Gå til innhold

Hvorfor går du på jobb hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Giftmann30
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være mange forskjellige grunner.

Mine er hovedsaklig:
- For å tjene penger til å leve
- For å forsørge familien
- For å gi noe tilbake til samfunnet med å betale skatt av lønningen
- For å bidra til at samfunnet går rundt ved å fylle arbeidsplassen min

 

Hva er din grunn? Penger? Kollegaer? Personlig utfordring? Jobber du uten lønn kanskje fordi du elsker jobben din? Fordi jobben er meningen med livet? 

Spent på svar :)

Anonymkode: 31cf5...5d2

- Tjener penger ( godt med penger)

- slippe å vende på hver kr, ha råd til mye 

- identitet 
- bruke energi

- få nye utfordring og vekst

- sosialisere meg 

- ha noe dritt å fortell når jeg kommer hjem
- får bra pensjon

- bidra

har ikke tid til å skrive mere, kaffe pausen på jobb er over

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes det blir for dumt de som sier at en av grunnene til at de jobber, er for å bidra til samfunnet. 
 

1. Jeg skal vedde på at sjefen til sjefen til sjefen din ikke startet firmaet for å bidra til samfunnet, det styres av mony, mony & mony

2. Åja du skatter, er det derfor du bidrar? Til og med alle som har stønader i Norge gjennom nav, skatter også, og ofte, like mye som deg. Men typisk påstand er jo at navere ikke bidrar til samfunnet. Men de gir jo like mye tilbake i skatt som deg. 
 

Så hvordan mener de som sier de bidrar til samfunnet, hvordan bidrar man? Forstår de som har en jobb innenfor helse, har livsviktige jobber. Ingen private sjefer eller offentlige arrangører skapte det de gjør, for at de tenkte «Nå må jeg nesten skape noe, som gir masse arbeidsplasser som kan skatte, for det er formålet med det jeg gjør! Bidra til samfunnet!»

Anonymkode: 46544...c26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meningsfylt, jeg tjener penger, jeg kommer meg ut av huset, jeg liker å prate med kollegaene mine, jeg liker å lære nye ting.

Anonymkode: 3f56d...15e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at mange ikke finner glede i jobben, sånn skal det jo ikke være. Hvordan har dere endt opp der? Valgt bort utdannelse?

Anonymkode: c8c35...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ha noe å gå til, noe å gjøre og for å komme meg ut. Er ufør så det er en tilrettelagt jobb i en vekstbedrift. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg må. Teknologien har ikke kommet så langt at jeg kunne holdt på med dette hjemmefra. Jeg elsker jobben og miljøet på jobben. Så er det veldig greit å ta seg en tur dit og få noe lønn

Anonymkode: 203bf...f7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syntes det blir for dumt de som sier at en av grunnene til at de jobber, er for å bidra til samfunnet. 
 

1. Jeg skal vedde på at sjefen til sjefen til sjefen din ikke startet firmaet for å bidra til samfunnet, det styres av mony, mony & mony

2. Åja du skatter, er det derfor du bidrar? Til og med alle som har stønader i Norge gjennom nav, skatter også, og ofte, like mye som deg. Men typisk påstand er jo at navere ikke bidrar til samfunnet. Men de gir jo like mye tilbake i skatt som deg. 
 

Så hvordan mener de som sier de bidrar til samfunnet, hvordan bidrar man? Forstår de som har en jobb innenfor helse, har livsviktige jobber. Ingen private sjefer eller offentlige arrangører skapte det de gjør, for at de tenkte «Nå må jeg nesten skape noe, som gir masse arbeidsplasser som kan skatte, for det er formålet med det jeg gjør! Bidra til samfunnet!»

Anonymkode: 46544...c26

Ikke alle som arbeider i private bedrifter vel!

Anonymkode: 6fed5...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke for tiden, og har en kronisk sykdom. For å unngå å havne på ufør (før jeg evt. må) så holder jeg på å tenke nytt, omskolerer meg selv på egenhånd. Så nå leser jeg, og håper jeg kan nå dit at jeg har delvis arbeid til våren. Jeg vil jobbe med noe som betyr noe for meg, noe jeg er god på -og kan ikke lengre gjøre det samme som før, og kan ikke ha en jobb hvor jeg skal møte opp til en viss arbeidstid, så jeg satser på noe som alltid har vært hjemmekontor-arbeid og som virkelig interesserer meg. (Handler om skriving og tekst) Håper å være frisk nok til å reise også senere, og blir jeg dårligere så funker det også, kan jeg ta med meg jobben uansett om jeg er "fri" på veien eller "fengslet" til hjemmet. 

