Gå til innhold

Barnehagen baksnakker meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

flygefisk1
AnonymBruker skrev (På 21.11.2020 den 6.33):

For et latterlig svar 

Anonymkode: 6f5b3...ecd

Haha nei så absolutt ikke.

Føler du deg truffet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

flygefisk1
AnonymBruker skrev (På 20.11.2020 den 22.06):

Men vi ser barna deres hver dag i alle disse timene så føler vi kjenner dem bedre mange ganger

Anonymkode: 26c29...36e

hva du føler, og hva som er virkelig - er to helt forskjellige ting og noe du tydeligvis ikke klarer å skille imellom. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maleficenta
AnonymBruker skrev (På 23.11.2020 den 21.06):

Dette er jo realiteten slik det har vært i mange år.

Man er alene på senvakt, fra kl.16-17.

Er det sykdom kan man være alene fra kl.15.

Det er helt vanlig det. Bare se på bemanningsnormen, så ser du at det er slik det er. Hver dag. Det er ikke spesielt for Korona.

Jeg har i tillegg 24 barn på avdelingen, ikke bare 15 barn.

Skjønner dere foreldre nå hvorfor vi ber dere hente barna tidligere?

Det er ikke for å sitte på ræva, det er fordi barna ikke har det bra etter vår vurdering.

Det er ganske spesielt at det alltid i slike tråder kommer frem at foreldre ikke synes barnehagene drives forsvarlig når de får høre hvordan de drives. Ganske overraskende at foreldre ikke vet mer enn de gjør.

Og så sier de at vi ikke skal klage?

Her må dere nesten bestemme dere. Skal vi ikke klage (si ifra hvordan barnehagehverdagen er, noe som åpenbart trengs), eller skal vi stenge fordi barnehagene driftes uforsvarlig. Det er nemlig to vidt forskjellige synspunkter på saken. Den ene viser at dere synes vi er late mens den andre viser at dere synes vi har for mye å gjøre.

Anonymkode: e24e1...501

Men dere må jo og forstå at foreldre også har andre forpliktelser. Hva skal man gjøre da ifh til jobb. Man kan jo ikke be om å få gå tidligere hver eneste dag. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.11.2020 den 21.43):

Men da driver dere ikke lovlig 

Fullt lovlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Maleficenta skrev (17 minutter siden):

Men dere må jo og forstå at foreldre også har andre forpliktelser. Hva skal man gjøre da ifh til jobb. Man kan jo ikke be om å få gå tidligere hver eneste dag. 

Vi spør hvert skuddår om dere kan hente tidligere, vi krever det ikke.

Men det er barna det går ut over.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jo, dette er helt lovlig så lenge bemanning i hele barnehagen er 6/3 barn per voksen. Bemannkngsnormen følger ikke avdelingen. 

Voldsomt så mye foreldre skal mene og tenke om barnehagen, når de har 0 innsikt i hvilke forhold vi jobber under 

Anonymkode: a6a81...3c1

Jeg jobber i barnehage og vet hvilke regler som gjelder 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
flygefisk1 skrev (6 timer siden):

Haha nei så absolutt ikke.

Føler du deg truffet?

Nei skulle jeg det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.11.2020 den 21.35):

3 ansatte på 24 barn? Det er ikke innafor. Vi er 3 ansatte på 19 barn, 1 barn over normen. Og vi løper bena av oss. Enkelte dager er vi 2 ansatte ved sykdom og vi ikke har vikar. Det er ikke holdbart, da skriver jeg avvik. Det blir mange avvik... 

Anonymkode: ec7eb...ee7

Vi er 3 på 18 , jeg hadde som mor reagert om man bare var 3 på 24 barn 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Kan du ikke ta joggeturen etter at du har levert på morgenen?  Da jeg hadde ungen min i bhg leverte jeg kl 09:00  de dagene jeg jobbet kveldsvakt. Aldri senere, sa samlingsstund startet 09:00 og de dro ofte ut på tur 09:30. Fikk tilbakemelding på at de ansatte opplevde at ungen fikk en finere dag de dagene han kom til tidlig, og fikk spise frokost med de andre barna, og i tilegg gled lettere inn i leken. Fra den dagen begynte jeg selvfølgelig å levere kl 08:00

Etterhvert ville jeg i hvertfall råde deg til å levere tidligere,  så overgangen til skole ikke blir så stor. 

Anonymkode: 5a4c9...74c

Lenke til innlegg
Del på andre sider
flygefisk1
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei skulle jeg det?

Virker veldig slik, hvorfor i alle dager skal du ellers prøve å motarbeide, en ellers super løsning og person? 
Ta å gå litt inn i deg selv, før du kommenterer. Du fremstår både sjalu og presiøs.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det er utrolig spesielt at ansatte i barnehagen skal be foreldre hente før stengetid fordi de har mye jobb som gjenstår. Det et jo ingen andre yrker man kan gjøre tilsvarende i. Da må jo de ansatte kreve at barnehagen setter bemanningen opp etter hvilke behov der er. Og dette behovet vil jo kunne endre seg med tiden. 

Jeg mistenker at det handler om at de ansatte ikke ønsker å være på jobb til 17.00. Forståelig det, det hadde jeg også hatet. Derfor jobber jeg ikke en slik plass.

Helt supert at TS tar seg tid til å jogge og mosjonere! 

Anonymkode: e28e7...8fe

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...