Gå til innhold

FHI vil at alle med sykelig overvekt registrerer seg slik at de eventuelt kan bli prioritert i vaksinekøen.


NorthernLight

Anbefalte innlegg

Gjest Fallabella
10 timer siden, MissLucy skrev:

nei, jeg skrev ikke det. Du må lese nøyere, og skille mellom sykdommen og vaksinen mot sykdommen.

Jeg skrev at man ikke får erstatning for senvirkninger av covid19, men at man nok kan få det ved bivirkning av vaksinen. Nok en forskjell som gjør at vaksinen er bedre enn sykdommen, som man kan ta med i i risikovurderingen sin.

Poenget mitt, med teskjeer, er at i tillegg til at  risikoen for senvirkninger etter covid19 er mye større enn risikoen for bivirkninger etter vaksine, så vil man faktisk få erstatning ved bivirkninger fra vaksine, noe man selvsagt ikke får ved senskader etter selve sykdommen.

Det er enda et element som taler i favør av vaksinen.

Her kalkulerer du ulike risikoernsrier i hytt og pine synes jeg. Hvordan kom du egentlig frem til disse tingene du påstår her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for helseskadelige innlegg, brukerangrep, brukerdebatt, avsporinger og svamtlige svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterugla skrev (På 20.11.2020 den 22.27):

Hva er FHI sin definisjon på sykelig overvekt da? Hvor på BMI skalaen bør man ikke ligge liksom 🙈

Ut i fra hva jeg leste var det snakk om sykelig overvekt , men BMI over 35. Så vi snakker veldig overvektig her ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...