Gå til innhold

Kan noen forklare meg hvorfor det er så jævla populært å bo i Oslo?


knulleGuden666

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Galdhøpiggen skrev:

Er det det skog i Oslo hvor man kan være for seg selv? 

Hvorfor sitte i kollektivtransport når man kan kjøre selv akkurat dit man vil når man vil? 

Ja, masse skog i Oslo. Jeg går femten min, så er jeg i skogen. Går jeg langs de vanligste veiene, møter jeg folk, men mange stille stier, og så kan man jo gå et stykke inn, og da er det fredelig. 

Anonymkode: 2d4f5...707

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og DET er en fordel? Lett å bli ensom når naboen din ikke bryr seg om deg. For det er slik man må tolke bygde ; folk bryr seg OM deg. Jeg hadde vært livredd for å bo i et kaldt bysamfunn der jeg ikke kjente naboen og ikke hadde noen som kom hvis det skjedde noe. 

Anonymkode: c41b1...dbf

Det har jeg familie og venner til. Men ja, for meg så er det en fordel å kunne være alene og anonym. Trives med det:)

Anonymkode: 512fe...303

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Galdhøpiggen skrev:

Er det det skog i Oslo hvor man kan være for seg selv? 

Hvorfor sitte i kollektivtransport når man kan kjøre selv akkurat dit man vil når man vil? 

Ja, de innenfor Kikut er man stort sett for seg selv. Bil er noe dritt på alle måter, men det beste er kanskje den friheten som ligger i å gå til jobb.

 

Anonymkode: 6c9a0...962

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Byen er jo absolutt der du kan være for deg selv! Helt anonym. Bygder er jo fullt av naboer og folk som stiller innom hele tiden. 

Anonymkode: 512fe...303

Jasså? Det finnes ikke en eneste plass i Oslo hvor man kan være for seg selv, her f. Eks kan jeg gå ut døra og gå 5 min inn i skogen uten å se eller møte et eneste menneske. Ingen steder i nordmarka i Oslo man kan det. Det har ikke jeg merket her i bygda hvertfall 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Giftmann30 skrev:

Hvilken bygd har du bod i? Om du bor i by eller bygd så er nordmenn.., nordmenn! Vi holder oss stor sett for oss selv, bor selv på bygda og har ikke hilst på naboen engang. 

Akkurat det jeg skulle svare på! 😄 Aldri opplevd det, bodd i både bygd og by :) 

Anonymkode: 0838e...33e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, masse skog i Oslo. Jeg går femten min, så er jeg i skogen. Går jeg langs de vanligste veiene, møter jeg folk, men mange stille stier, og så kan man jo gå et stykke inn, og da er det fredelig. 

Anonymkode: 2d4f5...707

15 min er jo langt unna skogen, jeg trenger jo kun å åpne døren, frisk luft 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var som deg, ville IKKE bo i Oslo og skjønte ikke hvorfor alle skulle dit. Kommer fra en annen del av landet. Studerte først 3 år i en mindre by. Så måtte jeg til Oslo da studiet jeg skulle ta kun fantes der. 90% av alle studievennene mine flyttet også til Oslo. Etter 4 år med studier i Oslo og cirka hele nettverket litt, plus at jeg har fått mann og barn her gjør jo at nå er liksom Oslo "hjemme" og det er her nettverket vårt er. Vi bor nå i en av nabokommunene til Osll. Skulle gjerne ha bodd hvor som helst i Norge utenom Oslo men det er vanskelig å reise fra alt, og vanskelig å få jobb 🤷

Anonymkode: 32717...bdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner heller ikke, når man kan bo stort og godt,  sette seg på toget å være i Oslo på 30 min, pose og sekk for meg!  😀. Arvet en leilighet i Oslo til 5,2, gikk ikke lang tid før jeg solgte den og kjøpte meg stort hus på landet , samt at jeg kunne jobbe 80% fremfor 100%.

Anonymkode: d8ffc...f44

Du sier noe der 👍 forstår meget godt at du solgte den, du gjorde et kupp med det 😃

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har man egentlig igjen for godt betalte jobber når det er så dyrt å bo? Akkurat det er ikke et forståelig argument for å bo i Oslo, for du får nok mer penger igjen med en god jobb på bygda. Og jobber finns om man åpner øynene. 

Anonymkode: c41b1...dbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 000VF000 skrev:

Folk er mindre fordomsfulle så det er ikke rart du ikke liker Oslo

Det er ikke det jeg har hørt fra mine venner som av og til er i Oslo uten strøkne klær og hudsalve. Går med litt skitne klær, oslofolka ser stygt på de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipper pendlingen til jobb, når man kan sykle eller gå. Masse fine restauranter, konserter eller forestillinger. 
 

Bra shopping om man vil. Og slippe å vente timesvis på ambulanse/politi hvis man trenger det. Jeg har bodd i Oslo i 15år og har gått hjem alene etter å ha vært ute på byen og gått gjennom et «belastet» område uten at det har skjedd meg noe. Man kan velge å være sosial eller trekke seg unna om man vil. Nå bor jeg i et villastrøk i Oslo vest da, etter mange år i leilighet. 

Anonymkode: 24453...4de

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vil vel bo i hovedstaden ,uansett land.

Hvorfor ? Jeg vet ikke selv ,kanskje hvis de bor i hovedstaden så føler de seg "viktig" eller noe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Galdhøpiggen said:

Det er ikke det jeg har hørt fra mine venner som av og til er i Oslo uten strøkne klær og hudsalve. Går med litt skitne klær, oslofolka ser stygt på de

Oslofolka....alle 693000????

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer du ikke forstå at ikke alle er som deg? :sjokkbla: Sitter du på fasiten?

Noen er urbane. Det er ikke mer rart enn å like bygda. 

OsLove. ❤️

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså: Det er jo bare noen få damer (gjerne feite) og bakstreverske gubber igjen på bygda og dere må gjerne bli der. Får dere mot formodning en fin datter, flytter hun til oss i Oslo😀👍. Fin ordning.

Anonymkode: 6c9a0...962

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Oslo, gleder meg til å flytte men gruer meg til å gå kraftig ned i lønn.

Anonymkode: 53623...4b7

Det du går ned i lønn er ingen ting i forhold til det du sparer på hus og andre ting i bygda. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvor kommer søt dette hatet mot Oslo fra???

Anonymkode: 50091...d84

Var vel noen fra Oslo som såret de i 1998.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo heldigvis valgfritt begge deler :) 

For min del ønsker jeg å være sammen med folk som er litt «raskere» og ønsker å oppleve mer. Det skjer jo generelt mye mer i byen enn på bygda - hvis du ønsker det selv.

Mine venninner fra hjembygda er 10kg + alle sammen, og «loffer» litt rundt å steller hus mann og barn.  De trives med det, og jeg trives i byen med mitt liv. stressliv» som de kaller det

Også har vi det veldig hyggelig sammen også, og deler historier fra hver våre verdener ;) 

 

Anonymkode: 78a49...729

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver som noen som ikke har vært så mye i Oslo.

Hvorfor all avskyen mot byen? Det er ganske store deler av landet jeg tenker mitt om, men jeg sitter ikke og gulper det opp i form av nedlatende kommentarer om hvor dumme andre mennesker er som velger å bo der.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...