Gå til innhold

Det verste din partner har sagt til deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eksen min drev med psykisk mishandling og utsatte meg for seksuelle overgrep og voldtekter i flere år. Silent treatment, sinneutbrudd i fylla, manipulering ect. Han brøyt meg sakte, men sikkert ned. Jeg brøyt meg ut tilslutt, når jeg endelig klarte å åpne meg opp til vennene mine og de hjalp meg ut av det. Jeg har fortrengt mye av det, men her er noe av det han har sagt til meg:

- Det er din feil at jeg er psykisk syk, fordi du sier nei til meg når jeg vil ha sex.

- Det er du som må fikse meg (ptsd)

- Jeg får angst når du sier nei til å ha sex med meg, du må bare si ja eller så blir jeg aldri frisk

Når han likevel ikke respekterte et nei, eller respekterte at jeg hadde vondt (jeg utviklet vaginisme og slet med mye smerter) så tvang han seg på meg. Særlig når jeg sov.

- Du må vise at du elsker meg, og det kan du bare gjøre ved å ha sex eller la meg klå på deg til enhver tid (ikke de ordene, men det var det han mente)

- Du er en hore (kompisen hans prøvde seg på meg, jeg avviste han veldig TYDELIG, men likevel var det «min feil» fordi jeg hadde en utringet topp. Etter han hadde sagt dette, så gikk han å klapset venninna mi på rumpa)

- Du er stygg og slem som sier noe sånt, når det er ren løgn. Du bare juger og innbiller deg ting. (han hadde sagt stygge ting til meg i fylla kvelden før, og jeg valgte å ta det opp og si på en rolig måte at det ikke var greit. Nåde meg som prøver å ta opp noe, eller kritisere han på noen som helst måte. Da var det jeg som var gal, løgner, slem, fæl, stygg.. eller så var det jo min feil. Alltid min feil at han skulle angripe meg i fylla fordi noen feks spiste opp pizzaen han hadde bestilt.)

 

Da jeg gjorde det slutt og anmeldte han for voldtekt, ble han helt gal. Jeg turte ikke å dra hjem, fordi jeg var redd for at han skulle dukke opp på døra mi. Han ringte og sendte meldinger KONSTANT. Jeg blokkerte han OVERALT, men likevel ga han seg ikke med å prøve å kontakte meg. Selv et år senere! Jeg ga ingen respons overhodet, annet enn å blokkere han med en gang. Har ikke hørt fra han på en god stund nå, og godt er det.


idag er jeg sammen med en fantastisk snill mann, og kunne ikke hatt det bedre. Det var veldig uvant for meg å faktisk kunne si nei til sex, og bli møtt med forståelse og respekt. Eller å ikke måtte få tillatelse til å møte venner, eller dra på en fest. Det er fortsatt uvant for meg at jeg kan komme med konstruktiv kritikk uten å bli angrepet.

 

 

Anonymkode: 8d563...cd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.11.2020 den 23.29, AnonymBruker skrev:

Da jeg kom hjem fra sykehuset og fortalte at diagnosen var satt; MS. Han sa at da hadde vi fått det endelige beviset på at jeg var hjerneskadet. 

Jeg har aldri grått sånn i hele mitt liv. Det ble slutt etterhvert.

Anonymkode: f95f8...9c9

Huff!!! 

Jeg også har MS, og fortalte det til daværende samboer. Han sa ikke noe slemt da.. Men ellers: han kunne sint si at jeg bare kunne slutte å snakke, for det jeg sa var helt forbanna uinteressant. Eller be meg holde kjeft. Eller si at det var godt jeg hadde fått en diagnose sånn som jeg holdt på (angst).. Ikke sammen i dag, nei. 

Anonymkode: 02905...b35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks drev med psykisk vold gjennom hele forholdet. I ettertid forstår jeg ikke hvordan jeg klarte å bli fanget i nettet hans, men det tok lang tid før jeg klarte å bryte. Den ene dagen fikk han ikke nok av meg, og neste dag var det silent treatment. Han begynte å si stygge ting da forholdet var ferskt, men han påpekte alltid at det bare var «tull». Når han drakk, noe han gjorde hver dag, så fikk han sinneutbrudd og kastet ting vegg imellom. Etter hvert startet den fysiske volden, og fikk ofte blåmerker. Det var nesten som om han passet på at blåmerkene ikke var synlige. Han slo meg f. eks aldri der det kunne være synlig for andre. Jeg må innrømme at den psykiske volden har tatt knekken på meg. Den fysiske tenker jeg egentlig ikke noe over, selv om det sikkert høres sykt ut å si. 
 

-Jeg ble fortalt daglig at jeg var syk i hodet. Han tvang meg til å gjøre seksuelle ting som jeg ikke hadde lyst til å gjøre. Han fortalte også  detaljert hva han hadde gjort seksuelt med eksen sin. Har mistet tellingen over hvor mange ganger han kalte meg for fitte og hore. Jeg var en lat faen og hvis han ikke fikk nok sex, skulle han være utro. Han kommenterte utseende til andre jenter og drev og flørta med andre på byen. Han hadde i tillegg flere jenter på snap. Han fikk meg tilmålte føle meg skikkelig dårlig og miste all selvtilliten.
 

Jeg kunne sikkert ramset opp flere ting, men det var bare halvparten av hva han holdt på med daglig. Jeg gikk på flere psykiske smeller opp gjennom årene, men klarte nylig å komme meg ut av helvete. Jeg sover bedre om natten og prøver å ikke tenke på hva han gjør osv. Selvtilliten er på bånn, og jeg har en lang vei å gå for å få den tilbake, men jeg vet at jeg får det bedre i lengden. Jeg har et enormt sinne og avsmak mot han. Først og fremst blir jeg sint på meg selv, for at jeg lot det gå så langt at han klarte å ødelegge meg på denne måten. Hvis det er noen som lever med en slik person, så vil jeg bare si at det finnes håp❤️ Når jeg klarte å komme ut, så klarer du også det.  

Anonymkode: 05575...5b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste var vel etter han hadde voldtatt meg og sa "Slutt å grin og gå å vask deg". Jeg har aldri følt meg så liten som jeg gjorde da. 

 

Anonymkode: bda23...0e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min kalte puppene mine speilegg.  Han trodde det var humor og jeg lot som jeg ikke brydde meg om det , helt til jeg fikk nok og skjelte han ut etter noter. Jeg ble så sint at jeg tror han fikk sjokk. Han har aldri  sagt det siden 

Anonymkode: ddbbb...4d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det var min egen skyld at han hadde vært utro, fordi jeg var syk (kreft) og han ble ensom mens jeg var på sykehuset. 

Anonymkode: c110a...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...