Gå til innhold

Noen andre som venter på å teste etter Ovitrelle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tussi2018 skrev (1 time siden):

Hei 😊 Nå har jeg faktisk lest igjennom hele denne tråden (🙈). Så gøy å lese om så mange som ble gravide🥰  og til og med flerlinger 😍 hadde vært gøy å fått oppdatering fra dere også 😊Er der fremdeles noen aktive her? 
Jeg ble gravid med mitt første barn ved hjelp av letrozol og ovitrelle for snart tre år siden. Slet med mye cyster som forsvant etter fødsel.. 
prøver denne syklusen med kun ovitrelle. Forbereder meg på at det nok trengs letrozol også fordi slimhinnen var ganske tynn. Usikker på om jeg skal teste den ut av kroppen eller vente i to uker 😬

Masse lykke til 🥰 dessverre gikk det ikke veien for meg med letrozol og ovitrelle og jeg har nå vært gjennom 1 mislykket forsøk med ivf også. Håper på mer hell på neste forsøk til høsten. Så godt å høre at det gikk for deg med letrozol og ovitrelle for 3 år siden. Da er jo sjansen der for at det går nå også 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elise93 skrev (19 timer siden):

Masse lykke til 🥰 dessverre gikk det ikke veien for meg med letrozol og ovitrelle og jeg har nå vært gjennom 1 mislykket forsøk med ivf også. Håper på mer hell på neste forsøk til høsten. Så godt å høre at det gikk for deg med letrozol og ovitrelle for 3 år siden. Da er jo sjansen der for at det går nå også 😊🤞

Så utrolig kjedelig å høre 😔 Fikk du bare kjemiske ved hjelp av letrozol og ovitrelle eller hadde du en SA også? Krysser fingrene for at du lykkes til høsten! 🤞🏻❤️

ja håper jeg er like heldig nå, hvis ikke blir jo neste mulighet ivf her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (48 minutter siden):

Så utrolig kjedelig å høre 😔 Fikk du bare kjemiske ved hjelp av letrozol og ovitrelle eller hadde du en SA også? Krysser fingrene for at du lykkes til høsten! 🤞🏻❤️

ja håper jeg er like heldig nå, hvis ikke blir jo neste mulighet ivf her også.

Jeg hadde en SA i uke 8 og en kjemisk med letrozol/ovitrelle samt en kjemisk syklusen etter SA. Veldig kjedelige med SA/kjemiske.. vet iallefall at noe kan feste seg, må nok bare ha gullegget 🤪 tusen takk☺️ krysser fingrene for dere, du må oppdatere her når du har testa 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (1 time siden):

Jeg hadde en SA i uke 8 og en kjemisk med letrozol/ovitrelle samt en kjemisk syklusen etter SA. Veldig kjedelige med SA/kjemiske.. vet iallefall at noe kan feste seg, må nok bare ha gullegget 🤪 tusen takk☺️ krysser fingrene for dere, du må oppdatere her når du har testa 😄

For noe dritt 😩 Jeg hadde en SA i uke 6 første gang jeg fikk el med letrozol. Jeg syns det var helt grusomt å oppleve så du har min største medfølelse 💕

Håper gullegget ditt kommer når dere starter opp igjen i høst 🤞🏻

Takk! Det skal jeg. Tror jeg har bestemt meg for å teste en av dagene før helgen og følge litt med på streken. Vil heller se at testen er blendahvit når mensen nærmer seg enn å vente på den og ha forhåpninger. Syklusene mine kan være litt lange. Og så får jeg innstille meg at ved svak strek så er det muligens kjemisk pga tynn livmorslimhinne 🙈 tør ikke å ta gleden på forskudd 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk 💕 det forstår jeg, godt å være "forberedt" på at mensen evnt kommer så det ikke kommer som noe sjokk. Masse lykke til med testingen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok test fem dager etter ovitrelle og da var streken godt tydelig. Idag er det syv dager siden og jeg kan ikke skimte noe. Men det skal sies at jeg ikke holdt testen i urinen lenge nok (fargen trakk ikke opp), så jeg brukte den om igjen et par timer seinere 🙈 så det kan jo være ugyldig. Tenker å ta en ny imorgen og er den blank så vet jeg at det er ute av kroppen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok ny test 8 dager etter ovitrelle som var helt blank. Er idag 10 dager siden, men jeg er på hyttetur uten tester med. Litt godt og litt frustrerende 😅 ved forrige graviditet fikk jeg svak strek 10 dager etter ovitrelle. Har hatt en følelse av at det kanskje klaffet denne gang (til tross for liten tro i starten da jeg ikke får prøvd letrozol før neste syklus) hvor jeg har kjent små stikk i magen fra tid til annen. Men idag var det litt blodslim med toalettbesøk, så nå innstiller jeg meg på mensen 😩

Noen flere som tester ut ovitrelle her? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Prøver1995 skrev (1 time siden):

Jeg tok min første sprøyte i dag. Veldig spent på ukene fremover 💕

Spennende 🤗 masse lykke til 🤞🏼 hva er grunnen til at du tar ovitrelle? 
 

