Gå til innhold

Kan noen forklare meg hvorfor det er så jævla populært å bo i Oslo?


knulleGuden666

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Giftmann30 skrev:

Jeg bor på landet og stemmer FrP , føler meg litt truffet😂

Stem på hva du vil for min del, men Frp har ikke vist noe tegn på å holde sine løfter om hverken bomstasjoner og innvandring ++++

Hadde Frp stått for det de sier hadde nok jeg også stemt Frp, men det Frp sier og det de gjør er totalt omvendt dessverre. 

Bare du ikke stemmer mdg så går det nok, men ikke glem å vurder SP 😉 med et godt valg til SP kan vedum bli statsminister så vi slipper støre 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, 000VF000 skrev:

Å forklare Oslo for deg er som å forklare sex til en jomfru. Du mangler alle forutsetningene for å forstå.

Så ille tror jeg ikke det er 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en liten by 40 min utenfor Oslo, men jeg elsker Oslo❤️ 

Anonymkode: f6481...6d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Drizzt skrev:

Er det bare Oslo folk som fornekter det hele landet vet? Det er jo ikke noe hemmelighet at Oslo sliter med mye kriminalitet i visse områder, gjenger, politiet setter inn ekstra ressurser hele tiden, ungdommer begår kriminalitet og narkotika flyter på skolene og gatene. Det omtales i media hele tiden, så det burde ikke vært ukjent også for deg? 

 

En nyere artikkel:

https://journalen.oslomet.no/2020/02/disse-bydelene-er-mest-kriminelle

Tolv prosent av all kriminalitet i Norge skjer i Oslo-bydelene St. Hanshaugen, Grünerløkka, Sagene og Gamle Oslo. .... I fjor ble det begått 36.000 lovbrudd i Oslo-bydelene St. Hanshaugen, Grünerløkka, Sagene og Gamle Oslo. Det utgjør nesten tolv prosent av all kriminalitet i Norge, melder Aftenposten. Tallene er hentet fra kriminalstatistikken for Oslo. I underkant av fire prosent av Norges befolkning bor her.

https://www.nrk.no/dokumentar/her-foler-folk-seg-mest-utrygge-1.11028197

Eller her. Lista er lang, du kan bruke Google og finne mer.

Jeg tror nok at grunnen til at de ikke mener det er kriminalitet i Oslo er pga at det er så ekstremt mye av det så oslofolkene ikke tror og mener at det er kriminalitet. Enten det eller så må de gå rundt med skylapper foran øynene

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Galdhøpiggen said:

Jeg bor i bygda for der er der mennesker er skapt for å bo, vi alle er dyr som hører til i naturen, ikke på betong, asfalt og brostein

For et merkelig argument. Du bor neppe i en hule i skogen eller ved kysten og lever av jakt og sanking? Og du deltar i et diskusjonsforum på internett via en PC, nettbrett eller smarttelefon. Altså... Både brostein, asfalt, betong og byer er langt eldre og mer "naturlige" fenomener enn trehuset du bor i og ihvertfall internettet du diskuterer på.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Imsen skrev:

For et merkelig argument. Du bor neppe i en hule i skogen eller ved kysten og lever av jakt og sanking? Og du deltar i et diskusjonsforum på internett via en PC, nettbrett eller smarttelefon. Altså... Både brostein, asfalt, betong og byer er langt eldre og mer "naturlige" fenomener enn trehuset du bor i og ihvertfall internettet du diskuterer på.

Jeg bor ikke i en hule nei, men bor faktisk i telt og under åpen himmel, snøhule osv flere mnd i året. Har hatt 1 tur i villmarka i 1 år sammenhengende og ellers har jeg flere år i telt på turer hvert år. Har kun mobildata, ikke data hjemme og en halvgammel billig mobil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Har oppdratt barn i tykkeste groruddalen, noe som var like trygt og godt som andre steder. Du har ikke vært i Oslo, har du? 

Anonymkode: 3f6b9...77b

Nei, jeg har ikke ''vært'' i Oslo - bare jobbet der i noen år :klo: Teller det? Og alle venneparene med barn som flyttet ut av østkanten på grunn av ghettoisering og utrygghet. 

Hvor mange år siden hadde du barn i barnehage- og grunnskolealder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Galdhøpiggen said:

Jeg bor ikke i en hule nei, men bor faktisk i telt og under åpen himmel, snøhule osv flere mnd i året. Har hatt 1 tur i villmarka i 1 år sammenhengende og ellers har jeg flere år i telt på turer hvert år. Har kun mobildata, ikke data hjemme og en halvgammel billig mobil. 

