIwy
På 21.11.2020 den 14.39, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske dere forsto hvor stort press vi ansatte i barnehagen er under nå. Vi har vanlig åpningstid, det er forventninger om at det pedagogiske opplegget skal være det samme som før, vi er bare mennesker vi også, vi må holde oss hjemme ved sykdom når vi får symptomer i påvente av test svar. Vi føler på et ansvar for å ikke dra med sykdom inn i barnehagen, vi holder oss unna våre nærmeste fordi vi er med 15-25 barn hver dag, som har sine nærkontakter igjen.. foreldre som blir sure fordi ungen ble lei seg fordi juleverkstedet ble avlyst i dag igjen.. du så meg når du leverte ungen din kl 07.30 i dag og du ser meg igjen når du henter kl 17. Vi har hatt 2 syke på avdeling og vikaren var også syk. De barna som sårt trenger ekstra oppfølging greier vi så vidt å se i alt kaoset. Vi bare overlever om dagen. Det er ikke rom for mer... dette er nok realiteten til mange barnehager akkurat nå... hilsen en nyutdannet pedagog som lurer på om jeg har valgt riktig utdannelse. 

Anonymkode: 74e79...7eb

Bare så det er sagt, så er det mange andre yrkesgrupper som har det ganske tøft om dagen.

Vår barnehage har hatt redusert åpningstid siden mars. Vi 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 21.11.2020 den 14.39, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske dere forsto hvor stort press vi ansatte i barnehagen er under nå. Vi har vanlig åpningstid, det er forventninger om at det pedagogiske opplegget skal være det samme som før, vi er bare mennesker vi også, vi må holde oss hjemme ved sykdom når vi får symptomer i påvente av test svar. Vi føler på et ansvar for å ikke dra med sykdom inn i barnehagen, vi holder oss unna våre nærmeste fordi vi er med 15-25 barn hver dag, som har sine nærkontakter igjen.. foreldre som blir sure fordi ungen ble lei seg fordi juleverkstedet ble avlyst i dag igjen.. du så meg når du leverte ungen din kl 07.30 i dag og du ser meg igjen når du henter kl 17. Vi har hatt 2 syke på avdeling og vikaren var også syk. De barna som sårt trenger ekstra oppfølging greier vi så vidt å se i alt kaoset. Vi bare overlever om dagen. Det er ikke rom for mer... dette er nok realiteten til mange barnehager akkurat nå... hilsen en nyutdannet pedagog som lurer på om jeg har valgt riktig utdannelse. 

Anonymkode: 74e79...7eb

Bare så det er sagt, vi er mange andre som har det tøft om dagen.. vår barnehage har hatt redusert åpningstid siden mars!

Vi er alle lei.

Anonymkode: 023d2...67b

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...