Gå til innhold

Det verste din partner har sagt til deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Du er jo helt hjernedød!" Sa han, med grunnlag i at jeg glemte bankkortet hjemme. Vi hadde ikke kommet 600m hjemmefra en gang før jeg oppdaget det.. 

Han er en eks.

Anonymkode: 28c64...010

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Er unger inni bildet, derfor låst. 

Anonymkode: b564d...fd0

Jeg skjønner det kan virke slik, men du er ikke låst kun fordi dere har barn. Du vet barn får med seg ekstremt mye mer enn det man selv tror. De merker fort om mamma og pappa ikke har det bra. Og ofte er det beste å ha skilte foreldre som kan være høflig og samarbeide om delt tid med barnet enn å få med seg at mamma og pappa har det fælt. Jeg lover deg, de merker slikt. 

Snakker utifra egen erfaring og flere kjentes erfaring. Det er vanskelig, men om du har det fælt i ditt forhold, så er barna mest sannsynlig klar over det, og det kan skade dem mer. 

Anonymkode: adf0d...351

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det var psykologisk mishandling mellom de to i forholdet.
Noen ting hun fortalte meg, foretrekker jeg å holde meg privat.

-Hun snakket dårlig om min avdøde far. 

-Ved en anledning planla vi en utenlandsreise. Vi skulle bli hjemme hos noen av vennene hennes, dessverre ble turen avlyst og hun følte seg ødelagt fordi vi virkelig ønsket å gjøre turen til utlandet. Hun gråt hele natten, og jeg ringte henne på telefon, vi hadde et langdistanseforhold, og jeg inviterte henne til å besøke hjemmet mitt i utlandet.
Hun fortalte meg "Du forstår ikke at jeg ikke vil reise til ... (landet der jeg bor). Jeg ønsket å reise dit vennene mine bor. Du bare forstår ikke." Jeg var stille resten av samtalen. Jeg var knust inne. Forholdet var aldri det samme for meg, men jeg bestemte meg for å fortsette på grunn av andre hendelser som jeg ikke vil nevne. 

-Jeg spurte om hun ville besøke et land en gang i livet. Bolivia. Hun svarte: En vg lærer fortalte meg at Bolivia er et land med en stor indianerbefolkning. Hun fortalte meg at de er paprika, de har ikke god hygiene og de er ganske dumme. Jeg vil ikke besøke det landet. Hun vet at jeg er 50% indianer. Jeg spurte henne dette fordi da ønsket jeg å invitere henne til å se huset der oldeforeldrene mine hadde bodd.

Anonymkode: 9ebed...788

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det var psykologisk mishandling mellom de to i forholdet.
Noen ting hun fortalte meg, foretrekker jeg å holde meg privat.

-Hun snakket dårlig om min avdøde far. 

-Ved en anledning planla vi en utenlandsreise. Vi skulle bli hjemme hos noen av vennene hennes, dessverre ble turen avlyst og hun følte seg ødelagt fordi vi virkelig ønsket å gjøre turen til utlandet. Hun gråt hele natten, og jeg ringte henne på telefon, vi hadde et langdistanseforhold, og jeg inviterte henne til å besøke hjemmet mitt i utlandet.
Hun fortalte meg "Du forstår ikke at jeg ikke vil reise til ... (landet der jeg bor). Jeg ønsket å reise dit vennene mine bor. Du bare forstår ikke." Jeg var stille resten av samtalen. Jeg var knust inne. Forholdet var aldri det samme for meg, men jeg bestemte meg for å fortsette på grunn av andre hendelser som jeg ikke vil nevne. 

-Jeg spurte om hun ville besøke et land en gang i livet. Bolivia. Hun svarte: En vg lærer fortalte meg at Bolivia er et land med en stor indianerbefolkning. Hun fortalte meg at de er paprika, de har ikke god hygiene og de er ganske dumme. Jeg vil ikke besøke det landet. Hun vet at jeg er 50% indianer. Jeg spurte henne dette fordi da ønsket jeg å invitere henne til å se huset der oldeforeldrene mine hadde bodd.

