Gå til innhold

Dere som kuttet ut venner? Hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kuttet ut en av mine beste venninner fordi hun er så utrolig gjerrig. Gjerrig på å gi noe i vennskapet og gjerrig på penger. Er så utrolig lei! Typisk at de som har mest skal være så utrolig opptatt av penger. 

Anonymkode: 0636f...076

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kuttet ut ei venninne ei gang fordi hun først lå med eksen min (greit nok), så fyren jeg datet (droppet ham) og så prøvde hun seg på den neste jeg datet og. Droppet henne tvert da jeg fikk en melding fra min nye date - "hva skjer med at venninna di hele tiden maser om jeg skal bli med henne ut på byen?"

Da jeg droppet venninna mi ga jeg samtidig beskjed til daten om at dersom han ville ha henne i livet sitt så kunne han bare glemme meg. Han svarte heldigvis at han ikke var interessert i å ha noe med med henne å gjøre 😅

Er ikke interessert i å ha ei "venninne" som går etter "alle" mennene jeg har i livet mitt. Fikk det mye bedre uten henne. 

Anonymkode: 7fcc7...cec

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hun klarte aldri å bli glad på mine vegne, kom ofte med små stikk, og var tydeligvis ikke lykkelig med eget liv. Så da unnet hun ingen andre lykke heller... livet er for kort til å bruke tid på slike mennesker når det finnes så mange gode mennesker som vil deg vel. 😊

Anonymkode: 98c7b...d4b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
O.G.
På 21.11.2020 den 3.40, Alice123 skrev:

Jeg har direkte kuttet ut svært få. De få der gjelder har jeg kuttet ut på grunn av direkte svik, eller at de først har kuttet ut meg for å så komme angrende tilbake (i de tilfellene er det vel mer de som har kuttet ut meg, og at jeg har holdt det ved hevd). Det er kanskje 3-4 vennskap det er snakk om.

For det meste har jeg enten faset ut folk over tid, eller at jeg har "nedgradert" dem fra nære venner til omgangsvenner.

Det har da handlet om at vennskapet over tid har endret seg, eller at det i krisesituasjoner har vist seg at de jeg har trodd var nære venner egentlig er godværsvenner.

Jeg kjenner meg igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ei som i utgangspunktet er morsom og lett å like før hun blir husvarm og viser sitt egentlige seg. Hun er møkkasjalu og tåler ikke at du tilbringer tid med felles venner som hun selv har brutt kontakt med, men du selv ikke har noe oppgjort med. Da har hun det avhøret om hva vi har snakket om, baksnakker dem,  sier det er dårlig gjort at jeg favoriserer og vil vite hvorfor jeg forsatt har kontakt. Hun forventer at venner betaler i butikker. Lager man mat og vi blir enig om å spleise,  flytter hun skillebrikken på båndet slik at du likevell betaler for alt. Hun misforstår ofte og klarer ofte å vri helt vanlige vitser eller utsagn/utrykk til at det er for å gjøre narr av at hun har astma, er lav av vekst eller er lesbisk. Det funket greit å møte henne to, tre ganger i året pp café etter at hun flyttet til nabofylket,  men nå flytter hun hjem igjen og jeg bør finne en måte å skåne meg og aller helst kutte kontakt. Jeg går alltid på tå hev når hun er i nærheten 

Anonymkode: aee7b...984

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Har kutta ut ei. Hun var kun opptatt av seg selv hele tiden. Ble kjempesur hvis hun ikke fikk all oppmerksomhet eller noen visste noe hun ikke visste osv. utrolig slitsomt. Hun snakket også til meg som om jeg var dum hele tiden og fortalte ofte hvor nye bedre utdanning hun hadde enn jeg og lignende.

Anonymkode: 42d58...23b

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Spiteful
14 timer siden, ti10 skrev:

Hvorfor i all verden synes du dette er en god person?

Godt spm... Er vel fordi jeg prøver å se de gode sidene hennes? Intensjonen hennes er jo ikke å såre andre, og om intensjonen ikke er det, så er hun ikke en dårlig person heller

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Uatskillelig

Dere som kutter ut venner, har dere snakket med de først slik at de har fått mulighet til å endre seg?

Endret av Uatskillelig
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 time siden, Uatskillelig skrev:

Dere som kutter ut venner, har dere snakket med de først slik at de har fått mulighet til å endre seg?

jeg har, spesielt da det gjaldt en nær. bekjentskaper/overfladiske folk skylder jeg ikke noen forklaring når de blir påtrengende. men de jeg har kjent i årevis synes jeg fortjener en forklaring, evt mulighet for endring.

Anonymkode: 80f65...246

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Første vennen jeg bevisst kuttet ut var min bestevenninne da jeg var 10 år gammel. Hun viste seg å være en bitch man ikke kunne stole på. Jeg hadde fortalt henne min da største hemmelighet, som er om incest og som jeg aldri hadde fortalt til noen andre. Litt etter at jeg hadde fortalt det til henne, så begynte mobberen i klassen å komme med disse anklagelsene mot meg som jo stemte. Jeg klarte heldigvis å avfeie det. Da jeg spurte bestevenninna mi om hvorfor hun fortalte det videre, så sa hun bare at det var ikke henne, det må ha kommet fra noen andre. Jeg sa ikke mer til henne. Jeg kunne tatt ganske så kraftig hevn og fortalt alle de hemmelighetene hun hadde fortalt meg. Men jeg bare kuttet henne ut og fant bedre venner som jeg kunne stole på. Sleit litt med å stole skikkelig på venner etter det. Det gikk 25 år før jeg turte å fortelle den hemmeligheten til noen andre, og da var det min bestevenninne over 25 år.

Senere er det bare én halv-venninne som jeg har bevisst kuttet ut. Vi har mange felles venner og vi hang bare sammen med andre venner og har nesten ingenting til felles. Og hver gang jeg inviterte henne med på noe for å være hyggelig og fordi jeg inviterte mange av de felles vennene våre, så passet det ikke, eller så var hun syk. Det var tydelig at hun ikke var så interessert i å henge med meg heller.

Anonymkode: 0798a...53e

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...