Gå til innhold

Hvorfor går du på jobb hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan være mange forskjellige grunner.

Mine er hovedsaklig:
- For å tjene penger til å leve
- For å forsørge familien
- For å gi noe tilbake til samfunnet med å betale skatt av lønningen
- For å bidra til at samfunnet går rundt ved å fylle arbeidsplassen min

 

Hva er din grunn? Penger? Kollegaer? Personlig utfordring? Jobber du uten lønn kanskje fordi du elsker jobben din? Fordi jobben er meningen med livet? 

Spent på svar :)

Anonymkode: 31cf5...5d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å jobbe gir meg mening i livet. Å dra på jobb minner meg på at jeg er frisk, noe jeg ikke var for noen år tilbake.Det gjør at jeg utvikler og utfordrer meg selv på flere plan. Og for å tjene penger så jeg kan leve livet jeg ønsker.

Anonymkode: 7ed12...250

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det sosiale, hjemmekontor blir så ensomt i lengden.

Anonymkode: a3b3d...be5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

100% kun av økonomiske årsaker. 
 

Dersom jeg hadde hatt råd hadde jeg funnet langt bedre ting formålet få tiden til å gå.

Anonymkode: d2d85...989

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i den posisjon at jeg ikke jobber for andre, og selskapene jeg driver kaller jeg ikke jobb men prosjekter. Synes prosjektene mine er givendes, 3 prosjekter totalt, hvor alle 3 prosjekter er så fjernt fra hverandre at man skulle tror jeg var helt skrudd. 

 

 

 

Anonymkode: d0484...f46

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben gir meg svært lite.  Sitter i en utsatt posisjon, slitsomt å jobbe med folk til tider. Dårlig ledelse, men ganske bra lønn. Gode kolleger, men ellers få elementer som gjør at det føles verdt det.

vil gjerne noe annet, men hva?  redd jeg er fanget der...

Anonymkode: 0d4d9...442

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst fordi jeg elsker jobben min. Så er det mulighetene, lønna og at jeg kan styre hverdagen slik jeg vil. Har hjemmekontor med mulighet for par dager på kontoret med kolleger 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun det første punktet har verdi for meg personlig. Har ikke familie. Samfunnet driter jeg i, så lenge jeg selv har det bra. Det tror jeg egentlig de fleste tenker tilen viss grad. Gjør bare det jeg må for å ta vare på meg selv. Å bidra har aldri vært viktig for meg.

Anonymkode: 36901...e90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å tjene penger. 
 

Jeg er på jibb ut av jobben min (håper jeg!), da jeg ikke lenger trives med arbeidsoppgaver og annet. Ja, jeg er rimelig nær å si at jeg hater jobben min. Tar én dag av gangen og gleder meg til den dagen jeg sier opp. 

Anonymkode: c1e99...d3b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg må ha penger, eneste grunnen i dag.

Jobbet i mange år jeg, da lærer man hva ting dreier seg om i livet: Kun penger. Alt måles i dette. Da dreper man gleden av jobben.

Om jeg fyller 50år, når så langt. Så vil jeg stoppe alt som heter fast arbeid, selge alt jeg eier. Leve av det jeg sitter igjen, som omreisende. Livet er så kort, de fleste glemmer å leve. De lever stort sett bare for jobben, lever for andre. En slave, dette får du ingenting igjen for. 

Husk at det er bare et mål i livet, døden.

Tiden får du aldri tilbake, den får du aldri stoppet.

Anonymkode: e6219...e37

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi jeg har en faglig spennende jobb med fantastiske kolleger som også er gode venner. Av og til får jeg reise en del, og noen ganger får jeg bidra til å redde liv. Jeg må jo selvsagt ha penger, men aner ikke hvor mye jeg tjener og burde sikkert forhandlet om lønn. Personlig kunne jeg aldri jobbet på kontor, jeg trenger uforutsigbarheten i yrket mitt. Men skjønner godt at det ikke passer for alle. 

Anonymkode: 97147...db9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på jobb hver dag fordi jeg syntes det er gøy å være på jobb. Arbeidsmiljøet er veldig godt, arbeidsoppgavene er morsomme og jeg får utfordret og utviklet meg. Jeg gleder meg hver dag til å gå på jobb. 

Jeg jobber selvfølgelig også fordi jeg må ha penger. Tidligere har jeg jobbet steder hvor jeg har gruet meg til å gå på jobb, og det er noe jeg ikke unner noen. Jeg har utdanning og kompetanse til et bedre betalt yrke, men velger å ha en jobb hvor jeg tjener litt mindre, men samtidig gleder meg hver sag til å gå på jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har en faglig spennende jobb med fantastiske kolleger som også er gode venner. Av og til får jeg reise en del, og noen ganger får jeg bidra til å redde liv. Jeg må jo selvsagt ha penger, men aner ikke hvor mye jeg tjener og burde sikkert forhandlet om lønn. Personlig kunne jeg aldri jobbet på kontor, jeg trenger uforutsigbarheten i yrket mitt. Men skjønner godt at det ikke passer for alle. 

Anonymkode: 97147...db9

Lege?

Anonymkode: 96144...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...