Gå til innhold

Hvorfor går du på jobb hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jaha, hva bygger du opp?

Anonymkode: e6219...e37

Var nå voldsomt for en nedlatende tone på deg da.. Jeg bygger hus og leiligheter..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.11.2020 den 14.59, AnonymBruker skrev:

Det kan være mange forskjellige grunner.

Mine er hovedsaklig:
- For å tjene penger til å leve
- For å forsørge familien
- For å gi noe tilbake til samfunnet med å betale skatt av lønningen
- For å bidra til at samfunnet går rundt ved å fylle arbeidsplassen min

 

Hva er din grunn? Penger? Kollegaer? Personlig utfordring? Jobber du uten lønn kanskje fordi du elsker jobben din? Fordi jobben er meningen med livet? 

Spent på svar :)

Anonymkode: 31cf5...5d2

Den sosiale biten, og penger til det som trengs, hadde hatt det samme om jeg hadde vært uføretrygdet

Anonymkode: fd314...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Scoops skrev:

Var nå voldsomt for en nedlatende tone på deg da.. Jeg bygger hus og leiligheter..

Det er jo et kjempe bra bidrag da👍🏻🙂 jeg lever mat, tror de som er nedlatende sitte uten arbeid😅

Anonymkode: 89164...588

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo et kjempe bra bidrag da👍🏻🙂 jeg lever mat, tror de som er nedlatende sitte uten arbeid😅

Anonymkode: 89164...588

Ja,det tror jeg og 🙂Tenker nå det viktigste er å ha en jobb man trives i ,og det gjør absolutt jeg 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg jobbet måttet det vært pga

pengene, mat på bordet, regninger

Føle meg til nytte, likeverdig

 

Anonymkode: 9c6b0...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2020 den 3.45, AnonymBruker skrev:

100% pga økonomien. Livet hadde vært bedre uten, men må man så må man. det er jo det faktiske livet som er viktig, og det må man desverre jobbe mye for å vedlikeholde.

Anonymkode: 548d2...653

Du skal vite det kjære deg at det ikke er nødvendigvis slik du ser det. Helsen er viktigst. Når en ikke jobber er det for en grunn, (oftest pga sykdom) og da lever man heller ikke fullt og helt. Merkelig det der, når folk tror at f.eks uføre bare kan gjøre det beste ut av det og "kose" seg i situasjonen de er havnet i. Det er langt i fra sannheten, gitt. 

Uansett om du vinner i lotto og ikke trenger å jobbe, tror jeg du vil du føle deg utenfor og lite nyttig til slutt. I allefall hvis en lever og bor i Norge. 

Anonymkode: 9c6b0...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.11.2020 den 22.23, Scoops skrev:

Ja,det tror jeg og 🙂Tenker nå det viktigste er å ha en jobb man trives i ,og det gjør absolutt jeg 

 

Greia er at mindretallet ikke trives i jobben sin, pga måten arbeidslivet er organisert.

Ca 90% kunne tenke seg å slippe å gå på jobb.

Livet er kort det! Så selger man hver uke til noen andre for en pengesum.

Anonymkode: e6219...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamse20 skrev (På 20.11.2020 den 6.49):

jeg er uføre 100%.


Men, de siste 3 måndene så har jeg endelig fått sjansen til og prøve meg i jobb.
Og jeg har gjort en så god jobb at sjefen spurte om jeg ville ha en 100% stilling.

Kroppen min er sterkere og mye bedre en da den var for 3 månder siden iallefall. 
Jeg sliter med og bli fort sliten,men det har ikke stoppet meg med å yte mitt beste.

Og hoppe i jobb var det beste jeg har gjort med livet og kommer ikke til å stoppe med det iallefall.

Håper på at alt skal gå bra et par år til da jeg har lyst å hoppe ut av uføre og begynne og jobbe ordentlig.

Jeg jobber med ved :)

Å sitte inne vær dag er det kjedeligste som finnes.

ja, det kan sikkert være godt å tenke "Å, du er heldig å trenger aldri å jobbe". Men det er noe du neppe ville ha sagt etter å ikke ha gjort noe på 20 år.

Er bare glad jeg prøvde og fant ut at jeg klarer mere en jeg anner så lenge man virkelig prøver og setter seg inn i det!

Skummelt ! Ikke si fra deg trygden , plutselig blir du syk igjen 

Anonymkode: 299d8...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skummelt ! Ikke si fra deg trygden , plutselig blir du syk igjen 

Anonymkode: 299d8...80b

Helt enig, du kan fortsatt jobbe om du har ufør. Men ikke si den fra deg.

Da er du gal.

Anonymkode: e6219...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få reise og oppleve verden, og for å få brukt hodet.

...og lange friperioder med lønn der jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å tjene penger. Brenner ikke for jobben, liker ikke arbeidslivet generelt.

Men skal definitivt jobbe for å kunne leve av twitch, sitte hjemme og gjøre ting jeg faktisk brenner for. :)

Har innsett at man ikke kan bli rik av en vanlig jobb. ;) Jobbe i 40 år til, neitakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (13 timer siden):

For å få reise og oppleve verden, og for å få brukt hodet.

...og lange friperioder med lønn der jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil. 

Jeg har også jobbet turnus med flere uker fri, beste måten å jobbe på :) Da får man koblet ut skikkelig.

Anonymkode: e6219...e37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber for å tjene penger til mat og opphold. Det gir også en slags mening med tilværelsen, det å føle seg nyttig og ikke til overs i samfunnet. Men selve jobben min gir meg ikke glede. Det er mer det å ha noe å gå til hver dag som er viktig.

Hadde jeg vunnet i lotto eller noe, ville jeg gjerne jobbet redusert. Hatt fri hver fredag, eller jobbet kortere dager.

Anonymkode: 47c2a...528

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...