Gå til innhold

Kan noen forklare meg hvorfor det er så jævla populært å bo i Oslo?


knulleGuden666

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Galdhøpiggen skrev:

Jasså? Det finnes ikke en eneste plass i Oslo hvor man kan være for seg selv, her f. Eks kan jeg gå ut døra og gå 5 min inn i skogen uten å se eller møte et eneste menneske. Ingen steder i nordmarka i Oslo man kan det. Det har ikke jeg merket her i bygda hvertfall 

Hvorfor prater du om ting du ikke har filla peil på? 

 

Anonymkode: 24bfb...be0

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men altså: Det er jo bare noen få damer (gjerne feite) og bakstreverske gubber igjen på bygda og dere må gjerne bli der. Får dere mot formodning en fin datter, flytter hun til oss i Oslo😀👍. Fin ordning.

Anonymkode: 6c9a0...962

Kom ut å se? Vi er jo ute å løper i skogen og mye på beina, jobber mindre pga lavere gjeld, mye tid til trening , på vinter går vi på ski😁, ikke noe MC her.. vi er jo slankere en Oslo folk flest!

Anonymkode: d8ffc...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Galdhøpiggen skrev:

Det du går ned i lønn er ingen ting i forhold til det du sparer på hus og andre ting i bygda. 

Men så rart at du ikke forstår at andre har andre interesser enn deg? Jeg bryr meg ikke om penger, men elsker live musikk og uteliv. Være sosial når man vil og usosial npr man vil. Elsker kultur, gater, og marka er rett ved om jeg har behov. 
Vokste opp i en bygd ca 30 min utenfor Oslo, og det var hyggelig  det, men ikke noe jeg ønsker nå. Har ikke barn, så kanskje det har noe å si. 
Men vi trenger byen, og alle pengene det genererer, alle skatter. Hadde ikke blott noen broer oppe i nord om ikke Oslo betalte:)

Anonymkode: 512fe...303

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som "feiler" Oslo men, hvor eller i Norge kan man få kjøpt pakistansk mango?? Jeg sier som turbonegro : Oslo din gamle hore- jeg elsker deg.

Anonymkode: 443fa...d66

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo heldigvis valgfritt begge deler :) 

For min del ønsker jeg å være sammen med folk som er litt «raskere» og ønsker å oppleve mer. Det skjer jo generelt mye mer i byen enn på bygda - hvis du ønsker det selv.

Mine venninner fra hjembygda er 10kg + alle sammen, og «loffer» litt rundt å steller hus mann og barn.  De trives med det, og jeg trives i byen med mitt liv. stressliv» som de kaller det

Også har vi det veldig hyggelig sammen også, og deler historier fra hver våre verdener ;) 

 

Anonymkode: 78a49...729

De er jo 10Kg+ fordi de koser seg i fast forhold og trygge rammer , dette er Uavhengig  hvor man bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Oslo, ser lite av kriminalitet. Her har vi sykler  og ski ulåst utenfor døra...

Naboene er hyggelige, vi møtes alle i fellesområdene med barn og hunder. Vi damene i husene møtes og tar et spontant glass vin/brus på benken i felleshagen mens ungene sover i huset 20 meter unna, og vi kan sitte der med babycall og være sosiale men samtidig hjemme alle sammen. Med hus på felles tun kan jeg trekke meg tilbake eller være sosial om jeg ønsker det.

Jeg kan gå til marka på 7 minutter, velge "E6"-stien og gå blant folk og endte opp på kafé, eller svinge av og gå på sti alene innover i skogen.

Jeg kan ta med barna og tusle bort på lekeplassen 400 meter unna, og møte nye hyggelige mennesker mens ungene leker med nye barn. God sosial trening.

Jeg kan gå 20 min, kjøre 3 min eller ta trikk 10 min til barnehagen. Jeg har søndagsåpent butikk 300 meter unna. Jeg har Smoothie Exchange 1 km unna. Kafé, deilige restaurantere, foodora med et hav av utvalg.

Jeg har verdens beste og mest interessante jobb, og tjener såpass at selv om huset er svindyrt så går ikke mer enn 1/3 av lønne med på å betale for det.

Lever det livet jeg ønsker å leve.

Kommer fra bygda, og ser mange fordeler med det og. Større hus, mer privatliv... men så stopper det litt opp for min del der altså. Jeg setter så pris på menneskene rundt meg her, kulturelle tilbud, åpenheten i nabolaget og mulighet til å velge mellom det livlige og sosiale og det rolige isolerte alt ettersom humøret.

Kanskje jeg hadde funnet dette et annet sted og, men drømmejobben er her i Oslo

Anonymkode: bceaa...ded

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kom ut å se? Vi er jo ute å løper i skogen og mye på beina, jobber mindre pga lavere gjeld, mye tid til trening , på vinter går vi på ski😁, ikke noe MC her.. vi er jo slankere en Oslo folk flest!

Anonymkode: d8ffc...f44

Det er faktisk heeeelt feil. Bygdefolk er generelt feitere og tyngre enn folk i byer.

Les deg opp på statistikk om nettopp dette. 

I tillegg vil jeg påpeke, jeg er Oslogutt som flyttet til bygda for å realisere det å bo i naturen og starte med egne prosjekter. Jeg er helt sjokka over hvor late folk flest er på bygda, det kjøres snøscooter og ATV til alle rekreasjonsaktivteter. Kun et fåtall tar skiene fatt og fyrer opp et bål noen hundre meter fra huset. Stort sett ingen tar lengre dagsturer.

Anonymkode: 24bfb...be0

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom ut å se? Vi er jo ute å løper i skogen og mye på beina, jobber mindre pga lavere gjeld, mye tid til trening , på vinter går vi på ski😁, ikke noe MC her.. vi er jo slankere en Oslo folk flest!