Jaha, ja. Så fordi du bruker mobildata til å logge på Kvinneguiden og sover ofte i telt er du liksom nærmere naturen enn oss som bor i Oslo (og som også sover mye under åpen himmel)? Man skal høre mye før øra detter av, det er ihvertfall helt sikkert.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, nedsettende og hatefulle innlegg, og forherligelse av lovbrudd, samt svar til dette. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Galdhøpiggen skrev:

Jeg bor ikke i en hule nei, men bor faktisk i telt og under åpen himmel, snøhule osv flere mnd i året. Har hatt 1 tur i villmarka i 1 år sammenhengende og ellers har jeg flere år i telt på turer hvert år. Har kun mobildata, ikke data hjemme og en halvgammel billig mobil. 

Dette høres ut som et mareritt spør du meg😂

Anonymkode: 2b468...81a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd både i Oslo og i London. Det jeg liker veldig godt med byen er at jeg kan være mer anonym der. Jeg bor nå landlig og trives jo med det også, men savner byene av og til. Bare det å kunne gjemme seg litt bort. Her jeg bor nå vet alt noe om alle. Nå har jeg ikke bodd i andre storbyer her i Norge så har ikke så mye å sammenlikne med her. Samt kollektiv tilbudet er mye bedre i en by ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Oslo, men kunne gjerne bodd et annet sted. Men for meg er det jobbmuligheter. Jeg søkte jobb mange steder utenfor både Oslo og Østlandet da jeg var ferdigutdannet. Fikk absolutt ingen intervjuer utenom i Oslo. 

Mener selv at man virkelig burde lagt mer statlige arbeidsplasser til f. eks Hamar, Kristiansand, etc. Vet at mange ikke ønsker å bo i Oslo, men de har utdannelser hvor det kun er i Oslo de får relevante jobber.

Jeg tittet litt på Sørlandet en periode for moro skyld, men det dukket ikke opp en eneste relevant jobb for meg.

Anonymkode: 0a2cc...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.11.2020 den 19.20, Galdhøpiggen skrev:

Er ikke sinna jeg? Jeg skjønner bare ikke at det er så populært å bo på en slik plass det kun er elendighet og kriminalitet, samt dyre priser på alt og det stresset med at man ikke har noen steder å være for seg selv

Oslo er parker, grøntområder,stillhet, puls, en rett og slett fantastisk by som har alt. Jeg bor ikke i Oslo og kommer nok ikke til å flytte dit, men elsker likevel byen og tror aldri jeg blir lei den. En trenger jo ikke kun å gå på Karl Johan, andre deler av byen er mye roligere.

Oppe på Sagene / Storo er det rolig og godt. Kriminalitet og narkotika er det overalt. I min lille by er det også stoff og høye boligpriser.

Anonymkode: 062ff...9ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid lurt på hvorfor det ofte er folk utenfor Oslo som som regel har liten opplevelse av Oslo bortsett fra rundt Oslo S og som mener at ut fra det de har lest eller sett på av nyheter så er Oslo så ille og fullt av kriminalitet med mer :blink:

Det eneste stedet jeg har blitt tilbudt narko er i en annen by :sleep:

Er ikke enig med dem som sier Oslo er verdens flotteste hovedstad... altfor mye surr i arkitektur, veldig lite pent estetisk sett >_<  

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Innvandrere gir farge, krydder og andre fargerike innslag til bybildet. Har du sett hvor kaldt og sterilt det er på Frogner eller bygda? #Grønland4eva

Anonymkode: d8f4b...3cb

Du har jo ikke peiling! 🙄

https://bydelsfakta.oslo.kommune.no/bydel/alle/innvandrerbefolkningen/

Anonymkode: 4ea12...3fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.11.2020 den 19.41, AnonymBruker skrev:

Det er mye som "feiler" Oslo men, hvor eller i Norge kan man få kjøpt pakistansk mango?? Jeg sier som turbonegro : Oslo din gamle hore- jeg elsker deg.

Anonymkode: 443fa...d66

Trondheim? Bergen? 

Anonymkode: 1a6ea...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Har bare lest HI)

Den aller viktigste grunnen til at det er "så jævla populært" å bo i Oslo er at det er det stedet i Norge med flest mennesker. Det mange som ønsker å finne mennesker å de kan jobbe med, være venner med, ha familie med - noen de kan passe sammen med og ha tilhørighet til.

Anonymkode: a5a3c...087

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har jo ikke peiling! 🙄

https://bydelsfakta.oslo.kommune.no/bydel/alle/innvandrerbefolkningen/

Anonymkode: 4ea12...3fb

Har jeg ikke peil etter snart 40 år i Oslo😂😂😂

Kaldt og sterilt som i menneskene og atmosfæren der. Du kan ikke si meg at min opplevelse er feil, skjønner du.

Anonymkode: d8f4b...3cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2020 den 19.52, AnonymBruker skrev:

Ville aldri bod i Oslo, har 3 døtre og leser stadig om voldtekt . Uff! For mange kulturer i en by. 

Anonymkode: d8ffc...f44

Her 2 venninner inkuldert meg selv, som ble voldtatt på bygda av etniske nordmenn, du leser ikke om det fordi det aldri blir anmeldt for du må kjøre 5 mil for å komme deg til krisesenter å anmelde.

Anonymkode: beb28...657

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...