Gå til innhold

Hvordan ta hensyn til alkoholiker i sosiale settinger med allohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 hours ago, AnonymBruker said:

Og hva mener du med "å drikke"? 

I mange land er det vanlig å drikke vin til maten hver dag. Mener du at forskning viser at barna som ser at foreldrene drikker vin (f.eks. i Frankrike, Spania, Italia) vil "drikke" mer? 

Mine svigerforeldre er fra et av disse landene. De "drikker" hver dag. 365 dager i året. Altså de tar et glass vin til middagen. Hver eneste dag. De er forøvrig 79 og 85 år, og har "drukket" siden de var 15-16 år. Er det dette du mener med "å drikke"?  Er det også denne type "drikking"  forskningen omhandler? 

Anonymkode: 11809...c18

Det er vel begge deler som menes. Sannsynligheten for å bli en som drikker seg dritings vil øke. Det samme vil sjansen for å bli en som drikker daglig. Noe som er logisk. Dess flere som blir eksponert for alkohol, dess høyere sannsynlighet for at man treffer de som har forutsetning for å bli avhengig og misbruke. 

Anonymkode: 40202...e12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klagenfurt skrev (På 20.11.2020 den 10.10):

En alkoholiker må lære seg at han har en sykdom som gjør at han ikke kan drikke alkohol, selv om verden rundt ham drikker alkohol. Og det finnes da ingen bedre arena å trene på dette enn med sin nærmeste familie.

Det er mental tortur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normalt en forkjemper for alkoholservering. All mat blir bedre med rett vin til. Men når et alkoholisert familiemedlem ønsker støtte under sitt forsøk på å komme ut av sitt problem, ville jeg respektert det. Det er en selvfølge at man støtter opp om det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klagenfurt skrev (6 timer siden):

Hans mening er like irrelevant som din.

Det er ikke en mening, det er basert på objektive fakta 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kuttet all alkohol, for at han kunne feire med dere. Dette er en måte å vise omtanke og kjærlighet på, og sannsynligvis den beste gaven han kan få. Støtte i det tunge han går gjennom nå. 

Håper de andre skjønner det. 

 

For meg hører ikke alkohol og jul sammen i det hele tatt!   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/26/2020 at 9:24 AM, Klagenfurt said:

Nei, KG er jo avholdsstandens høyborg tydeligvis.

Vi har fått med oss at du verdsetter alkohol over familiemedlemmer nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...