Gå til innhold

Hvorfor går du på jobb hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det sosiale, å lære nye ting, være en deltaker i samfunnet, tjene penger til livets opphold. 

Har vært ute av arbeidslivet noen år nå, og er utrolig glad for å endelig jobbe igjen!!

Anonymkode: eabc1...c4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sosiale, å lære nye ting, være en deltaker i samfunnet, tjene penger til livets opphold. 

Har vært ute av arbeidslivet noen år nå, og er utrolig glad for å endelig jobbe igjen!!

Anonymkode: eabc1...c4f

Går ann å jobbe deltid, problemet med å jobbe man-fredag er jo balansen. Man bruker for mye tid på jobb.

Anonymkode: e6219...e37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går ann å jobbe deltid, problemet med å jobbe man-fredag er jo balansen. Man bruker for mye tid på jobb.

Anonymkode: e6219...e37

Jobbe 100%!tar ikke mye tid ta, 8 timer per dag, så sover man 6 timer. Det gir 10 timer hver dag til fritid og familie 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2020 den 6.11, Jenta på brua skrev:

For å tjene penger, i tillegg til å like jobben og å ha noe å gjøre om dagene, å bare gå hjemme er ikke noe for meg.

Hvorfor måtte du bare gå hjemme om du ikke jobbet?

Anonymkode: ed40e...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor måtte du bare gå hjemme om du ikke jobbet?

Anonymkode: ed40e...4a7

Det lurer jeg på også.

Den tiden jeg var arbeidsledig var min beste tid, kunne trene styrke 3 ganger i uka på dagtid. Dagene utenom dette brukte jeg til turer/reise og lese. Styre meg selv, helt fantastisk!

Trist å se hvor mange som bare sitter i sofaen både med og uten jobb.

Mange er lite selvstendige som mennesker.

Anonymkode: e6219...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2020 den 14.59, AnonymBruker skrev:

Hva er din grunn? Penger? Kollegaer? Personlig utfordring? Jobber du uten lønn kanskje fordi du elsker jobben din? Fordi jobben er meningen med livet? 

Spent på svar :)

Anonymkode: 31cf5...5d2

Penger og kolleger. Personlig utfordring ligger vel på sett og vis i bunnen siden jeg en gang i tiden valgte å ta meg en utdannelse, men det er penger og kolleger jeg er mest bevisst på. Arbeidsoppgavene prøver jeg uansett å gjøre best mulig, rett og slett fordi det går på æra løs :fnise: . 

Jeg vil ikke påstå jobben er meningen med livet som sådan, men jeg kan ikke se så veldig mange andre "meninger" heller, og jeg er temmelig sikker på jeg ikke ville trivdes hvis jeg ikke hadde hatt en jobb å gå til. Rett etter endt utdanning hadde jeg noen måneder som arbeidsledig og jeg kan garantere at det ikke var noe som fristet til gjentakelse. 

Endret av Cata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Giftmann30 skrev:

Jobbe 100%!tar ikke mye tid ta, 8 timer per dag, så sover man 6 timer. Det gir 10 timer hver dag til fritid og familie 😊

Vis meg det regnestykket deltaljert.

Anonymkode: e6219...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg trenger pengene ,men har heldigvis en jobb jeg trives veldig i og jeg liker og føle at jeg er med på og bidra med noe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Scoops skrev:

Fordi jeg trenger pengene ,men har heldigvis en jobb jeg trives veldig i og jeg liker og føle at jeg er med på og bidra med noe

Er jo slik systemet skal fungere, lure deg til å tro at du er nyttig.

Anonymkode: e6219...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på jobb fordi jeg trives, får en ok lønn i forhold til utdannelse, brukt kroppen fysisk og det gode arbeidsmiljøet som vi har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun fordi jeg må. For å kunne leve, betale på huslånet, betale forsikringer, betale for mat, klær og utstyr til barnet mitt, for å kunne kjøpe julegaver til mine nærmeste.. 

Anonymkode: 5e5ad...c7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det, gitt. En ny undersøkelse som fjerner myter om at man er på jobb for å "sosialisere seg" og at man "savner kollegaer". 

Vel, 30% savner kollegaene, men hele 55% kunne heller tenkt seg å videreføre hjemmekontor ordningen, også etter koronaen. 

Får sitere dette - er også interessant at hele 70% av kvinner i Oslo vil ha mer hjemmekontor også etter korona. 

Kun 10% sier at de har fått helseplager som følge av hjemmekontor.

Akkurat som jeg trodde: Folk flest liker å Chill The F#ck Down i sofaen sin, klø ballene sine av og til og "jobbe på PC-en". Kollegaer og sosialisering kommer alltid i annen rekke. 

Over halvparten av oss kunne tenke oss mer hjemmekontor i tiden etter koronapandemien, viser en undersøkelse utført for Tryg Forsikring.

– Siden mars har det vært en eksplosiv økning i bruken av hjemmekontor. Tusenvis har oppdaget fordelene med blant annet å slippe transport til og fra jobben, og tatt i bruk onlineløsninger som forenkler hjemmekontoret, sier kommunikasjonsrådgiver Torbjørn Brandeggen i Tryg Forsikring i en pressemelding.

I spørreundersøkelsen utført av YouGov, oppgir 55 prosent at de vil bruke mer hjemmekontor også i tiden etter korona. Mest positive er kvinner fra Oslo, der 70 prosent vil ha mer hjemmekontor i tiden etter korona.

Men én av ti oppgir også at de har opplevd helseplager som følge av å jobbe hjemmefra, mens 30 prosent sier at de savner det sosiale med kolleger.

Anonymkode: c7811...966

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er jo slik systemet skal fungere, lure deg til å tro at du er nyttig.

Anonymkode: e6219...e37

Det kan godt tenkes ja, men jeg liker nå å være med på og bygge opp noe, så om systemet lurer meg til og tro at jeg er nyttig så får nå det bare være 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg må jo ha lønn, så det er hovedårsak. Ellers opplever jeg yrket som meningsfullt, og jeg føler en forpliktelse overfor elevene mine og kolleger. Og det er viktig med rutinen og noe å fylle dagene med.

Anonymkode: df62c...5b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i helse og generelt suger jobben alt av krefter. Liker klientellet og å jobbe med dem. Men staten legger føringer for hvordan alt skal gjøres, dokumentasjon på alt, lite folk, lite selvbestemmelse, vold og mye press. Hadde jeg kunnet slutta hadde jeg gjort det på flekken.

 

Så det blir kun for lønna slik det er nå og kanskje en liten dæsj for det sosiale.

Anonymkode: e02a9...923

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vis meg det regnestykket deltaljert.

Anonymkode: e6219...e37

Det skal holde hardt:-)

Anonymkode: ed40e...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Scoops skrev:

Det kan godt tenkes ja, men jeg liker nå å være med på og bygge opp noe, så om systemet lurer meg til og tro at jeg er nyttig så får nå det bare være 

Jaha, hva bygger du opp?

Anonymkode: e6219...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives godt med både jobben og med kollegaene. Føler jeg bidrar, at jeg gjør en god jobb og at jeg får utfordringer. Ville ikke sluttet å jobbe selv om jeg skulle vinne i Lotto 😊

Og så må man jo ha penger til tak over hodet og mat på bordet. 

Anonymkode: 1ff1f...471

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...