Gå til innhold

Er ikke den lureste veien til en stor kropp å anskaffe seg styrke først

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser de fleste kroppsbyggere  sier man skal løfte 8-12 reps, er det ikke bedre for nybegynner å starte med klassisk styrke trening 5x5/5x3, få opp styrke først? Da vil man jo kunne trene 8-12 reps på 90-100 kg knebøy, en å starte å pumpe Med 50 kg. Er vel ikke vits med volum trening før man har en vis grunn styrke? Eller øke man greit i styrke på 8-12 også ?

Burte man sette av 1 år til styrke trening først? Selv om det langsiktige målet er Bodybuilding? Er så forvirret , noen sverger på at  5 reps er hybrid mellom styrke og muskelvekst andre sier det neste kun er styrke, hjelp! 

ønsker å bygge mest mulig muskelmasse med baseløft, har kun hjemme gym, men finner kun styrke trenings programmer. 

Anonymkode: d5de3...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ha en kombinasjon av det. Jeg har årsprogram som går i perioder. Som regel trener jeg en uke tungt 5x5/4x4 og en uke lett 3x8-10. Funker du fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bikbokelsker skrev:

Du bør ha en kombinasjon av det. Jeg har årsprogram som går i perioder. Som regel trener jeg en uke tungt 5x5/4x4 og en uke lett 3x8-10. Funker du fint.

Løste det med å legge inn en repetisjon dag på fredag, 5x5 trening på mandag , onsdag. Tenker volum gjør seg greit rett før helg og 70+ timer hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Løste det med å legge inn en repetisjon dag på fredag, 5x5 trening på mandag , onsdag. Tenker volum gjør seg greit rett før helg og 70+ timer hvile.

Det kan du ha rett i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...