Anonymkode: 9ebed...788

Vi er ikke fremdeles sammen. Men jeg liker hun, jeg var veldig manipulerende og umoden også. Jeg vil be om unnskyldning for de dumme tingene jeg gjorde og sa.

Anonymkode: 9ebed...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det var psykologisk mishandling mellom de to i forholdet.
Noen ting hun fortalte meg, foretrekker jeg å holde meg privat.

-Hun snakket dårlig om min avdøde far. 

-Ved en anledning planla vi en utenlandsreise. Vi skulle bli hjemme hos noen av vennene hennes, dessverre ble turen avlyst og hun følte seg ødelagt fordi vi virkelig ønsket å gjøre turen til utlandet. Hun gråt hele natten, og jeg ringte henne på telefon, vi hadde et langdistanseforhold, og jeg inviterte henne til å besøke hjemmet mitt i utlandet.
Hun fortalte meg "Du forstår ikke at jeg ikke vil reise til ... (landet der jeg bor). Jeg ønsket å reise dit vennene mine bor. Du bare forstår ikke." Jeg var stille resten av samtalen. Jeg var knust inne. Forholdet var aldri det samme for meg, men jeg bestemte meg for å fortsette på grunn av andre hendelser som jeg ikke vil nevne. 

-Jeg spurte om hun ville besøke et land en gang i livet. Bolivia. Hun svarte: En vg lærer fortalte meg at Bolivia er et land med en stor indianerbefolkning. Hun fortalte meg at de er paprika, de har ikke god hygiene og de er ganske dumme. Jeg vil ikke besøke det landet. Hun vet at jeg er 50% indianer. Jeg spurte henne dette fordi da ønsket jeg å invitere henne til å se huset der oldeforeldrene mine hadde bodd.

Anonymkode: 9ebed...788

"primitiv" 

Anonymkode: 9ebed...788

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. han har vel sagt "hold kjeft" et par ganger, under krangler. Det har jeg opplevd som veldig sårende, men sammenlignet med mye annet her er det jo en bagatell. Han har sagt unnskyld med én gang temperatur har roet seg.

Har selv kaldt han en jævla idiot én gang 🤫 preggy hormones 😅

Anonymkode: cda16...374

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy så stygge menn mange forteller om😲😲 Det styggeste min mann har sakt var hold kjeft en gang, forsåvidt greit, jeg fortjente den👀 en annen gang sa han at mora lagde bedre middag enn meg, kjøttkaker😂 Skjønner at jeg ikke bør føle meg såret🙈

Anonymkode: 2ef84...6bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han prøver å såre når han er sint. Noen eksempler: 
Du er for gammel og for kjedelig for meg

Du er oppmerksomhetssyk og liker å vise deg fram (ikke sant!)

Du har psykopatiske trekk

Du driter i meg

Du puler andre

Du trykker meg ned
Du bryr deg bare om deg selv

Han har kalt meg nedlatende og fitte. Beklaget det siste da.

Anonymkode: 2830e...bea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innser du da hvordan du har gjort deg selv til et offer?

Anonymkode: 8e9a3...864

Hvordan gjør jeg det mener du? At jeg nå innser at hvordan han var mot meg ikke var greit og at "tulla" ikke er en god unnskyldning for å dra partner ned hele tiden. Nei, beklager jeg synes faktisk at jeg fortjener noen drar meg opp og ikke ned, men for all del noen synes sikkert det er artig å tulle med at partner er stygg osv. 

Jeg innså for øvrig også at jeg må slutte å nedsnakke meg selv til andre så vet jo at jeg også har mine feil, men synes allikevel ikke at det var greit. 

Anonymkode: 6f76d...f8e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min sa så mye stygt til meg at ikke skjønner at jeg holdt ut med vedkommende så lenge. 

Det første halvåret vi var sammen var han verdens snilleste og roligste mann, og jeg var så forelska. Plutselig gjorde han det slutt og jeg ble helt knust. Husker enda da han ringte meg og angret, og ba meg om å tilgi ham. Selvfølgelig gjorde jeg det, noe jeg angret mye på i ettertid...

