Gå til innhold

Hvorfor går du på jobb hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enkelt og greit fordi jeg trenger lønn! 

Hvis alle fikk borgerlønn uten å gjøre noe så tror jeg ikke at jeg ville hatt problemer med å fylle hverdagen med noe. Er ikke typen som ligger på sofaen når jeg har fri og vil gjøre minst mulig. Da hadde jeg sikkert brukt enda mer tid på hunden, reise, kanskje frivillig arbeid, begynt med en hobby som krever litt tid, f.eks dykking. 

Jeg er sykepleier og jobber turnus. Er fornøyd med at jeg har råd til å jobbe litt redusert. Hadde ikke taklet turnusjobbing 100%, Jeg er lei av å jobbe helg, lei av å jobbe helligdager, lei av å aldri kunne planlegge fordi vi må ønske ferie et år i forveien, lei av å ikke få ferie samtidig som mannen, lei lav bemanning, lei sure kollegaer (ikke alle, men alltid noen), lei at ting ikke endrer seg pga økonomi. Jeg må faktisk si jeg er litt lei av å alltid skulle være tålmodig også. Tror jeg klarer det enda fordi jeg jobber redusert og kommer meg til hektene igjen. 

Vet ikke hva drømmejobben ville vært. Men noe hvor jeg kunne vært mer selvstendig, hatt fri helger/helligdager og fellesferier, noe fleksitid. Samtidig hadde jeg ikke passet til å sitte på et kontor dag ut og dag inn. 

Anonymkode: 16c6d...f4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

100% pga økonomien. Livet hadde vært bedre uten, men må man så må man. det er jo det faktiske livet som er viktig, og det må man desverre jobbe mye for å vedlikeholde.

Anonymkode: 548d2...653

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

100% pga økonomien. Livet hadde vært bedre uten, men må man så må man. det er jo det faktiske livet som er viktig, og det må man desverre jobbe mye for å vedlikeholde.

Anonymkode: 548d2...653

Er det et liv hvis man kun er i live og ellers har lite fritid til å gjøre det man selv ønsker?

Anonymkode: a0319...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Bikbokelsker skrev:

Penger. Jeg skal flytte til utlandet og trenger å spare.

Hvor du tenker å reise til? 🙂

Anonymkode: 49047...34e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det et liv hvis man kun er i live og ellers har lite fritid til å gjøre det man selv ønsker?

Anonymkode: a0319...c33

Man kan jo ha et liv utenom jobben 😊

Anonymkode: ac9af...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Penger for å forsørge familien. 

 

Heldigvis har jeg en jobb jeg trives i, så er helt greit. Men kunne jeg valgt så ville jeg nok gjort noe annet. Eller, hva ville jeg da vist barna mine, det er nok viktig at de også ser at man jobbe tog gir noe tilbake til samfunnet, kanskje som frivillig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber fordi vi må ha penger. 

Hadde jeg vært rik hadde jeg vært hjemme og ordna og stelt for unger og mann. 

Anonymkode: 81e9b...064

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid elsket å jobbe og jobben har alltid vært en viktig del av livet mitt, men i min nåværende jobb handler det bare om å tjene penger. Det er rett og slett for godt betalt til at jeg kan vurdere en annen jobb akkurat nå, men det er ikke situasjon jeg kan bli i for alltid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg elsker jobben min, den gir meg mange utfordringer jeg liker og jeg føler jeg hele tiden utvikler meg både i forhold til hva jeg kan men også i forhold til personlig utvikling 

- Kollegaene mine er fantastiske, det er rett og slett utrolig gøy og inspirerende å jobbe med de  

- Penger (selvsagt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er uføre 100%.


Men, de siste 3 måndene så har jeg endelig fått sjansen til og prøve meg i jobb.
Og jeg har gjort en så god jobb at sjefen spurte om jeg ville ha en 100% stilling.

Kroppen min er sterkere og mye bedre en da den var for 3 månder siden iallefall. 
Jeg sliter med og bli fort sliten,men det har ikke stoppet meg med å yte mitt beste.

Og hoppe i jobb var det beste jeg har gjort med livet og kommer ikke til å stoppe med det iallefall.

Håper på at alt skal gå bra et par år til da jeg har lyst å hoppe ut av uføre og begynne og jobbe ordentlig.

Jeg jobber med ved :)

Å sitte inne vær dag er det kjedeligste som finnes.

ja, det kan sikkert være godt å tenke "Å, du er heldig å trenger aldri å jobbe". Men det er noe du neppe ville ha sagt etter å ikke ha gjort noe på 20 år.