Jeg skal til gyn imorgen og sjekke egfolliklene og får da mest sannsynlig sette ovitrelle en av de neste dagene. Går på letrozol i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tussi2018 skrev (1 time siden):

Spennende 🤗 masse lykke til 🤞🏼 hva er grunnen til at du tar ovitrelle? 
 

Jeg skal til gyn imorgen og sjekke egfolliklene og får da mest sannsynlig sette ovitrelle en av de neste dagene. Går på letrozol i tillegg. 

Takk 💕 Har prøvd en stund uten å lykkes . Gikk til en privat gynekolog. Alt ser normalt ut etter sjekk med ultralyd og blodprøver men fikk ovitrelle sprøyte for å øke sjansen.  
Var på siste sjekk i dag (syklusdag 16) og han kunne fortelle at eggløsning var rett rundt hjørnet . 
Ikke fått positiv el test så syns det var litt rart.

Fikk beskjed om å ta sprøyten når jeg kom hjem og ha sex ila dagen og eventuelt i morgen. 
 

Sender masse lykke din vei også 💕 Har dere prøvd lenge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kan man begynne å teste for å være sikkert på at den ikke gir falsk positiv ?

Er 10 dpo ok ? (12 dager etter sprøyte )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver1995 skrev (På 23.8.2022 den 21.26):

 

Takk 💕 Har prøvd en stund uten å lykkes . Gikk til en privat gynekolog. Alt ser normalt ut etter sjekk med ultralyd og blodprøver men fikk ovitrelle sprøyte for å øke sjansen.  
Var på siste sjekk i dag (syklusdag 16) og han kunne fortelle at eggløsning var rett rundt hjørnet . 
Ikke fått positiv el test så syns det var litt rart.

Fikk beskjed om å ta sprøyten når jeg kom hjem og ha sex ila dagen og eventuelt i morgen. 
 

Sender masse lykke din vei også 💕 Har dere prøvd lenge ?

Så spennende 🤗 Sa han hvor store eggfolliklene var? Husk at etter at ovitrelle er satt så blir eggløsningstesten positiv på lik linje med graviditetstesten. Det skal vel være ute av kroppen etter 10 dager, men har lest om noen der det sitter i litt lengre også. Derfor har jeg testet noen dager tidligere for å se at streken blir svakere og så forhåpentligvis sterkere hvis man er gravid 🤞🏼 Går jo en del tester med dette da 😅 ved forrige graviditet testet jeg akkurat 10 dager etter ovitrelle og fikk en veldig svak strek. Angret veldig på at jeg ikke hadde testet et par dager før for å vite om det fra ovitrelle som satt igjen. Hvis ikke man vil teste før så er det sikkert lurt å vente til 12 dager etter sprøyten ja. Burde være ute av kroppen da 😊

Vi har prøvd siden mai, men er bare på andre runde med letrozol og ovitrelle. Var på UL sjekk på onsdag og hadde foreløpig bare eggfollikler på 7-13 mm. El mellom dag 15 og 18 antok gyn. Ville at jeg skulle sette ovitrelle på søndag 🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (3 timer siden):

Så spennende 🤗 Sa han hvor store eggfolliklene var? Husk at etter at ovitrelle er satt så blir eggløsningstesten positiv på lik linje med graviditetstesten. Det skal vel være ute av kroppen etter 10 dager, men har lest om noen der det sitter i litt lengre også. Derfor har jeg testet noen dager tidligere for å se at streken blir svakere og så forhåpentligvis sterkere hvis man er gravid 🤞🏼 Går jo en del tester med dette da 😅 ved forrige graviditet testet jeg akkurat 10 dager etter ovitrelle og fikk en veldig svak strek. Angret veldig på at jeg ikke hadde testet et par dager før for å vite om det fra ovitrelle som satt igjen. Hvis ikke man vil teste før så er det sikkert lurt å vente til 12 dager etter sprøyten ja. Burde være ute av kroppen da 😊

Vi har prøvd siden mai, men er bare på andre runde med letrozol og ovitrelle. Var på UL sjekk på onsdag og hadde foreløpig bare eggfollikler på 7-13 mm. El mellom dag 15 og 18 antok gyn. Ville at jeg skulle sette ovitrelle på søndag 🙈

 

Ja veldig spennende 🤩 gynekologen sa bare at eggløsningen ville nok skje natt til onsdag (var hos han på tirsdag) fikk positiv el test onsdag kl 21 på kvelden . Testen flere ganger den dagen men ikke før da den ble positiv .

