Gå til innhold

Navmødre - hvorfor??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke damer som får barn etter de har kommet under nav. Hvorfor vil du føde et barn når du ikke engang klarer å forsørge det selv? Unner du barnet ditt å vokse opp uten en solid rollemodell når det kommer til arbeidsmoral, og er ikke barn en stor jobb i seg selv? For meg er det bare totalt uforståelig, i tillegg synes jeg det er frekt å pålegge staten det økonomiske ansvaret. Skal du ha unger får du betale for de selv.

Anonymkode: adcc3...1b3

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et samfunnsproblem vi ikke blir kvitt dessverre🤥 mange mener nok det er en menneskerett å få barn uavhengig om de forsørger seg og sitt eller ei. Da blir det for mange gladelig på samfunnets regning 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen blir uplanlagt gravide og andre kan ha  mistet jobben sin eller blitt syke under og/eller etter graviditeten. Hvem vet? Og hvorfor gidde å lage denne tråden? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kenelz said:

Noen blir uplanlagt gravide og andre kan ha  mistet jobben sin eller blitt syke under og/eller etter graviditeten. Hvem vet? Og hvorfor gidde å lage denne tråden? 

Fordi det er en del som er kyniske når det kommer til dette. Når støtten fra NAV blir redusert, og det blir press på å komme i jobb igjen, så får de tilfeldigvis et barn til. Og når det har vært mønsteret i en periode på ti år+, så skjønner jo de fleste tegninga.

Og det er dessverre ikke så få det gjelder. Jeg var sammen med ei sånn, og når vi flyttet sammen, så kunne jeg selvfølgelig ikke melde flytting til hennes adresse, da fikk jeg heller flytte ut visstnok. Fordi det ville innebære mindre penger fra NAV (...).

At jeg har egenerfaring med det spiller en rolle for min mening, men jeg vet hun jeg var sammen med ikke er den eneste dette gjelder. Kynisk, ekkelt og på ingen måte bra.

Anonymkode: 2061f...2ba

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er en del som er kyniske når det kommer til dette. Når støtten fra NAV blir redusert, og det blir press på å komme i jobb igjen, så får de tilfeldigvis et barn til. Og når det har vært mønsteret i en periode på ti år+, så skjønner jo de fleste tegninga.

Og det er dessverre ikke så få det gjelder. Jeg var sammen med ei sånn, og når vi flyttet sammen, så kunne jeg selvfølgelig ikke melde flytting til hennes adresse, da fikk jeg heller flytte ut visstnok. Fordi det ville innebære mindre penger fra NAV (...).

At jeg har egenerfaring med det spiller en rolle for min mening, men jeg vet hun jeg var sammen med ikke er den eneste dette gjelder. Kynisk, ekkelt og på ingen måte bra.

Anonymkode: 2061f...2ba

Kjenner flere slike selv :(

Anonymkode: 62f05...c33

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At jeg har egenerfaring med det spiller en rolle for min mening, men jeg vet hun jeg var sammen med ikke er den eneste dette gjelder. Kynisk, ekkelt og på ingen måte bra

Ekkelt, ja! Du er ikke alene. Dessverre 

Anonymkode: 41aea...13e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:roll: Ååååå skal vi gidde enda en sånn tråd?

Anonymkode: 3c30c...80d

Tydeligvis er det et problem, et aktuelt et også, det må da kunne diskuteres på lik måte med andre aktualiteter 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at man vil ha barn, selv om man er syk og ufør. Men skjønner ikke at man klarer flere enn ett barn når man samtidig ikke kan jobbe. Det rimer liksom ikke i det hele tatt.

Snakker selvsagt ikke om de som har fått barn før de ble syke og uføre.

Anonymkode: fadfb...446

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er innom nav i løpet av livet. Kanskje er man arbeidsledig eller under utredning Når man blir gravid. Hva så ? Det er da vel det minste problemet om man går på nav og får barn. Tenk på dem som misshandler , dreper eller selger barna sine ? Dem som driter i  barna sine ? Det er jo det som er ekkelt!!!

Endret av Trine bb
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vex skrev:

Tydeligvis er det et problem, et aktuelt et også, det må da kunne diskuteres på lik måte med andre aktualiteter 

Si ifra om dere finner en løsning....eller så kan dere lese en av de ørten trådene og like svarene om dere finner noen som ikke gjentar seg selv.

Anonymkode: 3c30c...80d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MarianneE skrev:

Så.... jeg var arbeidsledig da jeg ble gravid. Hva synes du jeg skal gjøre med det nå, TS?

Hvis du hadde planer om å komme deg tilbake i jobb gjelder det vel ikke deg regner jeg med.. Forskjell på å aktivt søke etter jobb og å legge seg ned å gi opp ved den minste motgang/ha null ork eller lyst til å jobbe 

Anonymkode: c21e7...b55

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns de som uansett ikke bidrar i arbeidslivet/verdiskapningen bør få barna som Norge trenger. De som kan jobbe bør ikke få barn siden det er bedre for samfunnet at de bidrar til verdiskapningen i Norge og ikke stadig er ute i permisjon.

