Gå til innhold

Trumps forsøk på statskupp


Dankert

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Kågebruker said:

Jeg har ikke ord.

Jeg tror uansett at ord er feil virkemiddel her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Drizzt said:

På samme måte som andre støtter Biden. Trump åpner en dør som han selv ikke kan lukke. Pandora's box. Han kommer til å miste helt kontroll over sine tilhengere snart. Det blir en svært turbulent tid i USA midt i en pandemi som har tatt livet av veldig, veldig mange allerede. 

Trump ønsker ikke å lukke den.  Men enig med deg i at det neppe er lett å sikre demokratiet i USA etter dette.

Donald Trump fikk 74 millioner velgere, mer enn noen annen president og mer enn noen annen presidentkandat enn Biden. Så det er enormt mange som støtter Trumps verdier og handlemåte. 

Endret av SVK
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt 14 dager igjen. Mye han kan finne på. Frykter hva som skjer. 

USA er fortapt. Kina overtar. 

Endret av frysja
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (1 minutt siden):

« Halve» USA er gaslighta. Men kan det fortsatt være noen her i landet som støtter denne gærningen?! Stakkars USA! 

Ja det er akkurat det de er! Anbefaler Elizabeth Mika som er en av flere psykologer som har skrevet mye om nettopp dette, om mekanismene mellom tilhengere og Trump og andre som han. 

Aner ikke helt hvorfor noen nordmenn er Trumptilhengere, men galskapen og «samhørigheten» krysser vel landegrenser.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (4 minutter siden):

Jepp. Det skal jo heller ikke mye til for å være smartere enn Trump. Så tror ikke vi har sett det verste enda. Det kommer til å komme politikere som er smartere enn Trump og som er minst like villig til å avskaffe demokratiet. 

Får bare håpe nok amerikanere lærer av dette :( 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (10 minutter siden):

Halve» USA er gaslighta. Men kan det fortsatt være noen her i landet som støtter denne gærningen?! Stakkars USA

Det er overraskende mange som gjør det. Skremmende, men de er like hjernevasket. Leser kun på document.no og ser fox news.

Broren min er en av dem, og helt umulig å prate med.

Endret av frysja
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frysja skrev (Akkurat nå):

Det er overraskende mange som gjør det. Skremmende, men de er like hjernevasket. Leser kun på document.no og ser fox news.

Broren er en av dem, og helt umulig å prate med.

Helt krise.

Og husk at vi har politikere i Norge som støtter karen. Ikke tro at de er noe mer for demokratiet enn Trump. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Frøkensina said:

Får bare håpe nok amerikanere lærer av dette :( 

Det håper jeg også, men jeg ser ikke hvordan dette kan ende bra. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frysja skrev (2 minutter siden):

Det er overraskende mange som gjør det. Skremmende, men de er like hjernevasket. Leser kun på document.no og ser fox news.

Broren er en av dem, og helt umulig å prate med.

Søsteren min er en annen, umulig å snakke med.. skal love at hun føler helt andre medier enn de du nevner, de er svært svært skumle. De blir fullstendig hjernevasket. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (8 minutter siden):

Ja det er akkurat det de er! Anbefaler Elizabeth Mika som er en av flere psykologer som har skrevet mye om nettopp dette, om mekanismene mellom tilhengere og Trump og andre som han. 

Aner ikke helt hvorfor noen nordmenn er Trumptilhengere, men galskapen og «samhørigheten» krysser vel landegrenser.

Det finnes faktisk en podcast som heter Gaslit Nation.  Og så kan jeg anbefale boka til Trumps niese. Hun har doktorgrad i psykologi og kjenner familien fra innsiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (19 minutter siden):

Theres an armed stand off at the front door, police in stand off at the front door -CNN nå.

5ff6159ad184b30018aad5b2?width=1300&form
 

De prater om dette på CNN nå, det var en bevæpnet person på andre siden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (1 minutt siden):

Det finnes faktisk en podcast som heter Gaslit Nation.  Og så kan jeg anbefale boka til Trumps niese. Hun har doktorgrad i psykologi og kjenner familien fra innsiden. 

Takk, ja jeg har fulgt litt med på Mary Trump på twitter. Har lyst til å lese boka! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (1 minutt siden):

Tenk at dette er kongress-bygningen i USA

4d699adc-c069-4633-bc66-b4cec97423a8?fit

25f4a83b-99d5-492d-bf72-68ced30279df?fit

 

Fullstendig sprøtt! Selv om flere jeg har fulgt har sagt at noe sånt kan skje er det uvirkelig å se det! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (10 minutter siden):

Trump ønsker ikke å lukke den.  Men enig med deg i at det neppe er lett å sikre demokratiet i USA etter dette.

Donald Trump fikk 74 millioner velgere, mer enn noen annen president og mer enn noen annen presidentkandat enn Biden. Så det er enormt mange som støtter Trumps verdier og handlemåte. 

Kanskje ønsker han ikke det nå, men når han mister kontrollen helt om ikke så lenge og konflikten eskalerer utover hans makt og med flere ofre, da blir det for sent. 

Selv om mange støtter ham, så betyr ikke det at alle de er voldelige pøbler som de vi ser nå. For å ikke glemme at mange i hans eget parti støtter ikke hans krav og mener at slaget er tapt og Trump må akseptere det.

frysja skrev (9 minutter siden):

Det er overraskende mange som gjør det. Skremmende, men de er like hjernevasket. Leser kun på document.no og ser fox news.

Broren min er en av dem, og helt umulig å prate med.

Hva har document.no med dette å gjøre? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (4 minutter siden):

Tenk at dette er kongress-bygningen i USA

4d699adc-c069-4633-bc66-b4cec97423a8?fit

25f4a83b-99d5-492d-bf72-68ced30279df?fit

 

Håper de skyter dem,  før de gjør skade. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Frøkensina said:

Fullstendig sprøtt! Selv om flere jeg har fulgt har sagt at noe sånt kan skje er det uvirkelig å se det! 

Enig. Har selv fryktet dette, men fortsatt føles det uvirkelig når det først skjer.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å håpe på at korona tar knekken på demonstrantene? Hadde gjort verden en tjeneste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir ikke Trump arrestert for å oppfordre til dette?? Eller for å direkte prøve å true noen til å jukse med valget (finne stemmer)??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (3 minutter siden):

Enig. Har selv fryktet dette, men fortsatt føles det uvirkelig når det først skjer.  

Enig med dere. Dette er helt surrealistisk.

Syns så utrolig synd på de tre jeg kjenner der borte. De har hatt utrolig mye på ett års tid nå. 

Men dette er skremmende for alle. At det faktisk er mulig, og at det skjer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...