Anonymkode: 6fed5...7c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det blir for dumt de som sier at en av grunnene til at de jobber, er for å bidra til samfunnet. 
 

1. Jeg skal vedde på at sjefen til sjefen til sjefen din ikke startet firmaet for å bidra til samfunnet, det styres av mony, mony & mony

2. Åja du skatter, er det derfor du bidrar? Til og med alle som har stønader i Norge gjennom nav, skatter også, og ofte, like mye som deg. Men typisk påstand er jo at navere ikke bidrar til samfunnet. Men de gir jo like mye tilbake i skatt som deg. 
 

Så hvordan mener de som sier de bidrar til samfunnet, hvordan bidrar man? Forstår de som har en jobb innenfor helse, har livsviktige jobber. Ingen private sjefer eller offentlige arrangører skapte det de gjør, for at de tenkte «Nå må jeg nesten skape noe, som gir masse arbeidsplasser som kan skatte, for det er formålet med det jeg gjør! Bidra til samfunnet!»

Anonymkode: 46544...c26

Jeg bretter opp på ermene og får maten din levert, jeg gir deg mat. Sånn bidrar jeg til samfunnet 🙂. Jobber vanvittig mye overtid å betaler mye skatt. Å si at de som er trygda bidrar er litt tynt , ja de skatter av penger de har fått. Litt som å gi sønnen min 500 kr, be han gi meg 200 tilbake og takke han... for hva?

 

men de er syke, jeg har ikke noe imot å bidra med skatt til dem, men å si de bidrar like mye er litt provoserende.

Anonymkode: 89164...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det blir for dumt de som sier at en av grunnene til at de jobber, er for å bidra til samfunnet. 
 

1. Jeg skal vedde på at sjefen til sjefen til sjefen din ikke startet firmaet for å bidra til samfunnet, det styres av mony, mony & mony

2. Åja du skatter, er det derfor du bidrar? Til og med alle som har stønader i Norge gjennom nav, skatter også, og ofte, like mye som deg. Men typisk påstand er jo at navere ikke bidrar til samfunnet. Men de gir jo like mye tilbake i skatt som deg. 
 

Så hvordan mener de som sier de bidrar til samfunnet, hvordan bidrar man? Forstår de som har en jobb innenfor helse, har livsviktige jobber. Ingen private sjefer eller offentlige arrangører skapte det de gjør, for at de tenkte «Nå må jeg nesten skape noe, som gir masse arbeidsplasser som kan skatte, for det er formålet med det jeg gjør! Bidra til samfunnet!»

Anonymkode: 46544...c26

Jeg bretter opp på ermene og får maten din levert, jeg gir deg mat. Sånn bidrar jeg til samfunnet 🙂. Jobber vanvittig mye overtid å betaler mye skatt. Å si at de som er trygda bidrar er litt tynt , ja de skatter av penger de har fått. Litt som å gi sønnen min 500 kr, be han gi meg 200 tilbake og takke han... for hva?

 

men de er syke, jeg har ikke noe imot å bidra med skatt til dem, men å si de bidrar like mye er litt provoserende.

Anonymkode: 89164...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bretter opp på ermene og får maten din levert, jeg gir deg mat. Sånn bidrar jeg til samfunnet 🙂. Jobber vanvittig mye overtid å betaler mye skatt. Å si at de som er trygda bidrar er litt tynt , ja de skatter av penger de har fått. Litt som å gi sønnen min 500 kr, be han gi meg 200 tilbake og takke han... for hva?

 

men de er syke, jeg har ikke noe imot å bidra med skatt til dem, men å si de bidrar like mye er litt provoserende.

