Gå til innhold

Samboer får ikke til å ta sædprøve på klinikken, og vi bor for langt borte fra klinikker til at han kan ta den hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Som overskriften sier så har vi ett problem med at samboeren min sier at han VET han ikke vil klare å ta en sædprøve hos fertilitetsklinikken på ett rom der. Jeg vet at mange menn sliter med dette og det skjønner jeg godt. Vi bor litt ute på landet så det tar ca 1 time og 10-15 minutt å kjøre bort til klinikken.

Jeg har allerede vært hos klinikken 1 gang tidligere i år for å ta ultralyd og sjekke at alt var som det skulle, da fikk jeg beskjed om at jeg hadde mye eggposer, så kan være jeg ikke har eggløsning hver måned. Derfor har jeg testet litt med eggløsningster de siste månedene og nå denne måneden var testene positive, men usikker på om jeg fikk eggløsning. 

Så jeg vil kontakte klinikken igjen snart for å se om de kan hjelpe meg å bli gravid på en eller annen måte, jeg har jo gått over 1 år uten p-piller. Og sist jeg var der sa de at de anbefalte at samboeren min testet sæden sin hos dem, men hva skal vi gjøre når vi bor såpass langt borte fra klinikken.. og han ikke klarer å gjøre det der borte..?😔

Anonymkode: 2ecf9...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han får ta den i bilen på en avsideliggende plass eller ta inn på hotell i nærheten av klinikken og ordne det på hotellrommet. Herlighet så mye man skal problematisere...

Anonymkode: 4c36e...aaa

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, han kan da runke i bilen på parkeringsplassen på utsiden. Ev. så får du hjelpe han litt på vei da.

Anonymkode: 68fb0...fe7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig, hvis dere ikke er mer løsningsorienterte enn at dere har klart å finne ut av dette, så kanskje dere burde vente med barn...

Anonymkode: 68fb0...fe7

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, han kan da runke i bilen på parkeringsplassen på utsiden. Ev. så får du hjelpe han litt på vei da.

Anonymkode: 68fb0...fe7

Hvorfor? Tror du hvem som helst vil sitte i bilen sin midt i en storby på en parkeringsplass der hvem som helst kan gå forbi mens de runker? Det er ikke mye parkeringsplass i nærheten heller, dette er midt i en storby, kanskje du ikke forsto det helt..😊

ts

Anonymkode: 2ecf9...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

han ikke klarer å gjøre det der borte..

Har han prøvd? 

Det er kanskje ikke det mest pirrende, men litt innsats for familien kreves. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Tror du hvem som helst vil sitte i bilen sin midt i en storby på en parkeringsplass der hvem som helst kan gå forbi mens de runker? Det er ikke mye parkeringsplass i nærheten heller, dette er midt i en storby, kanskje du ikke forsto det helt..😊

ts

Anonymkode: 2ecf9...8d3

Ta inn på hotell??

Anonymkode: 07255...437

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stan skrev:

Har han prøvd? 

Det er kanskje ikke det mest pirrende, men litt innsats for familien kreves. 

Nei. Ellers får vi bare drite i sædprøven hans nå i begynnelsen, virker jo uansett som at problemet er hos meg, at jeg ikke får eggløsning hver måned. Han har allerede tatt en hjemmetest for å sjekke sædkvalitet, den viste at sæden var som den skulle. 

Ts

Anonymkode: 2ecf9...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli med han inn på det rommet og hjelpe han. Sug han til han kommer så spruter han i koppen, det burde ikke være så sykt vanskelig.... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta inn på hotell??

Anonymkode: 07255...437

Ja det er det beste alternative om vi absolutt bør ha en sædtest tenker jeg😅 

Ts

Anonymkode: 2ecf9...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, flygefisk1 skrev:

Du kan bli med han inn på det rommet og hjelpe han. Sug han til han kommer så spruter han i koppen, det burde ikke være så sykt vanskelig.... 

Ja det kunne jeg, men tror hele settingen er det som gjør han ukomfortabel, kanskje det hjelper at jeg blir med, men det blir alikevel unaturlig, og han føler han får litt presentasjonsangst. Akkurat som når vi skulle ta en hjemmetest (sædtest) så fikk han litt presentasjonsangst til og med (selv om vi har vært sammen i snart 4 år, og har sex regelmessig) så er det noe med det..🤔😅

ts

Anonymkode: 2ecf9...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor? Tror du hvem som helst vil sitte i bilen sin midt i en storby på en parkeringsplass der hvem som helst kan gå forbi mens de runker? Det er ikke mye parkeringsplass i nærheten heller, dette er midt i en storby, kanskje du ikke forsto det helt..😊

ts

Anonymkode: 2ecf9...8d3

Jeg har hatt sex på de merkeligste plasser, men det er kanskje bare meg og mine partnere, så jeg sliter kanskje litt her. Hvor raskt må prøven leveres etter den er "avlagt"?

Men, det burde være innafor å finne et sted i nærheten å gjøre dette på som er noe avsidesliggende. Vi har ikke så store byer her til lands at det ikke lar seg gjøre. Ev. så er jo hotell/motell en løsning, men for min del hadde dette relativt enkelt vært gjort i bilen et sted som maksimalt ligger en time unna (og sannsynlig svært mye raskere, er småpirrende å bedrive seksuelle handlinger med en viss sjanse for at noen får en anelse om hva som skjer). 

Uansett hva du velger, lykke til - det er så absolutt løsbart, om det blir på et hotellrom, i bilen, på et offentlig toalett eller hva det måtte være.

Anonymkode: 68fb0...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi løste det med å ta inn på hotell. Bodde 55min unna klinikken, det uten kø.. den strekningen er det alltid kø på. Dvs vi ville akkurat ikke rekke det. 

Samboer hadde akkurat tia på seg. Rett før vi skulle gi opp, så kom han.

Anonymkode: 00919...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han høres jo fryktelig tafatt ut. Om dere må igjennom ivf bør han virkelig klare å manne seg opp å ta et runk, alvorlig talt. 

Og nei, du får selvfølgelig ikke være med inn på rommet med han. Det er ikke et bordell dere skal på. 

Anonymkode: eb068...ba8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han har jo ikke prøvd engang? Skjønner at det er vanskelig setting, men han må jo i det minste prøve? 

Anonymkode: 4443d...198

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det beste alternative om vi absolutt bør ha en sædtest tenker jeg😅 

Ts

Anonymkode: 2ecf9...8d3

Dere risikerer jo at gynekolog ikke vil skrive ut medikamenter til deg uten bevis for at det ikke er problemer hos han også, så ville prøvd ja.

Anonymkode: 81b74...199

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Han får skjerpe seg

2. Klinikken kan få ut sperm på andre måter. De henter ut med nål om han ikke klarer det selv. 

Når køen var lang under uttak gikk bare mannen på en annen do. 

Anonymkode: 11c98...53f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...