Gå til innhold

Kan noen forklare meg hvorfor det er så jævla populært å bo i Oslo?

Galdhøpiggen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.11.2020 den 19.44):

Bor i Oslo, ser lite av kriminalitet. Her har vi sykler  og ski ulåst utenfor døra...

Naboene er hyggelige, vi møtes alle i fellesområdene med barn og hunder. Vi damene i husene møtes og tar et spontant glass vin/brus på benken i felleshagen mens ungene sover i huset 20 meter unna, og vi kan sitte der med babycall og være sosiale men samtidig hjemme alle sammen. Med hus på felles tun kan jeg trekke meg tilbake eller være sosial om jeg ønsker det.

Jeg kan gå til marka på 7 minutter, velge "E6"-stien og gå blant folk og endte opp på kafé, eller svinge av og gå på sti alene innover i skogen.

Jeg kan ta med barna og tusle bort på lekeplassen 400 meter unna, og møte nye hyggelige mennesker mens ungene leker med nye barn. God sosial trening.

Jeg kan gå 20 min, kjøre 3 min eller ta trikk 10 min til barnehagen. Jeg har søndagsåpent butikk 300 meter unna. Jeg har Smoothie Exchange 1 km unna. Kafé, deilige restaurantere, foodora med et hav av utvalg.

Jeg har verdens beste og mest interessante jobb, og tjener såpass at selv om huset er svindyrt så går ikke mer enn 1/3 av lønne med på å betale for det.

Lever det livet jeg ønsker å leve.

Kommer fra bygda, og ser mange fordeler med det og. Større hus, mer privatliv... men så stopper det litt opp for min del der altså. Jeg setter så pris på menneskene rundt meg her, kulturelle tilbud, åpenheten i nabolaget og mulighet til å velge mellom det livlige og sosiale og det rolige isolerte alt ettersom humøret.

Kanskje jeg hadde funnet dette et annet sted og, men drømmejobben er her i Oslo

Anonymkode: bceaa...ded

Hvor bor du? 
høres ut som en prislapp på sånn 10 + mill. = ikke for alle.

Anonymkode: e8575...285

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Galdhøpiggen skrev (På 21.11.2020 den 22.27):

Vi på bygda er ikke så late så vi må ha folk til å komme med brød og melk på døra. Tar ikke mange minuttene å kjøre til nærmeste butikk heller, på bygda har vi biler noe som er bannlyst i Oslo med hu Lan. Kino er kun noe byfolk liker, hvor mange ganger er du forresten på kino i gjennomsnitt årlig?? 

Dere «er ikke late», men «kjører til nærmeste butikk» på noen minutter ? 🤔😂

Her [i]går[/i] man til nærmeste butikk på noen minutter. 😛🙈 Men det stemmer det du sier med at biler er «bannlyst», og det går knapt an å parkere noe sted lenger. Vi har bil likevel, vi, men bruker den omtrent ikke i sommerhalvåret for da sykler vi over alt. Og å bestille brød på døra er genialt når man ikke har tid/ork til å rusle til butikken midt oppi tidsklemma. 

Vi er på kino rett som det er, dog har vi kun vært der 2 ganger i år pga. corona. Er ikke så mange ukene siden vi var der sist, og da valgte vi kino ut i fra hvilket tidspunkt det passet oss best å se den filmen vi skulle se. Fullt av valgmuligheter, altså :) 
Husker da jeg var student og ramlet spontant inn på kino med ei venninne. Da filmen var ferdig hadde vi lyst til å se en film til, så da ruslet vi bare bort til neste kino, som viste en film vi hadde lyst til å se akkurat da. Venninnen, som var fra et lite sted, kunne fortelle at de hadde kino der hun kom fra også. Men den var bare åpen på onsdager og da spilte de EN fastsatt film. 😂🙈

Men for all del; Det er flott at du trives på bygda! Vi behøver bosetting over alt i Norge, så spør du meg er det bare en fordel at folk har forskjellige preferanser. 😊 

Den eneste fordelen jeg kan se ved å bo på bygda er lave boligpriser. 

Anonymkode: 38bf5...401

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...