Er bare glad jeg prøvde og fant ut at jeg klarer mere en jeg anner så lenge man virkelig prøver og setter seg inn i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosentvis likt fordelt mellom inntekt, innhold og kollegaer. I mange deler av jobben min kan jeg lage struktur til elevene på oppdrag, men innholdet er ulikt. Det gjør at elevene lærer seg selv og meg mange nye og spennende ting. 

Endret av liljene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg må og for å tjene penger. Hater jobblivet. Er 50 må,  så gleder meg til å bli pensjonist. 

Anonymkode: cb4e0...83d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo ha et liv utenom jobben 😊

Anonymkode: ac9af...e9e

De fleste har jo knapt et lit utenfor jobbe, den tar jo hele uken din man-fredag. Mange er totalt utslitte i helgene.

1 time siden, Bamse20 skrev:

jeg er uføre 100%.


Men, de siste 3 måndene så har jeg endelig fått sjansen til og prøve meg i jobb.
Og jeg har gjort en så god jobb at sjefen spurte om jeg ville ha en 100% stilling.

Kroppen min er sterkere og mye bedre en da den var for 3 månder siden iallefall. 
Jeg sliter med og bli fort sliten,men det har ikke stoppet meg med å yte mitt beste.


Å sitte inne vær dag er det kjedeligste som finnes.

 

Du trenger ikke sitte inne hver dag, du kan gjøre en aktivitet hver dag. Styrketrening, gåturer, lære deg noe nytt, Du har sinnsyke muligheter! Skulle gitt mye for å være ufør, mange som er ufør uten noen store plager eller sykdom.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg må og for å tjene penger. Hater jobblivet. Er 50 må,  så gleder meg til å bli pensjonist. 

Anonymkode: cb4e0...83d

Slik tenker mange dessverre, de skal starte livet når de blir pensjonist. 

Anonymkode: e6219...e37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerte dette faget fordi jeg hadde stor interesse for det, og det har jeg fortsatt. Jobben min er meningsfull, utfordrende og gir meg mye glede. Jeg liker rett og slett jobben min så godt at jeg savner den når jeg prøver å ta helt fri. 

Jeg har også mye glede av pengene jeg tjener. Jeg liker å ha det romslig økonomisk.

Jeg jobber selvfølgelig også for å forsørge familien.

Å betale skatt og bidra til at samfunnet går rundt er en del av pakka, men det er ikke noe som driver meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Jdz said:

Jeg har alltid elsket å jobbe og jobben har alltid vært en viktig del av livet mitt, men i min nåværende jobb handler det bare om å tjene penger. Det er rett og slett for godt betalt til at jeg kan vurdere en annen jobb akkurat nå, men det er ikke situasjon jeg kan bli i for alltid.

Høres litt ut som meg :P

TS

Anonymkode: 31cf5...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

KUN for å tjene penger. Miløet er dritt, jobben er dritt og jg kommer til å hoppe av til en annen jobb såfort det går an. Evt satse på ufør; for jeg blir mer og mer dårlig hvert år i den jobben. 

Anonymkode: 9948e...204

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å jobbe, har alltid gjort det. Jeg elsker fritiden også, men tror ikke jeg hadde gjort det i like stor grad dersom jeg hadde fritid hele tiden.

Anonymkode: 6e3fd...ea3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger for å leve av nå, pensjonssparing, samt rettigheter ved eventuell sykdom osv. 
 

Anonymkode: 605dd...ce9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Bamse20 said:

jeg er uføre 100%.


Men, de siste 3 måndene så har jeg endelig fått sjansen til og prøve meg i jobb.
Og jeg har gjort en så god jobb at sjefen spurte om jeg ville ha en 100% stilling.

Kroppen min er sterkere og mye bedre en da den var for 3 månder siden iallefall. 
Jeg sliter med og bli fort sliten,men det har ikke stoppet meg med å yte mitt beste.

Og hoppe i jobb var det beste jeg har gjort med livet og kommer ikke til å stoppe med det iallefall.

Håper på at alt skal gå bra et par år til da jeg har lyst å hoppe ut av uføre og begynne og jobbe ordentlig.

Jeg jobber med ved :)

Å sitte inne vær dag er det kjedeligste som finnes.

ja, det kan sikkert være godt å tenke "Å, du er heldig å trenger aldri å jobbe". Men det er noe du neppe ville ha sagt etter å ikke ha gjort noe på 20 år.

Er bare glad jeg prøvde og fant ut at jeg klarer mere en jeg anner så lenge man virkelig prøver og setter seg inn i det!

Så bra at du har blitt bedre og trives med å komme ut i jobb. Krysser fingrene for at det helsen din fortsetter å være så bra. Heier på deg!


TS

Anonymkode: 31cf5...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...