La inn aksjer samme dag som sprøyten (tirsdag 23.august ) også torsdag 25 august litt tidlig på dagen. Håper virkelig det holdt .

Jeg tok en graviditetstest i går 1 dpo og i dag 2 dpo men begge er blenda. Slal det ikke komme strek pga sprøyten ? 
Blir så forvirret av dette 😅

Blir spennende for begge fremover . Jeg er så utålmodig så ryker vell en digital test 10 dpo 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver1995 skrev (På 27.8.2022 den 10.51):

Ja veldig spennende 🤩 gynekologen sa bare at eggløsningen ville nok skje natt til onsdag (var hos han på tirsdag) fikk positiv el test onsdag kl 21 på kvelden . Testen flere ganger den dagen men ikke før da den ble positiv .

La inn aksjer samme dag som sprøyten (tirsdag 23.august ) også torsdag 25 august litt tidlig på dagen. Håper virkelig det holdt .

Jeg tok en graviditetstest i går 1 dpo og i dag 2 dpo men begge er blenda. Slal det ikke komme strek pga sprøyten ? 
Blir så forvirret av dette 😅

Blir spennende for begge fremover . Jeg er så utålmodig så ryker vell en digital test 10 dpo 

Det var rart at du ikke fikk verken positiv eggløsningstest eller graviditetstest etter sprøyten 🤔 hos meg slo eggløsningstesten ut rett etter sprøyten var satt. Graviditetstest har jeg ikke prøvd før etter fem dager etter sprøyten og da har de alltid vært ganske tydelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (2 timer siden):

Det var rart at du ikke fikk verken positiv eggløsningstest eller graviditetstest etter sprøyten 🤔 hos meg slo eggløsningstesten ut rett etter sprøyten var satt. Graviditetstest har jeg ikke prøvd før etter fem dager etter sprøyten og da har de alltid vært ganske tydelige.

Ja enda ikke positiv graviditetstest (6 dager siden sprøyten nå )

Men fikk positiv el test onsdag kl 21. Satt sprøyten tirsdag kl 16. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tussi2018 skrev (På 3.9.2022 den 17.10):

Har du testet noe mer? 😊

Testet 10 og 11 dpo som var negativ . Fått mensen og er over i ny prøveperiode :( 

hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver1995 skrev (2 timer siden):

Testet 10 og 11 dpo som var negativ . Fått mensen og er over i ny prøveperiode :( 

hva med deg?

Åhr så kjedelig 😫 Masse lykke til denne runden 🤞🏼 Går du også på letrozol? 
 

Det er 12 dager siden ovitrelle her, men jeg har holdt meg helt unna testing så langt. Tester ut progesteronstøtte for første gang denne syklusen og gyn sa at jeg kunne ta test etter de 15 dagene med de. Dvs om fem dager 🙈 har ikke søkt opp om de kan gi falsk positiv akkurat som ovitrelle. Får se om jeg klarer å holde meg. Har hatt murringer noen dager nå og lyserosa på et tørk. Pluss en blodflekk i trusen i går 😬 så jeg innstilte meg på mensen i hele går, men nå har der ikke vært mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (13 minutter siden):

Åhr så kjedelig 😫 Masse lykke til denne runden 🤞🏼 Går du også på letrozol? 
 

Det er 12 dager siden ovitrelle her, men jeg har holdt meg helt unna testing så langt. Tester ut progesteronstøtte for første gang denne syklusen og gyn sa at jeg kunne ta test etter de 15 dagene med de. Dvs om fem dager 🙈 har ikke søkt opp om de kan gi falsk positiv akkurat som ovitrelle. Får se om jeg klarer å holde meg. Har hatt murringer noen dager nå og lyserosa på et tørk. Pluss en blodflekk i trusen i går 😬 så jeg innstilte meg på mensen i hele går, men nå har der ikke vært mer. 

Takk 💕 

Nei jeg går ikke på noen andre medisiner . Får eggløsning hver mnd naturlig . Usikker på hvorfor jeg fikk sprøyten i det hele tatt .

Skal snakke med gyn på neste time men jeg vil gjerne ha sprøyten om den øker sjangsen 😄

Jeg er på syklusdag 3 nå. Regner med jeg har eggløsning rundt dag 17. Så her blir det bare å vente til el testingen kan begynne … Føler jeg blir helt sprø av dette 
 

Krysser fingrene for deg 💕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...