Da vi ble sammen igjen var han helt forandret i væremåten sin. Han ble stygg, kald og nedlatende mot meg, men ettersom jeg var i en så sårbar posisjon som den jeg var i, klamret jeg meg til de få gode øyeblikkene vi hadde. Jeg gikk konstant på tåhev i frykt for å gjøre/si noe som opprørte ham. Det kunne være helt enkle ting, for eksempel som gang vi var på butikken og han spurte hva jeg ville ha til middag. "hmm, vet ikke helt, tror jeg må tenke litt på det," svarte jeg. Da så han på meg med forakt i blikket og gneldret "fyfaen, du er jo helt tiltaksløs og apatisk!". Dette er bare et av eksmplene på måtene han kunne dra meg ned på, men mest av alt var det selve måten han snakket til meg på og den hånlige latteren hans.

Han kunne le på en sarkastisk, ekkel måte hvis jeg sa noe morsomt, som kun hadde til hensikt å få meg til å føle meg dum. Kalte meg helt ubruklig osv. Husker også alle de gangene jeg lå i sengen ved siden av ham og gråt fordi jeg var så såret av noe han hadde sagt og han bare lo eller mumlet noe oppgitt "åh fyfaen..." før han snudde seg bort fra meg. En gang husker jeg at jeg ble så desperat at jeg bare måtte løpe ut midt på natten på vinteren mens jeg gråt og var helt ifra meg. Han brydde seg ingenting da jeg kom inn igjen. 

En annen gang var vi på en telttur, som for øvrig var helt jævlig. En kveld kom vi til en liten by hvor det var avholdt en festival. Jeg merket at han flørtet litt med en av jentene som var der og jeg reagerte med å bli stille (ville ikke si noe i frykt for å gjøre ham sint). Etter en stund får han presset ut av meg hva som plager meg (jeg fortalte det på en helt rolig måte), og det fører til at han klikker totalt. Han skriker til meg på gata, kaller meg en jævla idiot bl.a., og går ifra meg på denne helt ukjente plassen alene. 

Plutselig kunne han være søt og snill igjen, og da ble jo jeg kjempeglad lol. HELDIGVIS kom jeg meg ut av dette destruktive forholdet i en alder av 24, om enn noe mentalt påvirket. Angrer på alle årene og tårene jeg kastet bort på denne personen, samtidig som jeg føler på en sympati for ham også. Tror virkelig ikke at han hadde noe bra med seg selv.

I dag har jeg verdens mest fantastiske samboer, som behandler meg som om han virkelig elsker meg og respekterer meg og vil mitt beste. Det er en helt fantastsik følelse ❤️  

Anonymkode: a11d1...6f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hore, ludder, lav IQ, valp, drittunge, klovn og å true med å ta ut øyene mine????

Han for kraftig sinne utbrudd og 2 minutter etterpå beklager han seg og spør om tilgivelse, og at han har null kontroll på den «dritt kjeften» sin. 
 

plagde meg i starten, men vi har vært sammen en stund. Disse ordene sårer meg i noen ganger, andre ikke. Vi har snakket om det utallige ganger at det IKKE er greit å si slikt til partner, så vi «jobber med saken»... håper det noen gang løser seg☹️

Anonymkode: 8ead4...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min X drev med psykisk terror.

alt man kan tenke seg har han sagt på ett tidspunkt, inkl å true meg på livet mens han kvelte meg

Anonymkode: f626b...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåværende partner har ikke sagt noe stygt til meg, han er en mann som respekterer kvinner, og spesielt partneren sin. Han har aldri kalt meg feit, kaller meg vakker hver dag, uansett om jeg går kledd som en "dass" eller om jeg er pyntet. ❤️ Han har god oppdragelse rett og slett.

