Gå til innhold

Kassadamen eller datakassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke å jobbe for butikken, jeg vil ha kassadame. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har til dags dato aldri handla og scanna selv! Liker folk og  av og til er kassadama den eneste jeg snakker med den dagen. Jeg kommer så lenge det går alltid til å handle hos folk , ikke maskiner. 

Anonymkode: 545b3...61a

• Liker 4
Skrevet

Foretrekker å gå rundt med en håndskanner selv, da har jeg og tid til å pakke varene mine som jeg vil... 😄 

Ellers så foretrekker jeg kassen og til slutt gjøre det selv ved en kasse på slutten.

• Liker 1
Skrevet

Selvskanning. Går kun i butikker som har det. Mye enklere liv for angsten min etter de kom 😄

Anonymkode: a268e...f05

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som handler i butikk med selvscanning av varer; hva synes dere er best? Den tradisjonelle handlen med kassadamen(mannen) eller å scanne ut varene selv?

Må ærlig innrømme at jeg liker scanneautomatene best, men handler også med folk i kassen fordi jeg tenker det er viktig til å bidra til å sikre arbeidsplasser.

Hva gjør dere? Har dere noen preferanser?

Anonymkode: 1db57...182

Bruker selvscanning. Men om kassadamene kunne fornyet seg kunne jeg brukt de. Hvorfor er det ingen butikkjeder som feks bruker mer tiltrekkende uniformer? Feks med dyp utringing. Slik at når man gikk i kassa så man ned på et par fine pupper. 

Anonymkode: 013ec...297

• Liker 2
Skrevet

Som regel i betjente kasser, unntaket er den lokale Meny’en om den sure damen sitter i kassen, da skanner jeg heller varene selv!

Anonymkode: 3e06e...8a6

Skrevet

Spørs hvor mye og hva jeg skal handle. Bruker betjent kasse om jeg kjøper mye frukt/grønnsaker som må søkes opp på skjermen, eller om jeg har mange varer. Bruker selvbetjent om jeg bare skal ha noen få ting og/eller det er mye kø i vanlig kasse.

Anonymkode: 51874...976

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Bidra til (unødvendige) arbeidsplasser!?

Som å velge å la ansatte fylle bensin for deg fra den tiden man kunne gjøre det.

Ikke bruk bemannet kasse for de ansattes skyld, det er fullstendig misforstått!

Anonymkode: e09d7...2be

De fleste vil mene at det er nyttig for samfunnet at folk er i arbeid. Ikke minst samfunnsøkonimisk sett.

• Liker 2
Skrevet

Her jeg bor er det ikke mange butikker med selvbetjeningsløsning. Den matbutikken som har det er jeg sjelden innom og da jeg er der handler jeg kun noen få varer. Da velger jeg å scanne selv. Den butikken jeg bruker mest har ikke dette alternativet, men jeg tror ikke jeg ville valgt det på ukeshandling uansett. Det er upraktisk ved full handlevogn. 

Anonymkode: 0e65d...262

Skrevet
1 hour ago, kvinneguide said:

Jeg liker ikke å jobbe for butikken, jeg vil ha kassadame. 

IKEA har faktisk tjent seg rike på at kunden gjør en vesentlig del av jobben.

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, ella_b said:

Det beste synes jeg er når butikkene har sånne scannedingser man går rundt med, så man kan pakke alt i poser med en gang. Deretter selvbetjente scannere ved utgangen og til slutt betjente kasser. 

Det har jeg aldri opplevd. Finnes de butikkene i Norge? Hvilken kjede er det som har det?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg aldri opplevd. Finnes de butikkene i Norge? Hvilken kjede er det som har det?

Coop obs har jo sånne!😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg sliter med å stå oppreist lenge av gangen pga sykdom, så jeg prøver å gå der det er minst kø. Jeg har jobbet i kasse og skulle ønske det var løst bedre ergonomisk sett, for å løfte en og en vare er tungvindt. 

Jeg går gjerne til kasse med person om jeg har mye tungt så jeg lettere får varene i posen etter de er scannet, de er så lave de selvscanning at man må bøye seg ned for å pakke. Der kan jeg også lene meg litt mot noe, det kan jeg ikke i selvbetjent. Går gjerne til selvbetjent om jeg har mye lett. Men det kommer som sagt også an på hvordan formen er.

Føler jeg får rare blikk iblant fordi jeg får til normal kasse, det er nesten bare jeg og eldre og de med store vogner som går dit😅 ingen skam her i alle fall.

Anonymkode: 4dd7e...5d9

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Coop obs har jo sånne!😊

Extra også.

Anonymkode: c1c64...cee

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Coop obs har jo sånne!😊

I see :)

Skrevet

Jeg velger som regel selvbetjent der det finnes (men ikke på Meny, selvbetjeningskassene deres er håpløse) - da kan jeg scanne i den rekkefølgen som gjør fortløpende pakking mest praktisk. Som regel er det også mindre kø der. I disse tider er det jo dessuten et poeng både for egen og de ansattes del å unngå unødvendig kontakt.

Skrevet

Så lenge alle varene kan scannes og det ikke er for mange varer velger jeg selvbetjening. 

Anonymkode: 874d7...356

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som handler i butikk med selvscanning av varer; hva synes dere er best? Den tradisjonelle handlen med kassadamen(mannen) eller å scanne ut varene selv?

Må ærlig innrømme at jeg liker scanneautomatene best, men handler også med folk i kassen fordi jeg tenker det er viktig til å bidra til å sikre arbeidsplasser.

Hva gjør dere? Har dere noen preferanser?

Tuller du? Dette er arbeidsplasser som skal og må bort. Vi er i 2020. At faktiske mennesker skal kaste bort tiden sin på å sitte å scanne varer er en skam for samfunnet. Det samme gjelder renovatører, vaskere og andre yrker ment for roboter. Folk, som i mennesker, skal bruke arbeidstiden sin (og fritiden) på å bidra retning fremtid. 

Jeg handler utelukkende i selv-scan kassen om den finnes. Og jeg finner gjerne på å unngå butikker som tvinger sine ansatte til å gjøre jobben til en maskin.

Anonymkode: 11800...735

• Liker 1
Skrevet

Helst betjent kasse. Men tar selvbetjent om køen er lang/treg

Skrevet

Foretrekker selvbetjente kasser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...