Anonymkode: 89164...588

Jeg mener ikke navere heller bidrar til samfunnet, jeg syntes bare generelt det blir for dumt å si av alle som skatter at de «bidrar til samfunnet». Det er lovpålagt å skatte. Så det er ikke et eget initiativ å bidra til samfunnet på den måten. Jeg mener helt ærlig de eneste som bidrar til samfunnet er de som tar seg utdannelse innen helse, eller de som jobber frivillig (matsentraler / røde kors ect) 

Hvorfor skal du gi bort 500 og be om å få 200 tilbake, veldig spesielt eksempel, ingen gir bort en gave og så spør om å få den tilbake 😂 eller kanskje noen som gjør det, men veldig spesielt 

Anonymkode: 46544...c26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor du tenker å reise til? 🙂

Anonymkode: 49047...34e

Jeg flytter til Santiago, Chile. Så skal jeg seile til Påskeøya etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å slite meg helt ut, bli plaget og bli behandlet dårlig. Også litt for å bli baksnakket av en del av kollegaene mine og for å få skylden for andres dårlige planlegging og arbeid.

Anonymkode: 3c0d4...159

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er fylt med en overveldende følelse av nært forstående undergang. En slags eksistensiell angst for at jeg har gjort noe ubetydelig som vil ødelegge alt for alltid. I tillegg har jeg ingen motivasjon til noe annet enn øl, jobb og sex. På ene siden vil jeg legge meg å sove uten å stå opp igjen, på den andre siden hater jeg å sovne.

Hvis jeg har fri vil jeg helst sove hele dagen. Da er hele dagen en kamp for å overvinne den stemmen inni meg som prøver å overbevise meg om å bare ligge urørlig å sove. Jeg må lure den stemmen, være smartere og klare å vinne. Men det er så enormt slitsomt.

Å være på jobb er den beste virkelighetsflukten som finnes. Jeg er den kunden vil jeg skal være. Det er ikke mye tid til å tenke på eksistensielle ting, fordi jeg har en mer eller mindre ustabil skapning som prøver å tilintetgjøre oss og omgivelsene med et to tonns prosjektil. Jeg er ikke meg, jeg er bare en rolle, en figur. Samtidig vet jeg at den rollen, den figuren kan legges bort om alt fra 90 minutter til noen få timer. Det finnes ikke noe mer avslappende. Å ikke være meg er nok det beste jeg vet om.

Jeg klarer ikke å stå opp klokken 10 for å jogge, men jeg kan stå opp klokken 5 hver dag for å jobbe i 14 timer.

Pengene er ikke så interessante, jeg føler meg like fortapt når jeg har penger som når jeg ikke har det.

Å ha ferie er slitsomt, man kan fint drikke seg full tre dager på rad, eller gå på fjelltur eller noe. Men stillheten, roen og meningsløsheten med rekreasjon blir etterhvert overveldende. Jeg kan jo selvsagt tvinge meg til å gjøre noe, for gjøringens skyld, men det er igjen slitsomt. Og i lengden lite givende.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener helt ærlig de eneste som bidrar til samfunnet er de som tar seg utdannelse innen helse, eller de som jobber frivillig (matsentraler / røde kors ect) 

Anonymkode: 46544...c26

Hvordan tror du samfunnet hadde gått rundt uten alle de andre ulike yrkesgruppene? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger. Trives med jobben, men hadde jeg vunnet x antall millioner ville jeg sagt opp og kun levd for hobbier, litt frivillig arbeid og reising. 

Anonymkode: 8f133...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke navere heller bidrar til samfunnet, jeg syntes bare generelt det blir for dumt å si av alle som skatter at de «bidrar til samfunnet». Det er lovpålagt å skatte. Så det er ikke et eget initiativ å bidra til samfunnet på den måten. Jeg mener helt ærlig de eneste som bidrar til samfunnet er de som tar seg utdannelse innen helse, eller de som jobber frivillig (matsentraler / røde kors ect) 

Hvorfor skal du gi bort 500 og be om å få 200 tilbake, veldig spesielt eksempel, ingen gir bort en gave og så spør om å få den tilbake 😂 eller kanskje noen som gjør det, men veldig spesielt 

Anonymkode: 46544...c26

 

7 timer siden, bluedot skrev:

Hvordan tror du samfunnet hadde gått rundt uten alle de andre ulike yrkesgruppene? 

Tenker jeg også🤣, noen skjønner ikke hva å bidrar betyr, alle som drar på jobb bidrar!

takk for at du jobber! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...