Gå til innhold

Kan noen forklare meg hvorfor det er så jævla populært å bo i Oslo?


knulleGuden666

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid lurt på hvorfor det er så jævla populært å bo der, det eneste må være litt bedre jobbmuligheter og litt bedre lønn enn i bygda. Men hva hjelper det når alt er så svindyrt der?? Å kjøpe seg hus/leilighet er minst 10 ganger så dyrt som her jeg bor, kommunale avgifter er dyrt, her er ting privat. 

Jeg kan ikke fatte og begripe at så mange ønsker å bo der, det er langt over min fatteevne, selv kjører jeg ikke igjennom der en gang, bare navnet Oslo gjør meg dårlig! 

Prisene er en ting, men det verste er jo all kriminaliteten, narkotika og annen elendighet, hva får folk til å like det jævla stresset det er å bo der??? 

Det samme gjelder alle byer, men Oslo er absolutt det verste

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

😄 Ja du sier noe, jeg skjønner det heller ikke så jeg er spent på svarene.

Anonymkode: 0838e...33e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så sinna, bare fordi det er mange som ikke er som deg? Ikke noe å henge seg opp i, kanskje tvert imot.

Jeg likte storbylivet godt, alt fra utelivet til butikkene, alltid folk rundt, mye som skjedde. Bodde der i noen år i 20-åra, før jeg flyttet tilbake til en mindre by hvor jeg kommer fra.

Anonymkode: b8446...d86

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

😄 Ja du sier noe, jeg skjønner det heller ikke så jeg er spent på svarene.

Anonymkode: 0838e...33e

Ja det skal bli spennende 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så sinna, bare fordi det er mange som ikke er som deg? Ikke noe å henge seg opp i, kanskje tvert imot.

Jeg likte storbylivet godt, alt fra utelivet til butikkene, alltid folk rundt, mye som skjedde. Bodde der i noen år i 20-åra, før jeg flyttet tilbake til en mindre by hvor jeg kommer fra.

Anonymkode: b8446...d86

Er ikke sinna jeg? Jeg skjønner bare ikke at det er så populært å bo på en slik plass det kun er elendighet og kriminalitet, samt dyre priser på alt og det stresset med at man ikke har noen steder å være for seg selv

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Galdhøpiggen skrev:

Er ikke sinna jeg? Jeg skjønner bare ikke at det er så populært å bo på en slik plass det kun er elendighet og kriminalitet, samt dyre priser på alt og det stresset med at man ikke har noen steder å være for seg selv

Byen er jo absolutt der du kan være for deg selv! Helt anonym. Bygder er jo fullt av naboer og folk som stiller innom hele tiden. 

Anonymkode: 512fe...303

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå har jo du bestemt deg for at du er en bygdeperson og trives med det. Jeg hadde aldri klart å bo et lite sted der jeg hadde gått på skole, jobbet på nærbutikken, datet han fra ungdomsskolen etc. jeg er byjente, elsker restauranter, cafeer og utelivet, konserter og museer, og alt annet det har å tilby. Har bodd i London og New York og elsket det også. Elsket å være liten i en storby, være usynlig. 
Folk er forskjellige, og den «jævla» byen er ikke jævlig for alle, og den «jævla» bygda er ikke jævlig for alle.

Anonymkode: 512fe...303

Ja det har du rett i at jeg er, men skjønner ikke at noen ønsker å bo i et farlig område med masse kriminalitet, der hvor alt er dyrt og aldri få gått en tur i fred og ro utenfor den 20 kvadratmeters leiligheten sin

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke, når man kan bo stort og godt,  sette seg på toget å være i Oslo på 30 min, pose og sekk for meg!  😀. Arvet en leilighet i Oslo til 5,2, gikk ikke lang tid før jeg solgte den og kjøpte meg stort hus på landet , samt at jeg kunne jobbe 80% fremfor 100%.

Anonymkode: d8ffc...f44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kulturlivet

Marka

Kysten

Kollektivtrafikken

Menneskene - du kan velge dine venner

idrettstilbudet

mangfoldet

verdens flotteste hovedstad!

Anonymkode: 6c9a0...962

Syntes egentlig ikke Oslo er så fint jeg da, ikke estetisk iallfall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo... Oslo... du er så liten til å være så stooor ☺️

 

Anonymkode: e92a4...a39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i Oslo, gleder meg til å flytte men gruer meg til å gå kraftig ned i lønn.

Anonymkode: 53623...4b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Byen er jo absolutt der du kan være for deg selv! Helt anonym. Bygder er jo fullt av naboer og folk som stiller innom hele tiden. 

Anonymkode: 512fe...303

Hvilken bygd har du bod i? Om du bor i by eller bygd så er nordmenn.., nordmenn! Vi holder oss stor sett for oss selv, bor selv på bygda og har ikke hilst på naboen engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Byen er jo absolutt der du kan være for deg selv! Helt anonym. Bygder er jo fullt av naboer og folk som stiller innom hele tiden. 

Anonymkode: 512fe...303

Og DET er en fordel? Lett å bli ensom når naboen din ikke bryr seg om deg. For det er slik man må tolke bygde ; folk bryr seg OM deg. Jeg hadde vært livredd for å bo i et kaldt bysamfunn der jeg ikke kjente naboen og ikke hadde noen som kom hvis det skjedde noe. 

Anonymkode: c41b1...dbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kulturlivet

Marka

Kysten

Kollektivtrafikken

Menneskene - du kan velge dine venner

idrettstilbudet

mangfoldet

verdens flotteste hovedstad!

Anonymkode: 6c9a0...962

Er det det skog i Oslo hvor man kan være for seg selv? 

Hvorfor sitte i kollektivtransport når man kan kjøre selv akkurat dit man vil når man vil? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Galdhøpiggen skrev:

Ja det har du rett i at jeg er, men skjønner ikke at noen ønsker å bo i et farlig område med masse kriminalitet, der hvor alt er dyrt og aldri få gått en tur i fred og ro utenfor den 20 kvadratmeters leiligheten sin

De fleste miljøer i Oslo er ikke-kriminelle og jeg har vel gjennom mine 45 år i Oslo aldri sett kriminalitet på nært hold, bortsett fra en liten gjeng i klassen som brukte ecstasy på videregående.

Mine venner fra bygda derimot forteller om slagsmål og bråk hver helg på det ene utestedet i bygda. De kunne ikke velge det bort. 

Anonymkode: 6c9a0...962

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner heller ikke, når man kan bo stort og godt,  sette seg på toget å være i Oslo på 30 min, pose og sekk for meg!  😀. Arvet en leilighet i Oslo til 5,2, gikk ikke lang tid før jeg solgte den og kjøpte meg stort hus på landet , samt at jeg kunne jobbe 80% fremfor 100%.

Anonymkode: d8ffc...f44

Ja, hvis størrelsen på hus/leilighete er viktig... Har aldri hatt behov for så mye plass, men har behov for å oppleve ting. Er veldig lite materialistisk, så sånne ting er ikke viktig for meg.

Anonymkode: 512fe...303

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enormt antall statlige arbeidsplasser, og jobber finansiert av fellesskapet. Det trekker mange mennesker. 

Anonymkode: 206ea...7ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...