Anonymkode: d8ffc...f44

Hvilke bygd kommer du fra. I min er det mange som har en kg pluss pr år  etter vi sluttet på gymnaset 🤣

Har skauen rett i nærheten, men den brukes neimen ikke av mange.

Anonymkode: 78a49...729

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er igrunn morsomt å se hvor snurte folk blir når folk ikke liker Oslo. Og så må jeg bare si ; dere sier at folk ikke vet hva de snakker om når de drar fram negative ting med Oslo men det har virkelig ikke mange peiling på når de snakker om bygda som om de har fasiten heller. 

Anonymkode: c41b1...dbf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk heeeelt feil. Bygdefolk er generelt feitere og tyngre enn folk i byer.

Les deg opp på statistikk om nettopp dette. 

I tillegg vil jeg påpeke, jeg er Oslogutt som flyttet til bygda for å realisere det å bo i naturen og starte med egne prosjekter. Jeg er helt sjokka over hvor late folk flest er på bygda, det kjøres snøscooter og ATV til alle rekreasjonsaktivteter. Kun et fåtall tar skiene fatt og fyrer opp et bål noen hundre meter fra huset. Stort sett ingen tar lengre dagsturer.

Anonymkode: 24bfb...be0

Vi bor ikke i samme bygd🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Galdhøpiggen skrev:

Jeg har alltid lurt på hvorfor det er så jævla populært å bo der, det eneste må være litt bedre jobbmuligheter og litt bedre lønn enn i bygda. Men hva hjelper det når alt er så svindyrt der?? Å kjøpe seg hus/leilighet er minst 10 ganger så dyrt som her jeg bor, kommunale avgifter er dyrt, her er ting privat. 

Jeg kan ikke fatte og begripe at så mange ønsker å bo der, det er langt over min fatteevne, selv kjører jeg ikke igjennom der en gang, bare navnet Oslo gjør meg dårlig! 

Prisene er en ting, men det verste er jo all kriminaliteten, narkotika og annen elendighet, hva får folk til å like det jævla stresset det er å bo der??? 

Det samme gjelder alle byer, men Oslo er absolutt det verste

Hahaha typisk bøgda🤦‍♀️🤦‍♀️ "all narkotikaen og kriminaliteten" Du tror virkelig at den gjengse Osloborger havner borti kriminalitet? 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kommer søt dette hatet mot Oslo fra???

Anonymkode: 50091...d84

Misunnelse. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rant skrev:

Misunnelse. 

? Alle kan jo bo i Oslo, om man vil ha gjeld hefta til helvete😂😂 og ikke plass til å snu seg engang. 

Anonymkode: d8ffc...f44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Gran00 skrev:

Hahaha typisk bøgda🤦‍♀️🤦‍♀️ "all narkotikaen og kriminaliteten" Du tror virkelig at den gjengse Osloborger havner borti kriminalitet? 

Ville aldri bod i Oslo, har 3 døtre og leser stadig om voldtekt . Uff! For mange kulturer i en by. 

Anonymkode: d8ffc...f44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å bo i Oslo. Her jeg bor er det rolig og barnevennlig, med kort vei til alt. Har kort vei til alt (jobb, kafeer, marka, sjøen, kulturliv, utesteder, butikker), og et godt sosialt nettverk. Jeg imidlertid forstår ikke at folk vil bo på landet.. ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født og oppvokst i Oslo. Og elsker Oslo. Og har aldri opplevd kriminalitet her. Og jeg festet mye i mine yngre dager, og gikk mye alene i byen på natta. Bodde noen år på bygda, har aldri sett så mye kriminalitet. Og sladder ut av en annen verden. Trives så mye bedre i Oslo, og der er det mye å finne på.

Men nå er det vel fantastisk, at vi alle er forskjellige. Oslo har jo ikke plass til hele Norges befolkning.

Anonymkode: 9dfa7...4cc

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Giftmann30 skrev:

De er jo 10Kg+ fordi de koser seg i fast forhold og trygge rammer , dette er Uavhengig  hvor man bor.

Snikende 10kg+ over flere år er tegn på forfall i mine øyne, og ikke ett sunt trivselsbevis. 

Jeg har bodd i byen med samme mann i 20 år, trives med livet, og veier det samme nå som da jeg var 20.  

Men det er jo godt at alle ikke ønsker å bo på bygda, for da hadde det blitt flere for dere å møte i skogen, og dyrere hus. 

Anonymkode: 78a49...729

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

? Alle kan jo bo i Oslo, om man vil ha gjeld hefta til helvete😂😂 og ikke plass til å snu seg engang. 

Anonymkode: d8ffc...f44

Det er jo helt klart følelser involvert når man "hater" en by, uten å i det hele tatt har bodd der. Man mobber som følge av misunnelse eller fremmedfrykt. Er det skummelt at andre ikke nødvendigvis vil leve som du? Om du ikke bryr deg, så kan du vel bare ignorere? Jeg tenker ikke et sekund på bygda. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ville aldri bod i Oslo, har 3 døtre og leser stadig om voldtekt . Uff! For mange kulturer i en by. 

Anonymkode: d8ffc...f44

Med nesten 700000 innbyggere vil det være mer av alt, inkludert voldtekt. Akkurat som det er mer voldtekt i Norge enn på Island med sine 200000 innbyggere. Tall og statistikk er vanskelig å forstå tydeligvis.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, 000VF000 skrev:

Det finnes ingen fasit på pent, men hvis du mener at bilde 2 ikke er estetisk tilfredsstillende lurer jeg på hva slags smak du har.

Jeg er en annen AB, men synes ikke bildet lyser fred og ro akkurat. 

Anonymkode: e522e...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...