Anonymkode: d3294...e55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full forståelse for at oppegående mennesker som er i stand til å ta seg av barn velger å få barn, enten de er uføretrygdede eller ikke. Det er ikke slik at man ikke kan ha et liv fordi man er uføretrygdet, man har rett på et liv. 

Men synes og det blir veldig merkeverdig med de FÅ som velger å få en flokk når de er blitt uføretrygdede. Å få 5 barn etter at man er blitt uføretrygdet da er det faktisk lov å stusse litt altså, selv om det ikke er min sak egentlig. Men kjenner til bare til 2 som har fått så mange barn etter at de er blitt uføretrygdet så jeg tror ikke at dette er et stort problem sånn egentlig.

Arbeidsledighet og folk som mottar uføretrygd kan ikke sammenlignes for arbeidsledighet er som oftest forbigående, men uføretrygd som oftest vedvarer livet ut, uheldigvis.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnet på AAP for bare et par mnd siden - og fant ut at jeg er gravid. Ville absolutt ikke tatt abort, men synes jo det er tøft og gjør det jeg kan for å både bli frisk og for å sikre at jeg forhåpentligvis kommer ut i jobb igjen i fremtiden + at barnet mitt skal få en normal, fin oppvekst. Ingen i familien min "NAVer", jeg har utdannelse og jobbet fra jeg var tenåring og frem til jeg ble akutt/plutselig syk. 3 operasjoner senere har jeg dessverre fått noen senskader og en feilbehandling som rett og slett kompliserer både graviditeten og den tiden det har tatt å komme tilbake.

Jeg er enig i at jeg trolig ikke kan håndtere mange barn. Og jeg kommer ikke til å sjanse på å bli gravid igjen, det blir prevensjon. Men jeg synes ikke jeg har levd uforsvarlig, et dårlig liv, har tatt dårlige valg eller ikke "fortjener" å få hjelp til å bli frisk igjen og heller ikke bør få barn:) Såpass oppegående er jeg jo at jeg har fått til å jobbe i nesten 15 år uten problem før det skar seg. Det mener jeg kan skje den beste, sykdommer rammer dessverre.

Å bevisst spekulere i stønader og "skulke"; det er noe annet. Håper nyansen der er tydelig for de aller fleste. 

Anonymkode: 7b17e...798

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde planer om å komme deg tilbake i jobb gjelder det vel ikke deg regner jeg med.. Forskjell på å aktivt søke etter jobb og å legge seg ned å gi opp ved den minste motgang/ha null ork eller lyst til å jobbe 

Anonymkode: c21e7...b55

Nå er ungen blitt 13 og jeg har hatt fast jobb i 9 år, vært gift med barnets far i 18 år... 

Man vet alt for lite om hvordan og hvorfor andre lever så å sitte slik og dømme er for dumt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi det er en del som er kyniske når det kommer til dette. Når støtten fra NAV blir redusert, og det blir press på å komme i jobb igjen, så får de tilfeldigvis et barn til. Og når det har vært mønsteret i en periode på ti år+, så skjønner jo de fleste tegninga.

Og det er dessverre ikke så få det gjelder. Jeg var sammen med ei sånn, og når vi flyttet sammen, så kunne jeg selvfølgelig ikke melde flytting til hennes adresse, da fikk jeg heller flytte ut visstnok. Fordi det ville innebære mindre penger fra NAV (...).

At jeg har egenerfaring med det spiller en rolle for min mening, men jeg vet hun jeg var sammen med ikke er den eneste dette gjelder. Kynisk, ekkelt og på ingen måte bra.

Anonymkode: 2061f...2ba

Og hva får du gjort med det ved å opprette en tråd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns de som uansett ikke bidrar i arbeidslivet/verdiskapningen bør få barna som Norge trenger. De som kan jobbe bør ikke få barn siden det er bedre for samfunnet at de bidrar til verdiskapningen i Norge og ikke stadig er ute i permisjon.

Anonymkode: d3294...e55

Hvilken verden lever du i? Bedre at arbeidsløse får barn så de kan inspirere ungene sine til å gå i samme fotspor?

Anonymkode: c21e7...b55

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MarianneE skrev:

Nå er ungen blitt 13 og jeg har hatt fast jobb i 9 år, vært gift med barnets far i 18 år... 

Man vet alt for lite om hvordan og hvorfor andre lever så å sitte slik og dømme er for dumt.

Du har 9 års arbeidserfaring? Det er ikke akkurat mye. Selvfølgelig blir man syk men det er uforståelig at man får barn når man enten ikke klarer eller vil bidra i samfunnet. Vi har det jammen godt i Norge!

Anonymkode: adcc3...1b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...