Eksen derimot drev psykisk manipulering. Helt ærlig har jeg svært bevisst glemt hva han sa, for jeg vil ikke la det ligge der i hodet og bli påmint om det. Men det var mye stygt, og mye indirekte stygt om familie, utseendet mitt om jeg ikke sminket meg, osv.

Anonymkode: 48fe2...4fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ropte "Hold kjeft di stygge jævla kjerring!" Foran venner og flere kollegaer av han.Vi hadde spillkveld på jobben hans og jeg hadde kjøpt med øl til han og ønsket god stemmning. Uheldigvis slo jeg han i mario cart..

"Du er syk i hodet" dukket også ofte opp, evt at det måtte feile meg noe, hjerneskada osv.

Han tok bilder av meg på snapchat i smug, la på djevelhorn-filter og sendte rundt til venner/kollegaer. Han fortalte også at de han hadde vært utro med så "skikkelig bra ut", kostet "bare 2000 kr natta" (de var østeurpeiske prostituerte på "snarvisitt")

Skrev melding til meg mens han var ute på byen at det var så "deilig å slippe unna kona" og sendte snap av at han og venner hygget seg ute med biljard, middager osv.

I følge han hadde jeg også "vinkelnakke" "pukkelrygg" og at jeg så ut som Hagrid i Harry Potter. Ja, og "jødenese" også.

I en periode måtte jeg haste hjem fra jobb fordi han hadde angstanfall men trodde han var alvorlig syk, og var inn ut ut av legevakten. De gangene jeg faktisk var skikkelig syk, typ prolaps i ryggen og kunne ikke bevege meg  - fikk jeg beskjed om å "komme meg til legen selv"  Jeg klarte det til slutt men brukte flere timer og måtte slepe meg over gulvet hylende av smerte.

Han brukte også å klikke, si masse stygge ting på kort tid, så glemme alt og bli rasende når jeg spurte hvorfor han var så slem.

Til våren feirer jeg 4 års skilsmisse:)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier at å bli sagt "hold kjeft" til og bli kalt kjærring ikke er ille sammenlignet med den mishandlinga en del av oss i tråden har blitt utsatt for: 

Ingen skal finne seg i å bli kjefta på og bli kalt ting. Husk det! 

Anonymkode: f95f8...9c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med nåværende partner er det kortere å fortelle om de hyggelige tingene enn de vonde tingene han har sagt til meg. Så det endte med brudd over en lengre periode. Han var en ny mann da vi ble sammen igjen. Han innså endel ting om hvor frekk han var. Heldigvis. 

Anonymkode: 083fa...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da jeg etter mange år ga beskjed om at jeg ville skilles. "Ja, nå kan du bare ha det så godt, ingen vil ha ei feit alenemor med en rar og skadet unge" 
 

Endel år etterpå, jeg er i nytt, stabilt forhold, hvor både "rare" og "ikke-rare" unger er tatt imot med åpne armer.

Anonymkode: 095d2...a06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde alt for han, tok alltid initiativ til å møtes og finne på ting, mens han dro ut hver helg og aldri prioriterte meg. Jeg var rett og slett onsdagskjæresten som bare var god nok når det ikke skjedde noe bedre. Jeg tok det opp med han og han sa "men jeg har jo ikke lyst til å sitte med deg i helgene, jeg vil gjøre andre ting sammen med andre folk, og jeg vil gjøre det uten å ha deg med". Samtidig kom det frem at han hadde vært utro med samme dama to ganger og på spørsmål om hvorfor sa han at han ville ha nærhet og kos.. Det ødela meg helt, jeg hadde gjort alt for han og ingen ting var godt nok. 

Anonymkode: d8f43...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste han har sagt er da han gjorde det slutt en gang tidlig i forholdet vårt. Han sa det riktignok på en respektfull måte, men det var jo fælt. Vi ble sammen igjen noen måneder senere, og har nå vært gift i flere år og har det veldig bra sammen. Men det at han ville gå fra meg satt dypt i ganske lenge. Ikke at det er noe å klage over sammenligna med det mange skriver om her... 😮 

Anonymkode: 1c9f6...265

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...